به گزارش اقتصاد آنلاین؛ به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین هفته جهانی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، «کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: دوفضایی شدن جهان» با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و حمایت همراه اول اقدام به برگزاری «ششمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی» با محوریت دستور کار جمعی جهانی می کند. این […]

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ به مناسبت فرارسیدن دوازدهمین هفته جهانی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، «کرسی یونسکو در فضای مجازی و فرهنگ: دوفضایی شدن جهان» با همکاری دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و حمایت همراه اول اقدام به برگزاری «ششمین سمینار سواد رسانه ای و اطلاعاتی» با محوریت دستور کار جمعی جهانی می کند.

این سمینار با همکاری سازمان ها، موسسات و انجمن های داخلی و بین‌المللی در روز چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی توسعه اطلاعات از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ برگزار می شود و حضور در آن چه به شکل حضوری و چه مجازی، با طی کردن فرآیند ثبت نام برای تمامی علاقه مندان فراهم است.

در خلال برگزاری این رویداد، سه کارگاه آموزشی تخصصی با موضوعات «سواد دیجیتال و اهمیت آن در آینده جهان شبکه ای ساعت ۱۰ تا ۱۱»، «چالش های نظام سازی در مواجهه با مسئله بیوسایبورگ (زیست اندام های سایبری) در آینده تمدنی ایران ساعت ۱۱ تا ۱۲» و «دگرگونی های سواد اطلاعاتی و سواد رسانه ای در نسبت با هوش مصنوعی ساعت ۱۵:۱۵ تا ۱۶:۴۵» نیز به همت همراه اول برگزار می شود.

هدف از برگزاری سمینار سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی بررسی مفهوم سواد رسانه ای و اطلاعاتی در خدمت منافع مردم و اشاره به چگونگی نقش آن در بهبود سطح اطلاعات، مشارکت و توانمندسازی همگان است.

تلاش بر این است که با بررسی این مسائل، گامی در راستای دستیابی به نظام اطلاعاتی آزاد و کثرت گرا، ترویج توسعه پایدار، مشمولیت، برابری، گفتگوی بین فرهنگی، و پاسداری از دموکراسی برداشته شود.

با توجه به اهمیت روز افزون سواد رسانه ای و اطلاعاتی در حوزه های فرهنگی، آموزشی، سیاسی و امنیتی کشور، این سمینار پلتفرمی برای شناسایی و ایجاد فضای گفتگو و تبادل تجارب بین استادان و پژوهشگران سواد رسانه ای و اطلاعاتی ایجاد می کند.

همراه اول از تمامی علاقه مندان به این حوزه دعوت کرده تا ضمن شرکت در این سمینار رایگان، اگر تمایل به دریافت گواهی بین المللی دارند با مراجعه به نشانی https://mil.ut.ac.ir نسبت به دریافت اطلاعات بیشتر و انجام فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]