خبر فوری از رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص در طرح ساماندهی کارکنان دولت
خبر فوری از رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص در طرح ساماندهی کارکنان دولت

ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی کارکنان دولت بر طرف شد و برای مخالفت مجمع تشخیص نیز تصمیم گیری شد.

به گزارش نبض بازار، ایراد شورای نگهبان درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت مربوط به مخالفت با بند ۲ ماده ۱۱۰ بود و البته درباره موضوع ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گیری شد که  به محض ابلاغ رفع اشکال صورت گیرد.

بنا بر اخبار رسیده از سوی نمایندگان مجلس ایراد‌های وارده شورای نگهبان بر طرح ساماندهی کارکنان دولت بر طرف شده است.

بر اساس این طرح قرار بود که وضعیت قراردادی کارکنانی که به هر عنوان با دولت کار می‌کنند چه حجمی، شرکتی و قراردادی مشخص شود و ۲۷ عنوان قراردادی کارکنان تعیین تکلیف شود.

 بالاخره مجلس به موضوع ساماندهی کارکنان دولت ورود کرد و طرحی را تدوین و به تصویب رساند، این طرح پس از تصویب به شورای نگهبان ارسال شد که ایراد مالی و مخالفت با بند ۲ اصل ۱۱۰ و سیاست‌های کلی نظام به این گرفته شد که بخش عمده‌ای از این ابهامات در کمسیون بر طرف شد. در صحن علنی هم رأی آورد؛ البته در این مرحله تغییراتی نسبت به طرح اولیه ایجاد شد و جامع آماری کوچک‌تر شد به این معنا که فقط دولت موظف شد که نیرو‌های شرکتی تعیین تکلیف کند.

در جلسه‌ای که اعضای کمسیون اجتماعی با شورای نگهبان داشتند ۸۰ درصد ابهامات حل شد البته یک ایراد نیز از سوی هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام  نسبت به طرح مطرح کرده که هنوز ابلاغ رسمی و کتبی به  مجلس نشده است تا رفع ایراد شود.

منبع:تابناک

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]