یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 46187
  • 30 نوامبر 2023 - 14:12
  • 88 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازار داغ طلا سکه را افزایشی کرد

بازار داغ طلا سکه را افزایشی کرد
بازار داغ طلا سکه را افزایشی کرد

اکوایران: آن طور که شواهد نشان می‌دهد در معاملات نقدی روز گذشته قیمت سکه امامی وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز سه‌شنبه ۴۰۰ هزارتومان گران شده بود. طبق ادعای معامله‌گران قیمت سکه امامی در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه‌شب در حول‌وحوش ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

به گزارش اکوایران، در روزهای اخیر به دنبال تضعیف شدن شاخص دلار آمریکا، بازار طلای جهانی داغ شده و این فلز زرد رنگ آرایش صعودی به خود گرفته است. گفتنی است قیمت اونس طلا که در روزهای پایانی هفته قبل در محدوده ۱۹۹۰ دلار نوسان کرده بود در شروع فعالیت کاری خود در هفته جاری رشد قابل توجهی را ثبت کرد و به ۲۰۵۰ دلار هم رسید. 

سرعت بهبود وضعیت تورم در آمریکا از انتظارات پیشی‌گرفت، همین باعث شد که بر خلاف انتظارات، نیازی به افزایش مجدد نرخ بهره وجود نداشته باشد. این شد که شاخص دلار کاهش پیدا کرد و در کاهش آن ارزش طلا افزایش. در واقع طلا زمانی که نرخ بهره در حال کاهش است به عنوان یک سرمایه‌گذاری جذاب تلقی می‌شود.

از سوی دیگر جنگ بین اسرائیل و حماس نیز به افزایش قیمت کمک کرده است، زیرا طلا به عنوان یک دارایی پایدار تلقی می‌شود. البته باید گفت که با آتش‌بس فعلی میان این دو کشور، طلا همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

در شرایط کنونی برخی از تحلیگران اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که با تداوم روند فعلی اقتصاد آمریکا و البته اقتصاد جهانی، احتمال افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره در نیم‌سال دوم ۲۰۲۴ زیاد است. اتفاقی که می‌تواند شاخص دلار را کاهش بیشتری دهد و در مقابل طلا را به نقاط جدید بالا بکشد. با این اوصاف قیمت ۲۳۰۰ دلار  برای اونس طلا محتمل است. این عدد می‌تواند در سال ۲۰۲۵ به ۳ هزار دلار برسد.

آن طور که شواهد نشان می‌دهد در معاملات نقدی روز گذشته قیمت سکه امامی وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد  و به  ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز سه‌شنبه ۴۰۰ هزارتومان گران شده بود. طبق ادعای معامله‌گران قیمت سکه امامی در معاملات پشت‌خطی چهارشنبه‌شب در حول‌وحوش ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

تکنیکال کارها می‌گویند در حال حاضر سکه مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پس از آن مرز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد. از سوی دیگر محدوده ۲۹ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است؛ در صورتی از این نقطه عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا ابتدای کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟ 28 آوریل 2024

چه عواملی فروش بازار ارز را زیاد کرد؟

بازار شنبه تماما متحد شد و به رنگ قرمز درآمد/ هرات کانال ۶۲ را از دست داد و سکه کانال ۴۲/ در زمانیکه که نرخ‌های غیررسمی به مرز حساس رسید، نرخ‌های رسمی فعلا چراغ خاموش در حال پیشروی هستند/ چه عواملی فروش فروش بازار را زیاد کرد؟

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟ 28 آوریل 2024

پشت پرده ریزش قیمت سکه در بازار/ سکه دوباره ارزان خواهد شد؟

اکوایران: امروز پیش‌بینی‌ها در مورد قیمت سکه امامی متفاوت است. تکنیکالیست‌ها می‌گویند قیمت‌ها در نقاط حمایتی مهمی قرار دارند. به عقیده آنها درصورتی‌که دلار و تتر امروز هم نوسان نزولی شوند، این اتفاق می‌تواند بار دیگر جلوی صعود سکه‌بازان را بگیرد. با این‌ حال، اگر بازارساز دست به تزریق نزند، این امر ممکن است قدرت کاهشی‌های بازار سکه را تعدیل کند.

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان 28 آوریل 2024
صرافی کیان | ارائه دهنده خدمات ارزی در انگلستان و کانادا

لیست بهترین صرافی های ایرانی در انگلستان

واقعیت این است که کشور انگلستان، به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در اتحادیه اروپا، همواره مقصد بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت و تفریح بوده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.