در مسیر رشد؛ همه چیز درباره «نطرین»
در مسیر رشد؛ همه چیز درباره «نطرین»

عطرین نخ قم (نطرین) به عنوان یکی از خوشنام ترین برندهای فعال در بازار نخ بررسی شد.

اقتصاد آنلاین – مینا یوسفی؛ عطرین نخ با دارابودن تکنولوژی روز و ماشین آلات پیشرفته خارجی، در صنعت نساجی فعال است و به تولید انواع نخ های یکسره پلی استر تابیده می پردازد. شرکت عطرین‌نخ  با ارزش بازار بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در گروه منسوجات بازار سرمایه بوده و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای زیرمجموعه گروه صنعتی گلریز مشغول به فعالیت است. این گروه با بیش از دو دهه پیشینه ی صنعتی و راه اندازی واحدهای تولیدی متعدد در صنایع نساجی ، پتروشیمی ، پلیمری و کاغذ سازی مفتخر به ارائه خدمات در بخش تولید صنعتی کشور می باشد.

گروه صنعتی گلریز با نزدیک به سه دهه پیشینه صنعتی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی متعدد در صنایع نساجی، پتروشیمی، پلیمری و کاغذسازی مفتخر به ارائه خدمات با کیفیت در بخش تولید و صنعت کشور است. حضور مستمر در صنعت و نیازسنجی انجام گرفته، مدیران این گروه را بر آن داشت، تا در سال ۱۳۹۳ نسبت به تاسیس و راه‌اندازی واحد صنعتی دیگری به نام شرکت عطرین‌نخ قم اقدام کنند.تولید انواع نخ، صادرات و واردات انواع کاالا های مجاز از بازرگانی از اهم فعالیت های این شرکت می باشد. مرکز اصلی شرکت در قم، شهرک صنعتی شکوهیه، فاز دو، خیابان همت ۸ ، پالک ۴۱۴ ،واقع است. به موجب مصوبه ۱۵/۰۶/۱۳۹۵ مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مندرج در روزنامه رسمی مورخ ۱۷/۰۷/۱۳۹۵ شرکت به سهامی عام تبدیل شده است.

شرکت عطرین نخ قم در تاریخ ۲۲/۰۸/۱۳۹۵ با شماره ۱۱۴۶۸ نزد سازمان بورس و اوراق بهادار کشور ثبت شده است . همچنین شرکت در تاریخ ۱۲/۰۴/۱۳۹۷ نزد شرکت فرابورس ایران پذیرش و نماد معاملاتی شرکت ” نطرین” در سال ۱۳۹۷در تابلو بازار دوم فرابورس درج گردید و با عرضه ۲۰ درصد سهم تو سط سهامدار عمده، سهام شرکت ( %۱۵ به عموم و ۵ %به کارکنان) عرضه اولیه شد.

طرح توسعه شرکت:

تولید انواع نخ های تکسچره و لاکرا با تنوع بالا (حدود ۲۰ نوع محصول) به منظور افزایش سودآوری و گرفتن سهم بازار که در زمستان به بهره برداری خواهند رسید.

تولید نخ های تکسچره  DTY به عنوان پرمصرف ترین نخ های یکسره پلی استر که در چهار گروه اصلی اینترمینگل، کومینگل و ساده و تابیده در بافندگی مورد استفاده قرار میگیرند. به منظور اجرای این طرح توسعه، شرکت اقدام به خرید و نصب و راه اندازی سه ماشین تکسچرایزینگ با تکنولوژی روز آلمان کرده است. با راه اندازی این ماشین ها وزن فروش متوسط ۵۰۰ تن و درامد فروش ۴۵۰ میلیارد ریال افزایش می یابد.

تولید نرخ های لاکرا به منظور تولید پارچه های البسه مردانه و زنانه و جوراب و تور و..

مشتریان شرکت:

واحد های بافندگی استان های یزد تهران ، گیلان ، خراسان ومازندارن و آذربایحان بیشترین و اصلی ترین مشتریان به شمار میروند.

قیمت محصولات بر حسب عرضه و تقاضا تعیین مشود لذا کیفیت و بهای تمام شده مهم است.

عملکرد شرکت:

شرکت عطرین نخ قم طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۵/۳۱ معادل ۳۵۵,۴۹۱ میلیون ریال از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۸% افزایش داشته است.

«نطرین» با سرمایه ثبت شده ۷۷۵,۰۰۰ میلیون ریال طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱,۵۲۵,۰۲۳ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸% رشد داشته است.

تکنیکال نطرین به همراه پیش بینی روند آتی:

پس از تکمیل یک سمیتریک و رسیدن سهم از قله موج (A) در ۲۱۰۰ تومان به محدوده ۴۰۰ تومان طی دوسال، از  ابان ۱۴۰۱ روند صعودی دیامتریک شروع شد و شاهد اتمام لگ های ABC بودیم. حال انتهای لگ D هستیم و انتظار داریم لگ صعودی E در پیش باشد. حمایت ۱۲۰۰-۱۱۰۰ معتبر بوده و هدف های مهم ۱۶۰۰ و سپس ۲۱۰۰ تومان می باشد. روند پیش رو برای تکمیل الگوی صعودی مشخض شده است.در مسیر رشد؛ همه چیز درباره «نطرین»

نطرین1

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]