شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 49993
  • 18 دسامبر 2023 - 8:11
  • 66 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بازارها در احاطه مثلث‌ها

بازارها در احاطه مثلث‌ها
بازارها در احاطه مثلث‌ها

اکوایران: بررسی تکنیکالی بازارها در تایم فریم‌های طولانی‌تر نشان دهنده تشکیل الگوی مثلث است. در بازار ارز و طلا، به دلیل کنترل قیمت‌ها، بازارها غالبا یک مثلث تشکیل داده‌اند و در آن محدوده رنج شده‌اند تا پس از خروج از آن‌ها روند بازار را مشخص کند.

به گزارش اکوایران، دلار تهران سه هفته متوالی در محدوده ۵۰ هزار و ۵۵۰ تومان متوقف شد و همین مسئله ‌و‌ رنج شدن قیمت دلار در روزهای شنبه باعث بی‌بازده شدن بازار ارز شده بود. هفته گذشته دلار تهران پس از سه هفته در روز پنجشنبه دیگر در محدوده مذکور بسته نشد و توانست در محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان به کار خود پایان دهد. 

بررسی تکنیکالی دلار نشان می‌دهد ‌که در تایم فریم هفتگی دلار تهران در یک مثلث گرفتار شده‌است. راس‌های مثلث در حال نزدیک شدن به هم است. فعلا محدوده ۵۰ هزار و ۴۰۰ کف مثلث است و سقف مثلث تشکیل شده در محدوده ۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان قرار دارد البته در این مسیر دلار تهران در محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان یک مقاومت مهم دیگر دارد.

افزایش شبانه قیمت تتر

تتر به عنوان دلار دیجیتال نیز در بازه هفتگی یک مثلث تشکیل داده است که کف و سقف آن بسیار به هم نزدیک شده است محدوده ۵۰ هزار تومان کف حمایت مثلث است و محدوده ۵۳ هزار تومانی به عنوان سقف مثلث شناخته می‌شود. شکست از هر طرف آینده دلار را رقم خواهد زد.

در معاملات شب گذشته تتر افزایش یافت و خود را به نزدیکی ۵۲ هزار تومان رساند، در صورتی که تتر در روز جاری کاهش نیابد یک سیگنال افزایش کوتاه مدت به دلار برای امروز صادر می‌شود.

مثلث افزایشی اونس جهانی

مهم‌ترین عامل موثر در نوسانات اخیر قیمت‌ها در بازار ارز و طلا، اونس جهانی طلا بوده است. در هفته گذشته طلا با گپ مثبت معامله شد. معامله‌گران معتقدند که برای ادامه هرگونه روند افزایشی اونس جهانی طلا، در ابتدا لازم است اونس طلا گپ به وجود آمده در نمودار را پرکند. در حال حاضر طلای جهانی هم در بازه هفتگی در یک مثلث گرفتار شده است، که با توجه به شکل مثلث که سقف قیمتی در محدوده ۲۰۸۰ دلار ثابت شده است، مثلث تشکیل شده افزایشی است.

 سقف مهم شاخص کل کدام است؟

روز‌ قبل شاخص کل بازار سرمایه رشد ۱۳ هزار و ۷۲۱ واحدی را ثبت کرد و در محدوده دو میلیون و ۱۷۱ هزار واحدی ایستاد.

همزمان با رشد شاخص کل،‌ ارزش معاملات خرد هم در روز شنبه روند افزایشی داشت که انتظارات را از برقراری روند صعودی در بازار تقویت کرده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس نشان می‌دهد که نمودار شاخص کل بازار سرمایه بالاتر از خط تنکانسن و ابر کومو قرار گرفته است. که ادامه روند صعودی را تایید می کند. در حال حاضر مهم‌ترین مقاومت شاخص کل بازار سرمایه سقف دو میلیون و ۲۵۰ هزار واحد است. حمایت دو‌میلیون و ۱۰۰ هزار واحد نیز حمایت مهم شاخص کل بورس است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر! 04 مه 2024

نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!

اکوایران: نوسانات نرخ بهره، تورم و ارزش دلار بر قیمت کوتاه مدت نقره تاثیر می‌گذارد. در میان‌مدت، رشد صنایع مصرف‌کننده نقره و وضعیت تولید جهانی آن از جمله عوامل کلیدی تعیین‌کننده قیمت نقره هستند.

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله 04 مه 2024

جزئیات جدیدترین حراج سکه در مرکز مبادله

​اکوایران: دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.