یارانه افزایش می یابد؟
یارانه افزایش می یابد؟

در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها حکایت دارد، این پرسش مطرح است که آیا امسال یارانه‌ها افزایش می‌یابد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آیا امسال یارانه‌ها افزایش می‌یابد؟ در حالی که ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به مجلس شورای اسلامی از افزایش ۱۵ درصدی منابع هدفمندسازی یارانه‌ها حکایت دارد این پرسش در اذهان یارانه بگیران ایجاد شده است که آیا مبلغ یارانه دریافتی خانوار‌های ایرانی به همین میزان افزایش خواهد یافت یا خیر؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: طبق قانون بودجه رقم یارانه‌ای که سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها دارد پرداخت می‌کند بر مبنای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر فرد و دهک‌های چهارم تا نهم به ازای هر فرد ۳۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی افزود: هیچ برنامه‌ای برای افزایش این مبلغ یارانه وجود ندارد و طبق آن رقم که در جدول ۱۴ قانون بودجه برای سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها مشخص شده بر همان اساس تا پایان سال ۱۴۰۳ یارانه با این مبالغی که خدمتتان عرض کردم پرداخت خواهد شد

همچنین حسینی خاطرنشان کرد: از نیمه اول سال ۱۴۰۳ گذشته ۱۰۰ درصد منابعی که باید در ۶ ماه اول سال محقق می‌شد تقریباً ۵۳.۵۲ درصد آن محقق شده و هم اکنون هم ۵۰ درصد کسری منابع داریم به همین جهت امکان افزایش یارانه‌ها وجود ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]