قیمت ژتون غذای دانشجویان پزشکی مثل سال گذشته است
قیمت ژتون غذای دانشجویان پزشکی مثل سال گذشته است

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: در زمینه تغذیه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید، برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم.

احمد بنار افزود: برای بحث تغذیه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید، برنامه‌ای برای افزایش قیمت نداریم. آئین نامه جدید تغذیه به زودی به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ می‌شود که در این آئین نامه شرایط تغذیه و قوانین و مقررات تغذیه تشریح شده است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همچنین در آئین نامه تغذیه هم تاکید شده است که افزایش قیمت مطرح نیست و قصد نداریم که قیمت غذای دانشجویی افزایش یابد. قیمت ژتون همانند سال گذشته برای سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در مجموع ۱۲ هزار تومان است.

وی گفت: هزینه تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی به دلیل تعداد جمعیت تحت پوششی که برای آنها تغذیه فراهم می‌شود، هزینه بالایی است. ضمن اینکه برای دانشجویان خوابگاهی باید سه وعده غذایی درنظر بگیریم همین مساله موجب شده که هزینه‌ها هم افزایش یابد.

بنار افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر هزینه تغذیه در مضیقه بودند که خوشبختانه در چند وقت اخیر مبالغی تحت عنوان کمک هزینه تغذیه دانشجویی به دانشگاه‌ها از سوی وزارت بهداشت اختصاص یافت و همه دانشگاه‌ها ملزم شدند که اولاً کیفیت غذا را در سال تحصیلی جدید بالا ببرند و دوم اینکه دو منویی بودن غذا و میوه و نوشیدنی را فراهم کنند.

وی گفت: به منظور پیشگیری از دور ریز غذا، پیشنهاد داده ایم که غذای نیم پرس با یک سوم قیمت یا حتی رایگان به دانشجویان ارائه شود که این موضوع منوط به موافقت دانشگاه‌ها است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما بر کیفیت غذا تاکید ویژه ای داریم که امسال دانشگاه‌ها بر آن اهتمام داشته باشند. غذای دانشجویی باید در شأن دانشجویان باشد و رضایت آنها را به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: دو هفته پیش نامه‌ای را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کردیم و در آن تاکید کردیم که غذای دانشجویی باید کیفیت لازم را داشته باشد و کیفیت آن افزایش پیدا کند. برخی از دانشگاه‌ها هم بر اساس همین موضوع فضای سلف و آشپزخانه خود را به روزرسانی کرده اند تا کیفیت بهتری برای غذا ارائه کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]