چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34152
  • 16 اکتبر 2023 - 20:14
  • 164 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اقدام دولت استرالیا برای امنیت بازار رمزارزها

اقدام دولت استرالیا برای امنیت بازار رمزارزها
اقدام دولت استرالیا برای امنیت بازار رمزارزها

اکوایران:‌ استرالیا در تلاش است همانند کشورهای توسعه یافته،‌ قوانین سختگیرانه‌تری در رابطه با ارزهای دیجیتال به تصویب برساند.

به گزارش اکوایران، صرافی‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در استرالیا به زودی موظف خواهند بود برای ادامه فعالیت خود یک مجوز خدمات مالی از سازمان تنظیم‌گر بازارها در این کشور دریافت کنند.

به نوشته بلومبرگ،‌ استرالیا می‌خواهد ضمن حمایت از رشد ارزهای دیجیتال از مصرف‌کنندگان نیز حمایت کند.

طبق ‌این لایحه دولت استرالیا،‌ پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال که بیش از ۵ میلیون دلار استرالیا در اختیار دارند، باید از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری این کشور مجوز دریافت کنند. این لایحه از استانداردهای معامله ارزهای دیجیتال در بریتانیا،‌ سنگاپور و کانادا الهام گرفته است.

پیش‌تر،‌ بانک‌های بزرگ استرالیا در سال جاری میلادی به دلیل خطرات کلاهبرداری،‌ دسترسی به پلتفرم‌های دارایی‌های دیجیتال را محدود کردند.

به دنبال فاجعه ۱/۵ تریلیون دلاری کریپتو در سال گذشته میلادی که باعث انحلال برخی شرکت‌های مشهور در زمینه ارزهای دیجیتال شد، تلاش کشورهای جهان بویژه کشورهای توسعه‌یافته برای ایجاد قوانین بیشتر در این حوزه،‌ افزایش یافته است. از جمله شرکت‌های رمزارز که در سال گذشته میلادی ورشکسته شدند، می‌توان به «اف‌تی‌ایکس» اشاره کرد. «سم بنکمن فرید» موسس این شرکت هم‌اکنون در آمریکا به دلیل کلاهبرداری چند میلیارد دلاری محاکمه می‌شود. ارزش اف‌تی‌ایکس پیش از ورشکستگی ناگهانی، حدود ۳۲ میلیارد دلار برآورد شده بود.

تازه‌ترین قیمت بیت‌کوین و اتریوم

بر اساس داده‌های سایت اینوستینگ، قیمت بیت‎کوین در روز دوشنبه (۲۴ مهر) از ۲۷ هزار دلار و ۱۱۹ سنت تا ۲۷ هزار دلار و ۹۷۲ سنت نوسان داشته است. تغییر قیمت این رمزارز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۸۰۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات بیت‌کوین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۳ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۰/۶۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین قیمت اتریوم در همین روز از ۱۵۵۵ تا ۱۵۸۸ دلار نوسان داشته است. تغییر قیمت اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این رمزارز حدود ۲۵ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم طی ۲۴ ساعت اخیر ۴ میلیارد و ۵۷ میلیون دلار بوده و ارزش این رمزارز نسبت به یک هفته گذشته ۰/۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
مرز صعود و نزول دلار 08 مه 2024

مرز صعود و نزول دلار

تحلیلگران فنی معتقدند مرز صعود و نزول قیمت دلار هرات در ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان است. اگر نرخ دلار امروز بالای این سطح تثبیت دهد می‌تواند برای شکستن مرز مقاومت ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان تلاش کند و برعکس.

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟ 08 مه 2024

محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

طی هشت روز گذشته بازار سهام خروج نقدینگی داشته/ بازار منتظر تعیین تکلیف فاندهای خبری است/ قیمت یورو و دلار در مرکز مبادله بر مدار افزایش بوده/ فضای بازار متاثر از سفر گروسی و حمله اسرائیل است/ محدوده مهم طلای آبشده کجاست؟

کاهش کم‌سابقه ورود بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارز 08 مه 2024

کاهش کم‌سابقه ورود بیت‌کوین به صرافی‌های رمزارز

اکوایران: داده‌ها حاکی از آن است که دارندگان بیت‌کوین تمایلی به قرار دادن این ارز دیجیتال در حساب صرافی‌ها و فروش سریع آن ندارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.