مکرون به تیتانیاهو هشدار داد
مکرون به تیتانیاهو هشدار داد

رئیس جمهور فرانسه به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که تل‌آویو منطقه را به سمت جنگ می‌برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از همشهری آنلاین، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه چند ساعت بعد از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم به وی هشدار داد و گفت: شما منطقه را به سمت جنگ می‌برید.

نتانیاهو به ماکرون پاسخ داد: به جای فشار بر اسرائیل اکنون زمان آن است که فشار بر حزب‌الله لبنان را برای توقف حملاتش افزایش دهید.

در همین راستا روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسؤول سیاسی فرانسوی نوشت: ما معتقدیم که تحولات امنیتی اخیر در لبنان احتمال جنگ را افزایش داده است. هرچند که روند دیپلماسی همچنان موجود است و ما برای حل دیپلماتیک تنش‌ها به تلاش ادامه می‌دهیم.

عصر جمعه در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت ۳۱ تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. در این حمله تعدادی از فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله لبنان به شهادت رسیدند.

«نجیب میقاتی»، نخست وزیر موقت لبنان جمعه تاکید کرد: حمله مجدد رژیم صهیونیستی به بیروت بار دیگر ثابت می‌کند که این رژیم به هیچ‌گونه ملاحظه انسانی، قانونی و اخلاقی اهمیت نمی‌دهد و به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر کاخ سفید جمعه اعلام کرد که واشنگتن در جریان حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت نبوده است و همچنان تاکید دارد که راه حل دیپلماتیک در خاورمیانه بهترین راه حل است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]