همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شامل این گروه‌ها خواهد شد
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شامل این گروه‌ها خواهد شد

تا کنون مساله مهم، «راهکار‌های تامین اعتبار» برای همسان سازی حقوق بازنشستگان بوده است.

 به گزارش نبض بازار،دولت از زیر بار بدهی تامین اجتماعی شانه خالی می کند حال بازنشستگان کارگری می گویند چطور انتظار داشته باشیم تن به همسان سازی حقوق آنها بدهد؟

بعد از دوسال لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان از دور خارج شده بود، اما حالا در سال منتهی به انتخابات مجلس نمایندگان دوباره آن را در دستور کار قرار داده اند.

به گفته‌ی نمایندگان مجلس،  همسان‌سازی حقوق بازنشستگان روی میز کمیسیون تلفیق قرار دارد، اما آیا این امر محقق می‌شود؟

لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌‌سازی حقوق بازنشستگان دو سال در مجلس در انتظار تصویب بود و در نهایت از دور خارج شد. بعد از دو سال انتظار، حالا دوباره نمایندگان مجلس می‌گویند همسان‌سازی روی میز کمیسیون تلفیق مجلس قرار دارد.

علی رضائی (نماینده مجلس)  با بیان اینکه اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه درصدد تصویب قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه پنج ساله هستند، گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با توجه به میزان تورم و سختی حاکم بر زندگی این قشر از جامعه یکی از اولویت‌های اساسی نمایندگان به شمار می‌آید البته باید راهکارهای نیز جهت تامین اعتبار این مهم ارائه شود.

اما مساله مهم، همان «راهکارهای تامین اعتبار» است؛ مروتی بازنشسته‌ی کارگری با بیان اینکه برای قرار گرفتن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم بایستی محل اعتبارات آن دقیق دیده شود؛ گفت: دولت بدهی خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد، چطور قرار است یک همسان‌سازی جدید اجرا شود و کارگران بازنشسته هم سهمی در آن داشته باشند؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه‌ی کارگری) با بیان اینکه اصولاً «همسان‌سازی» ربطی به مناسبات کاری کارگران ندارد و فقط در ادبیات استخدام‌های دولتی معنادار است؛ می‌گوید: چطور قرار است اعتبار به سازمان بدهند؛ چطور قرار است همسان‌سازی در طول برنامه هفتم اجرایی شود؛ آیا اعتباری تعریف شده است؟

به گفته‌ی وی، به نظر می‌رسد، همسان‌سازی اخیر بیشتر شعار انتخاباتی‌ست تا واقعیت اجرایی؛ چراکه در همان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری ایرادات و اشکالات بسیار وجود داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]