حقوق کارگران ۱۴۰۳ چند درصد افزایش می‌یابد؟ /عیدی ۱۶ میلیونی برای این افراد
حقوق کارگران ۱۴۰۳ چند درصد افزایش می‌یابد؟ /عیدی ۱۶ میلیونی برای این افراد

عیدی کارگران طبق روال هرساله با توافق بین کارگر و کارفرما واریز می‌گردد.

به گزارش نبض بازار،عیدی کارگران برخلاف کارمندان تاریخ دقیقی برای واریز ندارد و همه‌چیز به توافق بین کارگر و کارفرما مربوط می‌شود. عیدی بخش قابل توجهی از کارمندان و بازنشسته‌های دولت همان هفته اول اسفند امسال به حسابشان واریز شده و قاعدتا باید در روزهای باقی‌مانده سال منتظر واریز عیدی کارگران نیز باشیم.
عیدی کارگران امسال متناسب با افزایش حقوق‌ها بالا رفته است. یعنی همزمان با رشد ۲۷ درصدی دستمزد کارگری در سال ۱۴۰۲، به‌همین اندازه مبلغ عیدی کارگران ارتقا پیدا می‌کند. عیدی کارگران پارسال حداقل هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان بود که حالا این عدد با رشد ۲۷ درصدی درمقایسه با سال گذشته به دست‌کم ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان رسیده است.
عیدی کارگران البته با فرمول خاصی محاسبه می‌شود و درصورتی حداقل ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان است که کارگر تمام ۱۲ ماه سال را در محیط کارگاه مشغول باشد. وگرنه مبلغ عیدی کارگری برای کسی که فقط یک ماه فعالیت داشته، ۸۸۴ هزار و ۷۱۴ تومان خواهد بود.
عیدی کارگران امسال طبق توافق کارگر و کارفرما می‌تواند بیشتر از این حرف‌ها باشد و با سقف دستمزد ۹۰ روزه حساب شود. یعنی چیزی نزدیک ۱۶ میلیون تومان.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]