آخرین خبر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت فوق العاده ویژه در حقوق معلمان
آخرین خبر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت فوق العاده ویژه در حقوق معلمان

صحرایی درباره پرداخت فوق العاده ویژه در حقوق معلمان اطلاع رسانی کرد.

به گزارش نبض بازار، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش  درباره نوبت دهی بررسی فوق العاده ویژه معلمان در شورای حقوق و دستمزد توضیح داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تصمیم‌گیرنده درباره فوق‌العاده ویژه، شورای حقوق و دستمزد است و بنده سه مرتبه به آن‌ها گفته‌ام و به نوبت موضوع در این شورا مطرح می‌شود و ما هم تقاضای خود را ارائه کرده‌ایم البته اجرای فوق‌العاده ویژه در آموزش و پرورش، بودجه قابل توجهی می‌خواهد و ممکن است نوبت ما بشود هم در دستور کار قرار ندهند.

صحرایی درباره حقوق پایین معلمان مدارس غیردولتی گفت: این ضعف وجود دارد البته مدارس غیردولتی برای خود قانون ویژه‌ای دارند و، چون در قانون پیش‌بینی نشده است این‌گونه رفتار می‌کنند البته قانون تاسیس مدارس غیردولتی  اصلاح شده  و اکنون منتظر تصویب در مجلس است.

وزیر آموزش و پرورش درباره کسر از حقوق دانشجو معلمان بابت مسائل رفاهی گفت: این موضوع طبق قانون است و  در قانون متعهدین خدمت ذکر شده است که بخشی از حقوق دانشجو معلمان برای مسائل خوابگاهی و غذا کسر شود.

صحرایی درباره افزایش حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی گفت: حتی با اجرای رتبه‌بندی میانگین حقوق معلمان ۳۰ درصد از حقوق کارمندان دولت پایین‌تر است و باید این وضعیت را جبران کنیم همچنین رتبه‌بندی به طور متوسط ۲۶ درصد حقوق معلمان را افزایش داد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان از چند چیز بدشان می‌آید از جمله اینکه چندین ماه حق‌التدریس آنها پرداخت نمی‌شود اما بعد از واریز، زیرنویس می‌‌شود حق‌التدریس پرداخت شد، گفت: این هفته رئیس جمهور اعلام کرد که چرا حق‌التدریس معلمان با یک سال تاخیر واریز می‌شود و آقای منظور؛ رییس سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش آمد و قرار شد، حق‌التدریس معلمان به صورت ماهانه پرداخت شود.

صحرایی ادامه داد: البته بخشی از تقصیر متوجه آموزش و پرورش است چون سال‌های گذشته، ساماندهی تا اسفند طول می‌کشید اما اکنون ساماندهی در بسیاری از استان‌ها کامل است و می‌توان حق‌التدریس را ماهانه پرداخت کرد. 

وی در ادامه درباره ترمیم حقوق گفت: ترمیم حقوق آبان سال گذشته برای تمام  معلمان اجرا شد اما کارمندان دستگاه‌های دیگر به هر مناسبتی مانند روز زن، مرد،کارمند و … هدایایی دریافت می‌کنند و معلمان این مسائل را ندارند امسال روز معلم این کار را انجام دادیم اما باید توجه داشت، اعداد در آموزش و پرورش اصلاً کوچک نیست، به عنوان مثال اگر بخواهند یک میلیون تومان برای هر معلم واریز کنند به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]