نبود سیاستگذاری واحد در گردشگری آبادان و خرمشهر بزرگترین مانع توسعه توریسم| اعطای تسهیلات گردشگری
نبود سیاستگذاری واحد در گردشگری آبادان و خرمشهر بزرگترین مانع توسعه توریسم| اعطای تسهیلات گردشگری

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود سیاستگذاری واحد در زمینه گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر بزرگترین مانع توسعه صنعت توریسم در این دو شهر است.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گردشگری صنعتی است که باعث اشتغالزایی و درآمد پایدار در شهرستان آبادان می شود.

وی افزود: یکی از برنامه هایی که در خصوص گردشگری انجام دادم، دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این وزارت و همچنین دعوت از وی برای حضور در شهرهای آبادان و خرمشهر بود که محقق شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دریافت مجوز اعطای تسهیلات برای ایجاد ۲۰۰ خانه مسافر و دریافت مجوز برگزاری ۲۵ دوره آموزشی در شهرستان آبادان از برنامه هایی بود که با پیگیری از طریق وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی محقق شد.

مولوی با اشاره به گردشگری سلامت توضیح داد: بیشترین تعداد گردشگران ورودی عراق از طریق مرز بین المللی شلمچه انجام می شود و با توجه به ظرفیت های این منطقه به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیشنهاد دادم دبیرخانه گردشگری سلامت در منطقه آزاد اروند ایجاد شود و انتظار داریم این وزارت پاسخ مثبت دهد زیرا اشتغالزایی بالایی به همراه دارد.

وی پیگیری طرح های گردشگری در بالاترین سطح مدیریتی کشور را ضروری دانست و گفت: برای اولین بار در هیات دولت سه طرح گردشگری «گردشگری دفاع مقدس»، «طرح توسعه روستاهای هدف گردشگری» و «طرح تاکسی آبی» به تصویب رسید.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر نداشتن ارتباطات بین المللی را یکی از چالش های گردشگری اروند برشمرد و تاکید کرد: راه اندازی نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد اروند را درخواست دادم و دیدارهایی نیز با «حسین امیر عبداللهیان»، وزیر امور خارجه داشتم؛ به طور حتم یکی از پیامدهای این طرح، توسعه صنعت گردشگری منطقه است.

مولوی، صیادی را یکی از ظرفیت های گردشگری آبادان قلمداد کرد و توضیح داد: یکی از اهداف احداث اسکله صیدی در آبادان توسعه صنعت گردشگری این شهر است که مورد تاکیدمان نیز بود.

وی با اشاره به نبود گذر گردشگری در آبادان، اظهار کرد: برای احداث پارک خلیج فارس آبادان بر روی یکی از مطالبات فعالان گردشگری منطقه یعنی نبود گذر گردشگری تاکید کردیم و در این طرح، گذر گردشگری نیز پیش بینی شده است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گردشگری خوراک، افزود: برگزاری جشنواره خرما یکی از ظرفیت های منطقه است که قابلیت اجرا دارد و چنانچه در این خصوص رویدادهای ملی و بین المللی برگزار شود ضمن توسعه این محصول به رونق گردشگری خوراک نیز کمک می شود.

مولوی ادامه داد: برای جشنواره خرما پیگیری هایی انجام دادم و موافقت آن دریافت شد و خرسندیم که سازمان منطقه آزاد اروند با نگاه مثبت و تخصصی در این خصوص گام های خوبی برداشته و به دنبال برگزاری جشنواره بین المللی خرمای اروند است که قطعا پیامدهای مثبت زیادی به همراه دارد.

وی با اشاره به خط آبی آبادان-سیبه عراق، تصریح کرد: در این خصوص پیگیری های بسیاری با هدف تقویت گردشگری خرید و راه اندازی عملی تاکسی آبی صورت گرفت و وزیر کشور و وزیر امور خارجه اکنون در حال پیگیری هستند؛ بندر آبادان را برای این مهم آماده کردیم و منتظر آمادگی طرف عراقی هستیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پرنده نگری را از ظرفیت های گردشگری آبادان عنوان کرد و گفت: یکی از ظرفیت های اکوتوریسم آبادان، فلامینگوهای ایتالیایی است که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این خصوص تاکید کرد. حتی از طریق سازمان محیط زیست پیگیری کردیم پلاک گذاری جوجه فلامینگوهایی که در خورهای آبادان متولد می شوند در همین منطقه انجام شود.

مولوی با اشاره به ضرورت توجه در زمینه آموزش گردشگری و صنایع دستی برای زندان آبادان، بیان کرد: روز عید سعید فطر از زندان آبادان بازدید کردم و یکی از موضوعات احداث سالن کارگاهی برای صنایع دستی و همچنین برگزاری دوره های گردشگری بود که محقق شد.

وی نبود سیاستگذاری واحد در زمینه گردشگری شهرهای آبادان و خرمشهر را بزرگترین مانع توسعه صنعت توریسم در این دو شهر قلمداد کرد و گفت: با وجود ظرفیت های ویژه و پتانسیل دستگاه های مختلف ولی شاهد هستیم که برنامه های گردشگری در حد انتظارات نیست و علت آن موازی کاری و نبود یک اقدام مشترک و اثربخش است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تشکیل شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند یک اقدام مهم و اصولی بود که استقبال فعالان گردشگری منطقه را به همراه داشت و ما نیز معتقدیم اقداماتی که شورایی و همراه با کارگروه تخصصی انجام شود سبب تحول می شود بنابراین از ادارات شهرهای آبادان و خرمشهر انتظار می رود برنامه های گردشگری خود را از طریق شورایی که تشکیل شده پیگیری کنند.

مولوی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و کشور عمان، اظهار کرد: این طرح را در دیدار با سفیر عمان در ایران و همچنین از طریق وزارت امور خارجه پیگیری کردم که با پاسخ مثبت آنها رو به رو شد.

وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد اروند برنامه ریزی خوبی برای برگزاری هفته فرهنگی منطقه آزاد اروند و کشور عمان انجام داده و پیش بینی می شود این رویداد بین المللی که برای اولین بار در ایران انجام می شود به بهترین شکل اجرایی شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]