شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 44135
  • 22 نوامبر 2023 - 2:12
  • 111 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ملاقات مجدد قیمت طلا با مرز ۲ هزار دلار؛ رکورد در راه است؟

ملاقات مجدد قیمت طلا با مرز ۲ هزار دلار؛ رکورد در راه است؟
ملاقات مجدد قیمت طلا با مرز ۲ هزار دلار؛ رکورد در راه است؟

اکوایران: قیمت طلا طی امروز در بازه کوتاهی به بیش از ۲ هزار دلار افزایش پیدا کرد. کارشناسان علت اصلی افزایش قیمت فلز زرد را به کاهش ارزش دلار نسبت داده‌اند. در لحظه ثبت این گزارش قیمت طلای جهانی مجددا از مرز ۲ هزار دلار عبور و در محدوده ۲۰۰۵ دلار معامله می شود.

به گزارش اکوایران،‌ قیمت طلا در اوایل معاملات روز سه‌شنبه (۳۰ آبان) در آمریکا افزایش شدیدی داشت و برای مدت کوتاهی از مرز ۲ هزار دلار گذشت. با این حال، قیمت لحظه‌ای طلا تا حدود ساعت ۶ بعدازظهر به وقت ایران بار دیگر به کانال ۲ هزار دلار وارد شد و تا لحظه انتشار خبر، قیمت فلز زرد در محدوده ۱۹۹۹ تا ۲ هزار دلار نوسان دارد.

به طور کلی، قیمت طلا طی امروز از ۱۹۷۷ تا ۲ هزار دلار نوسان داشته و قیمت نقره نیز با افزایش متوسطی همراه شده است.

به نوشته سایت کیتکو، این افزایش قیمت فلزات گران‌بها به معامله‌گران آتی و شاخص دلار ضعیف‌تر نسبت داده می‌شود. این باور در میان معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه فدرال رزرو، نرخ‌ بهره را بیش از این افزایش نخواهد داد نیز بر صعودی شدن بازار فلز زرد و نقره تأثیرگذار بوده است.

ارزش دلار آمریکا در مقایسه با سایر ارزها، در روز دوشنبه (۲۹ آبان) به پایین ‎ترین سطح خود در بیش از دو ماه گذشته رسید. بسیاری از سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند که فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را به پایان رسانده است و منتظر زمان کاهش نرخ بهره توسط این بانک هستند. شاخص دلار پس از افت قابل توجه تقریباً ۲ درصدی در هفته گذشته، اکنون به ۱۰۳/۳۷ رسیده که ضعیف‌ترین شاخص آن از اول سپتامبر محسوب می‌شود.

همچنین طلای دسامبر با ۱۷ دلار و ۸۰ سنت افزایش به ۱۹۹۸ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت نقره دسامبر نیز پس از رشد ۰/۲۴۶ دلاری به ۲۳ دلار و ۸۶ سنت افزایش پیدا کرد.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.