پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41500
  • 09 نوامبر 2023 - 8:12
  • 120 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سبز بورس کمرنگ شد/ توقف جنگ دلار را متوقف می‌کند

سبز بورس کمرنگ شد/ توقف جنگ دلار را متوقف می‌کند
سبز بورس کمرنگ شد/ توقف جنگ دلار را متوقف می‌کند

اکوایران: زمزمه‌هایی از توقف جنگ در غزه شنیده می‌شود اتفاقی که خبر آن بازار را آرام کرده‌ است و می‌تواند دلار را متوقف کند.

بازاری که با خبر جنگ بالا رفته با خبر آتش بس عقب می‌نشیند.

زمزمه‌هایی از توقف جنگ در غزه شنیده می‌شود اتفاقی که خبر آن بازار را آرام کرده‌ است.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شده که بایدن برای پیشبرد آزادی اسرا از نتانیاهو درخواست توقف سه روزه جنگ‌ را کرده است. همین مسئله انتظارات نزولی در بازار ارز را تقویت کرده است. و به عقب نشینی قیمت طلا و نفت جهانی دامن زده است.

در نقطه مقابل موسسه کپلر اعلام کرده میزان صادرات نفت ایران کاهش پیدا کرده است بر اساس اعلام این موسسه از طریق ردیابی مسیر کشتی‌ها، میزان صادرات نفت ایران در ماه اکتبر به طور میانگین روزانه ۴۵۰ هزار بشکه کاهش یافته و به یک‌میلیون بشکه در روز رسیده است. علت این عقب‌نشینی ریسک‌گریزتر شدن خریداران اعلام شده‌است.

در شرایطی که خبر توقف جنگ قیمت دلار را در کوتاه‌مدت نزولی کرده است، اخبار مربوط به نفت بر انتظارات معامله‌گران اثر گذاشته و بر قیمت میان‌مدت دلار ممکن است اثر مطلوبی نداشته‌باشد.

چرا که اخبار مربوط به رکوردشکنی صادرات نفتی ایران تا کنون باعث تقویت انتظارات کاهشی شده‌بود ولی کاهش صادرات نفت به معنای کاهش جریان وصولی‌های نفتی کشور است که هم جهت با انتظارات کاهشی قبل نیست و می‌تواند ریسک‌پذیری خریداران را بالا ببرد.

انس لیدر شد

انس جهانی طلا رهبری قیمت طلا و سکه را در دست گرفته‌است ‌و‌ بر سطح انتظارات در بازار ارز و‌سکه اثر گذاشته است در شرایطی که دلار تغییر محسوسی نداشته درهم صعودی شده و بازار سکه و طلا به نحوه برخورد انس طلا به حمایت‌ها چشم دوخته‌است.

سکه امامی در صورت از دست رفتن کانال ۲۹ میلیون تومانی حمایت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را پیش رو دارد.

سبز بورس کمرنگ شد

با رسیدن شاخص کل بورس تهران به مقاومت رنک سبز بورس تهران کمرنگ شد و ارزش معاملات خرد کاهش یافت، بورس تهران در این هفته پرچمدار کسب بازدهی بود و در شرایطی که دارندگان طلا و دلار به ضرر نشستند سهامداران در این هفته پرسود بودند و بازدهی بالای ۴ درصدی کسب کردند.

بازار بورس در انتظار آتش بس است و هرگونه عقب‌نشینی از جنگ را به فال نیک میگیرد. بازار بورس هفته گذشته را با لیدری نماد ذوب بالا رفت و برای ادامه موج صعودی نیازمند رشد مناسب ارزش معاملات خرد است در غیر اینصورت شاخص کل بازار قدرت ادامه روند صعودی را از دست می دهد،چرا که خریداران نیروی موتور شاخص را فراهم می‌کنند. برای ادامه روند صعودی باید خریداران عرضه های سایر سهامداران و حقوقی های بازار را جذب کنند که این مسئله مستلزم افزایش ارزش معاملات خرد است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
شرط کافی کف‌زنی بازار ارز 02 مه 2024

شرط کافی کف‌زنی بازار ارز

محدوده حمایتی مهم بازار هم حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر از دست برود می‌تواند به سمت کف قیمت سال ۱۴۰۳ برود. شرط کافی این امر هم از دست رفتن حمایت درهم امارات است.

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح 02 مه 2024

چشمک‌ فدرال رزرو به‌ سکه‌بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه از ۳ جناح

در حال حاضر برخی از سکه‌بازان با اشاره به نوسانات طلای جهانی امیدوارند که سکه در روز جاری صعودی شود، اما برخی دیگر معتقدند اگر دلار و تتر در روز جاری نزولی شود، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی سکه را تعدیل کند.

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است 02 مه 2024

سخنگوی دولت: حال منابع ارزی کشور خوب است

سخنگوی دولت با بیان اینکه نظام بانکی متوجه شده دولت با آنها شوخی ندارد و با هر تخلفی برخورد می‌کند، گفت: تجارت خارجی در فروردین‌ ۱۴۰۳ در مجموع ۱۰.۴ میلیارد دلار بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشته، پس تبادلات ارزی دارد انجام می‌شود و حال منابع ارزی کشور خوب است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.