آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری امروز ۲ دی ماه ۱۴۰۲
آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری امروز ۲ دی ماه ۱۴۰۲

یک نماینده مجلس از جزئیات همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری گفت.

به گزارش نبض بازار، سرمدی‌واله عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری نباید به شرط و شروط کشانده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه نباید اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به شرط و شروط کشاند، گفت: تلاش خواهیم کرد اجرای قانون افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را مصوب کرده و مالیات اضافی هم بر مردم و مصرف‌کننده تحمیل نکنیم.

کیومرث سرمدی‌واله گفت: دولت به جای تحمیل بار اضافی باید بودجه شرکت‌های دولتی را شفاف کند و ارقام بودجه باید گویاتر و قرین به واقعیت‌ها و تخصیص‌ها باشد، سال‌هاست که در بودجه‌نویسی دچار خطا هستیم و تدبیر دولت در این رابطه ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد مشکلاتی داریم که از دولت انتظار تدبیر است؛ به عنوان مثال حوزه‌های مهمی در بودجه ۱۴۰۳ با این لایحه بدون حرکت می‌ماند و ما تنها می‌خواهیم وضع کشور را حفظ کنیم، البته مجلس کلیات را پذیرفت، اما در بررسی لایحه نظرات خود را حتماً اعمال خواهد کرد.

سرمدی‌واله با اشاره به افزایش حقوق‌ها نیز خاطرنشان کرد: هیچ تناسبی بین افزایش ۱۸ درصدی حقوق و تورم رسمی مورد قبول مرکز آمار نمی‌بینم، تنگنا‌های دولت را هم قبول داریم، اما بالاخره باید دغدغه معیشت حقوق بگیران را درک کنیم.

وی مطرح کرد: خلق پول و ناترازی‌های بانکی توسط عده‌ای که ظاهراً خیلی هم منافع ملی برایشان معنا ندارد، تورم کمرشکن را به مردم تحمیل کرده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]