دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31223
  • 06 اکتبر 2023 - 20:12
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

دلایل تقلای بیت‌کوین برای رسیدن به سطح ۳۰ هزار دلار

دلایل تقلای بیت‌کوین برای رسیدن به سطح ۳۰ هزار دلار
دلایل تقلای بیت‌کوین برای رسیدن به سطح ۳۰ هزار دلار

اکوایران: کارشناسان سه دلیل اصلی را که مانع افزایش بیش از پیش قیمت بیت‌کوین می‌شود، مورد بررسی قرار داده‌اند؛‌ دلایلی که باعث شده افزایش قیمت این رمزارز،‌ حداقل در کوتاه‌مدت ممکن به نظر نرسد.

به گزارش اکوایران، بیت‌کوین طی روزهای اخیر با افزایش قیمت همراه شد، اما کارشناسان معتقدند که سه دلیل اصلی وجود دارد که این رمزارز نمی‌تواند بار دیگر از سطح ۳۰ هزار دلار عبور کند.

اقتصاد کلان

به نوشته کوین تلگراف، معاون نظارت بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) روز دوشنبه (۱۰ مهر) اعلام کرد که او انتظار دارد به دلیل نرخ‌های بهره بالاتر که فعالیت اقتصادی را محدود می‌کند،‌ میزان آهسته شدن رشد اقتصاد آمریکا بیشتر از پیش‌بینی‌ها باشد. او گفته تأثیرات سیاست مالی سختگیرانه فدرال رزرو نسبت به افزایش نرخ بهره و ثابت نگه داشتن آن، هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

همچنین بر اساس داده‌های وزارت خزانه‎داری ایالات متحده، بازده واقعی اوراق قرضه دولتی ۱۰ ساله آمریکا به ۲/۴۷ درصد رسیده که بالاترین سطح آن در نزدیک به ۱۵ سال اخیر است. این اتفاق تا حدی نشان‌دهنده این موضوع است که شاخص دلار آمریکا به بالاترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسیده است.

علاوه بر آن، آمریکا به دلیل «اقتصاد انعطاف‌پذیر»، به مقصد سرمایه‌گذاری نسبتا جذاب‌تری تبدیل شده است و چشم‌انداز رشد قوی‌تری در مقایسه با اروپا و چین دارد.

در واقع وضعیت کنونی اقتصاد کلان باعث تأثیر منفی بر قیمت بیت‌کوین شده است.

خوشبینی کم نسبت به افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده‌ای نزدیک

معاملات آتی ماهانه بیت‌کوین معمولا با قیمتی کمی بالاتر از قیمت‌های کنونی در بازار انجام می‌شود و قیمت قراردادهای آتی بیت‌کوین ۵ تا ۱۰ درصد بالاتر از قیمت پایه سالانه آن است؛ اما قیمت آتی بیت‌کوین در حال حاضر کمتر از آستانه خنثی ۵ درصد معامله می‌شود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد معامله‌گران خوشبینی زیادی نسبت به افزایش قیمت بیت‌کوین در آینده نزدیک ندارند.

شایان ذکر است که کاهش حجم معاملات بیت‌کوین ممکن است به شرکت‌های تجاری بزرگ مستقر در ایالات متحده مربوط باشد که به دلیل بیشتر شدن نظارت‌ها از سوی نهادهای دولتی، از بازارهای ارزهای دیجیتال فاصله گرفته‌اند.

اطمینان نداشتن معامله‌گران به «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای»

یکی از عواملی که باعث شد قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ با رشد ۶۸ درصدی همراه شود، پیش‌بینی تأیید «صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای» توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا است. صندوق قابل معامله نوعی از صندوق سرمایه‌گذاری است که در بورس معامله می‌شود.

با این حال، علیرغم تعویق‌های متعدد این کمیسیون برای تأیید آن، راه‌اندازی اخیر صندوق قابل معامله آتی مبتنی بر اتریوم در ۱۰ شهریور، با استقبال کم معامله‌گران روبه‌رو شد. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که حتی با تأیید شدن صندوق قابل معامله بیت‌کوین با قیمت لحظه‌ای، معامله‌گران اطمینان بالایی به آن ندارند‌ زیرا می‌توانند پس از این اتفاق، سهام خود را به ارزش اسمی بازخرید کنند.

از آنجایی که بیت‌کوین نتوانسته از سطح مقاومت ۲۸ هزار و ۵۰۰ دلاری عبور کند و مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به فشارهای اقتصادی قریب الوقوع هشدار می‌دهند، چشم‌انداز افزایش قیمت بیت‌کوین و شکستن سطح ۳۰ هزار دلار، حداقل در کوتاه‌مدت ممکن به نظر نمی‌رسد.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز جمعه (۱۴ مهر) از ۲۷ هزار دلار و ۳۹۴ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۸۰۰ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۲۳۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۲ میلیارد و ۳۵ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۳/۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۶۱۱ تا ۱۶۳۸ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت این رمزارز حدود ۱۱ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۵ میلیارد و ۴۵ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۲/۷۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
29 آوریل 2024

سفر همزمان فرزین و بلینکن سوژه دلار تهران

معامله‌گران می‌گویند بعد از سقف جنگی به کف تزریقی رسیدیم. بازار ارز و سکه در روز یکشنبه هم بر مدار کاهش بود و همچنان شاهد ریزش کانالی در قیمت دلار و سکه هستیم.  همزمانی سفر وزیر اقتصاد و ریس بانک مرکزی جمهوری اسلامی به عربستان با سفر بلینکن در روز دوشنبه و سه‌شنبه به این […]

29 آوریل 2024

اولویت‌‌بندی وزارت صمت برای تخصیص دلار و ریال

وزیر صمت به این نکته نیز اشاره کرد که تسهیلات به شرکت‌‌هایی تعلق می‌گیرد که به دنبال افزایش تولید و صادرات هستند و تولیدات آنها بیشتر دانش‌بنیان است و محصولات خود را با ریال تولید می‌کنند و وابستگی کمتری به واردات و صرف ارز دارند. برگزاری ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در کنار دومین اجلاس […]

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟ 29 آوریل 2024

صندوق‌های قابل معامله عامل افت قیمت بیت‌کوین؟

اکوایران: صندوق‌های قابل معامله بیت‌کوین در هفته منتهی به ۷ اردیبهشت، سرمایه خروجی قابل توجهی را ثبت کردند؛ عاملی که بر قیمت بیت‌کوین نیز تأثیرگذار بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.