تشکیل وزارت بازرگانی مخالف برنامه ششم است / شورای نگهبان به این موضوع ورود خواهد کرد
تشکیل وزارت بازرگانی مخالف برنامه ششم است / شورای نگهبان به این موضوع ورود خواهد کرد

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس به بیان توضیحاتی درباره فرآیند تصویب وزارت بازرگانی و نیازمند کسب دو سوم آرا بودن این لایحه پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین، درباره روند تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی و پاسخ به این سوال که  آیا تصویب این لایحه نیازمند دو سوم آرا نبود؟ گفت: ما اعتقاد داریم که تشکیل وزارت بازرگانی و رای آوردن آن نیازمند دو سوم آرا نمایندگان بود، ولی با این وجود نمی‌توان هم گفت که غیر قانونی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: تشکیل وزارت بازرگانی مخالف برنامه ششم است و به همین دلیل باید دو سوم آرا نمایندگان را کسب می کرد.

آصفری در ادامه بیان کرد: تشکیل وزارت بازرگانی تصویب شده و دیگر نمی‌توان کاری کرد که ملغی شود. البته اگر تشکیل این وزارتخانه مغایر با سیاست‌های کلی نظام باشد و اسناد بالادستی باشد، شورای نگهبان آن را تصویب نخواهد کرد.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: اگر شورای نگهبان اعلام کند که تصویب آن دو سوم رای نمایندگان را نیاز داشته، بالطبع رد می‌شود و برعکس اگر شورای نگهبان این تشخیص را ندهد تصویب می‌شود.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: تشکیل وزارت بازرگانی ضربه‌زننده به تولید نیست، ولی معتقدم تشکیل وزارتخانه‌ها حلال مشکلات نیست بلکه بایستی به افراد کارآمد موجود در وزارتخانه‌ها  اختیارات لازم داده شود تا مشکلات حل شود.

آصفری با بیان اینکه ما قبلا هم وزارت بازرگانی را داشتیم و اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداد، افزود: با تشکیل دوباره وزارت بازرگانی و تفکیک آن از وزارت صمت خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد و امیدوار به تغییر شرایط نیستیم. برای جلوگیری از گران‌فروشی و تنطیم بازار تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت خیلی راهگشا نیست و باعث تامین کالاهای اساسی مردم به قیمت مناسب نمی‌شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]