سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 31885
  • 08 اکتبر 2023 - 20:12
  • 147 بازدید
  • ۰ دیدگاه

افزایش تقاضا برای طلا و دلار با ادامه درگیری اسرائیل و حماس

افزایش تقاضا برای طلا و دلار با ادامه درگیری اسرائیل و حماس
افزایش تقاضا برای طلا و دلار با ادامه درگیری اسرائیل و حماس

اکوایران:‌ کارشناسان معتقدند ادامه درگیری‌ها میان حماس و اسرائیل می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سوی خرید دارایی‌های امن مانند طلا سوق دهد.

به گزارش اکوایران، وقایع اسرائیل از دید سرمایه‌گذاران، خطری ژئوپولیتیکی برای بازارها محسوب می‌شود و انتظار می‌رود جنگ میان گروه حماس و نیروهای اسرائیل باعث تغییر مسیر سرمایه‌ها به سوی دارایی‌های ‌امن شود.

به نوشته رویترز، ادامه این جنگ و افزایش خطرات ژئوپولیتیکی می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سوی خرید دارایی‌هایی مانند طلا و دلار که دارایی‌های امن محسوب می‌شوند، سوق دهد. همچنین احتمال می‌رود تقاضا برای اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا نیز با افزایش همراه شود.

«برایان جیکوبسن» اقتصاددان ارشد در سایت «اَنِکس وِلث منیجمنت» (Annex Wealth Management) درباره تأثیر این جنگ بر قیمت نفت با وجود تقویت تولید توسط ایران گفته: «تولید نفت ایران در حال افزایش است، اما هر پیشرفتی که در پشت صحنه میان ایران و آمریکا حاصل شده، می تواند در ادامه کمرنگ شود. اگرچه کاهش احتمالی تولید نفت ایران مهم است، ‌ اما نمی‌تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.»

«پیتر کاردیلو» – اقتصاددادن ارشد بازار – اعلام کرده طلا یک مانع مناسب در برابر آشفتگی‌های بین‌المللی است؛ در این شرایط دلار هم منفعت می‌برد، زیرا هر زمان که یک تنش بین‌المللی به وجود آمده، دلار قوی‌تر شده است.

همچنین واکنش بازارها در هفته‌های اخیر با انتظارات از بالا ماندن نرخ بهره آمریکا برای مدت طولانی‌تر تطبیق یافته است. سود اوراق قرضه دولتی آمریکا به شکل قابل توجهی افزایش یافته و ارزش دلار در مسیر صعودی خود باقی مانده است. در همین حال، بازارهای سهام که در سه ماهه سوم ۲۰۲۳ با زیان روبه‌رو شدند، در هفته گذشته به ثبات رسیدند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
07 مه 2024

بالا کشیدن حباب سکه

قیمت دلار و سکه در دومین برخورد به کف حمایتی از این نقطه برگشت. بازار ارز و سکه در انتهای هفته گذشته به این سطح حمایتی رسیده بود اما در شکستنش ناکام بود. مجددا در روز یکشنبه قیمت به سمت این مرز حرکت کرد و دوباره نتوانست این مرز را از دست بدهد. قیمت سکه […]

تحولات جدید در روند معاملات بیت‌کوین 07 مه 2024

تحولات جدید در روند معاملات بیت‌کوین

اکوایران: شاخص فاندینگ رِیت بیت‌کوین پس از منفی شدن در پایان هفته گذشته به حالت خنثی‌تر بازگشته و قیمت این ارز دیجیتال تاحدودی با افزایش همراه شده است.

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا 06 مه 2024

ماتم سهامداران در سالگرد سقوط بزرگ/ سیگنال اونس به صندوق‌های طلا

اکوایران: یکسال قبل در چنین تاریخی بازار سرمایه دفتر معاملات سبز چندماهه را بست و به یکباره فرو ریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.