چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 46179
  • 30 نوامبر 2023 - 14:12
  • 113 بازدید
  • ۰ دیدگاه

قیمت دلار از کف برگشت/ سرنوشت دلار در دستان اونس طلا

قیمت دلار از کف برگشت/ سرنوشت دلار در دستان اونس طلا
قیمت دلار از کف برگشت/ سرنوشت دلار در دستان اونس طلا

اکوایران: تحلیل‌گران فنی معتقدند سرنوشت قیمت دلار در دستان قیمت اونس طلا است. اگر قیمت اونس طلا در معاملات انتهای هفته از سطوح کنونی عقب بنشیند دلار می‌تواند افزایش پیدا کند. در غیر این صورت بازار ارز همچنان در بازه مشخص خود رنج خواهد زد.

قیمت دلار هرات که در روز چهارشنبه در کانال ۴۹ هزار تومان و در ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان شروع به کار کرد و بین ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۵۰ هزار تومان در معاملات روزانه نوسان داد و در نهایت در ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان به کار خود پایان داد. اما این پایان کار نبود و قیمت دلار در بازار ارز هرات در پشت خط چهارشنبه به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت و در ۵۱ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شد. طی این دو هفته قیمت دلار هرات بارها به کف حمایتی ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان خورده و نتوانسته این مرز حمایتی را از دست بدهد. 

قیمت درهم مانند روز گذشته در ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز به کار کرد و در همین نرخ نیز بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۶۴۰ تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر در معاملات چهارشنبه بین دو سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نوساند داد.

در پشت خط چهارشنبه صحبت‌های رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق مورد توجه معامله‌گران بود. حمید حسینی گفته  عراقی‌ها تصمیم دارند در چند ماه آینده معاملات غیررسمی دلار را در بازار عراق جمع کنند. به عقیده معامله‌گران در صورت چنین اتفاقی با توجه به وابستگی دلار تهران به دلار سلیمانیه می‌تواند در بازار اثرگذار باشد.

به عقیده معامله‌گران نوسان‌گیران با رشد اونس، دلار هرات را فروخته و در بازار طلای جهانی دست به خرید زدند. قیمت انس طلای جهانی در روز چهارشنبه با افزایش تا ۲۰۴۸ دلار بالا رفت و به واسطه آن طلای آب‌شده و سکه امامی بر خلاف دلار رشد داشتند. 

این معامله‌گران با استناد به قیمت دلار سلیمانیه که در معاملات چهارشنبه دچار شکاف بیش از ۴۰۰ تومانی با دلار هرات شد می‌گفتند در هرات آربیتراژ اونس و دلار شده است. با اینکه قیمت دلار هرات در معاملات چهارشنبه به کانال ۴۹ هزار تومان رفت اما قیمت دلار سلیمانیه حتی نتوانست زیر ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت بدهد و در پشت خط با افزایش به بالای ۵۰ هزار و ۵۴۰ تومان بالا رفت.

تحلیل‌گران فنی معتقدند سرنوشت قیمت دلار در دستان قیمت انس طلا است. اگر قیمت انس طلا در معاملات انتهای هفته از سطوح کنونی عقب بنشیند دلار می‌تواند افزایش پیدا کند اما در غیر این صورت انس می‌تواند با افزایش به سمت قله تاریخی خود حرکت کند. همچنین مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ توما در بازار سلیمانیه مهم است اگر قیمت دلار امروز از این سطح عبور کند می‌تواند قیمت دلار هرات را به سمت مقاومت سوق دهد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟ 15 مه 2024

رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار بعد از اوج و فرود به استراحت رفته/ تلویزیون برای دلار قیمت‌های واقعی متفاوت اعلام می‌کند ایرنا برای قیمت اسمی بازار/ دبی کارش را زودتر از سایر روزها تمام کرد/ رابطه ورود پول به صندوق‌های طلا و بازار ارز معکوس شد؟

مقاومت دلار تهران در کانال ۵۹ /  آمادگی ایران برای گفتگوهای جدی با آژانس 15 مه 2024

مقاومت دلار تهران در کانال ۵۹ / آمادگی ایران برای گفتگوهای جدی با آژانس

طی اروزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت دلار هرات وارد کانال ۵۸ هزار تومان شده اما قیمت دلار در تهران در کانال ۵۹ هزار تومان مقاومت کرده است. اگر قیمت درهم زیر ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان تثبیت دهد قیمت دلار کانال ۵۹ هزار تومان را از دست می‌دهد.

پارادوکس رفتار حقیقی‌ها در بازار سهام و صندوق‌های طلا 14 مه 2024

پارادوکس رفتار حقیقی‌ها در بازار سهام و صندوق‌های طلا

اکوایران: اگرچه در این مدت روند کلی بازار طلا و سهام نزولی بوده است ولی حقیقی‌ها رفتار متناقضی را در صندوق‌های طلا و بازار سهام در روند نزولی نشان داده‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.