سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 34900
  • 19 اکتبر 2023 - 2:12
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ورود قریب‌الوقوع اونس طلا به کانال ۲ هزار دلار

ورود قریب‌الوقوع اونس طلا به کانال ۲ هزار دلار
ورود قریب‌الوقوع اونس طلا به کانال ۲ هزار دلار

اکوایران: نگرانی‌ها از بیشتر شدن درگیری‌ها در خاورمیانه باعث شد قیمت طلا طی امروز با رکورد افزایش قیمت همراه شود.

به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی چهارشنبه (۲۶ مهر) به بالاترین سطح خود از ابتدای آگوست سال جاری میلادی رسید چراکه به دنبال افزایش تنش‌ها در جنگ میان حماس و اسرائیل، سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم آورده‌اند.

به نوشته ماینینگ، قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ساعت ۹ شب به وقت ایران بیش از ۱۹۵۳ دلار به ازای هر اونس بوده، اما قیمت طلا طی امروز به بالاتر از این سطح نیز رسید و در ساعاتی ۱۹۶۲ دلار به ازای هر اونس معامله شد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در خاورمیانه، فلزهای گران‌بها از جمله طلا با روند صعودی قیمت همراه شده‌اند و قیمت طلا از آن زمان تاکنون، ۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

پیش از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، طلا روندی نزولی داشت و حتی به کمترین قیمت خود در هفت ماه گذشته رسیده بود.

تازه‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا، حمله خونین اسرائیل به یکی از بیمارستان‌های غزه بوده که مرگ صدها فلسطینی را رقم زده است. پیش از این حمله نیز مقامات منطقه به دلیل احتمال حمله گسترده ارتش اسرائیل به نوار غزه، نسبت به گسترده شدن این جنگ اعلام نگرانی کرده بودند.

«جیم ویک‌آف» تحلیل‌گر ارشد سایت کیتکو به خبرگزاری رویترز اعلام کرده: «افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترده شدن جنگ در خاورمیانه منجر به تقویت قابل توجه تقاضا برای طلا شده است. من فکر می‌کنم قیمت هر اونس طلا در آینده‌ای نزدیک از مرز ۲ هزار دلار عبور کند»؛ آقای ویک‌آف همچنین افزوده: «در صورت کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، طلا با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود، اما اکنون بازار انتظار افزایش تنش‌ها را دارد».

با این حال برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه روند افزایشی شاخص دلار آمریکا و رشد دوباره بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده، طولی نمی‌کشد که روند صعودی قیمت طلا متوقف و این روند معکوس شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید 07 مه 2024

توصیه باتجربه‌های بازار ارز به جوانترها؛ طعمه نهنگ‌ها نشوید

بازار ارز دوشنبه توسط یک مثلث خبرساز احاطه شده بود/ معامله‌گران از رابطه معکوس یکسری ویدیو با قیمت دلار صحبت می‌کنند/ با تجربه‌های بازار به جوانترها می‌گفتند حواسشان باشد طعمه نهنگ‌ها نشوند/ فعالیت تق‌و‌لق بازار طلا چه اثری روی بازار ارز دارد؟

بازار ارز در محدوده احتیاط 07 مه 2024

بازار ارز در محدوده احتیاط

با توجه به این موضوع که در بازار فاند خبری زیاد شده و قیمت با نوسان رفت و برگشتی همراه است تحلیلگران توصیه می‌کردند در معاملات روز سه‌شنبه احتیاط بیشتری نسبت به هر معامله داشته باشید. از منظر معامله‌گران فنی تا قیمت دلار بالای سطوح مقاومت مهم تثبیت نداده خریدار بازار نباشید.

07 مه 2024

بالا کشیدن حباب سکه

قیمت دلار و سکه در دومین برخورد به کف حمایتی از این نقطه برگشت. بازار ارز و سکه در انتهای هفته گذشته به این سطح حمایتی رسیده بود اما در شکستنش ناکام بود. مجددا در روز یکشنبه قیمت به سمت این مرز حرکت کرد و دوباره نتوانست این مرز را از دست بدهد. قیمت سکه […]

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.