قیمت بلیت هواپیمای اربعین تعیین شد؛ ۸ میلیون از تهران و ۹.۵ میلیون از مشهد
قیمت بلیت هواپیمای اربعین تعیین شد؛ ۸ میلیون از تهران و ۹.۵ میلیون از مشهد

محمدی بخش، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین قیمت بلیت هواپیمای اربعین خبر داد و گفت: قیمت بلیت هواپیما به صورت رفت و برگشت ۸ میلیون تومان و از مشهد ۹ و نیم میلیون است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد محمدی بخش در نشست خبری در جمع خبرنگاران از قیمت ۸ میلیون تومانی بلیت پرواز رفت و برگشت تهران به نجف و بغداد خبر داد و گفت: قیمت پرواز مشهد به نجف و بغداد ۹.۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به اینکه در اربعین بزرگترین اجتماع بشری در طول سال ظرف ۲هفته شکل می‌گیرد که البته بزرگترین سانسور دنیای بشری هم برای این اجتماع صورت می‌گیرد تاکید کرد: قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت مشهد به نجف و بغداد نیز یک و نیم میلیون تومان بیشتر از تهران یعنی ۹.۵ میلیون تومان خواهد بود،

وی با اشاره به وسعت رزمایش جهان تشیع اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، در ایام اربعین ۳۸ هزار نفر و در سال ۱۴۰۱ ،۲۵۷ هزار نفر جابه‌جا شدند که احتمال می‌رود امسال روند فزاینده ای داشته باشد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: امیدوارم امسال خدمات رسانی ایمن، کثیر و منظمی ارائه کنیم و با بهره گیری از تجربیات سال‌های قبل، بیشترین خدمت‌گزاری به زائران اباعبدالله الحسین صورت بگیرد.

به گفته محمدی بخش وضعیت ترمینال‌ها،حوزه‌های زیرساختی،گروه پروازی، پرنده‌ها و… رصد شده است و هماهنگی با کشور عراق نیز انجام شده است.

در این راستا پروازهای بسیاری از فرودگاه‌های کشور به نجف و بغداد برقرار می‌شود در حالی‌که گرمای بالای ۵۰ درجه محدودیتی است که ایجاد می‌شود.

وی تأکید کرد: مطابق ابلاغیه‌های مرتبط با ایام اربعین عمل می‌شود.

محمدی بخش با اعلام ۱۵۰ پرواز هفتگی به کشور عراق گفت: در جهت افزایش پلکانی آن ها تلاش می کنیم.

وی در خاتمه اعلام کرد: همچنین مرکز کنترل فرماندهی را مثل ایام حج و ایام نوروز به صورت شبانه روزی هم در داخل کشور و هم در کشور عراق برقرار می‌کنیم تا خدمت رسانی شایسته ای به زوار ارائه کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]