امیدواری قطر به احیای برجام
امیدواری قطر به احیای برجام

نخست وزیر قطر در خصوص اینکه تلاش‌های دوحه به گفتگو‌های بیشتر درباره موضوع هسته‌ای ایران منجر شود، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر قطر گفت: چندجانبه گرایی و تشکیل ائتلاف‌ها یک موضوع بسیار مهم است و در راس سیاست خارجی قطر قرار دارد و جنگ اوکراین بخش انرژی جهان را تکان داد و به بحران غذا منجر شد؛ قطر شریکی است که می‌توان در زمینه انرژی بر آن تکیه کرد.

به گزارش الجزیره، آل ثانی با بیان اینکه بخش انرژی قطر در حال توسعه مداوم است، گفت: از شرکت‌های سرمایه گذاری و ورود سرمایه‌ها در بخش‌های مختلف قطر استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: منطقه ما توانایی‌های و امکانات ناشناخته و پنهانی دارد و امیدواریم کشور‌های کوچک و متوسط بتوانند از تجربه‌های ما استفاده کنند.

آل ثانی تصریح کرد: میزبانی از جام جهانی فرصتی برای سرمایه گذاری در بخش زیرساختی به قطر داد و ما خطوط هوایی به بیش از ۱۵۰ مسیر ایجاد کردیم.

 نخست وزیر قطر افزود: بسیار ضروری است که بتوانیم ارثی پایدار ایجاد کنیم و منابع و ثروت خود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

اظهارات «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» در حالی مطرح می‌شود که در هفته‌های گذشته با گفتگو‌های غیرمستقیم بین ایران و آمریکا، توافقی در زمینه آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در برخی از کشور‌ها و همین طور آزادی چندین زندانی ایرانی برابر چندین زندانی دو تابعیتی حاصل شد.

براین اساس قرار است منابع آزاد شده ایران در کره‌جنوبی ابتدا به سوئیس منتقل شده و سپس به حساب ۶ بانک ایرانی در بانک مرکزی قطر منتقل شود. ایران از این محل، امکان پرداخت برای خرید محصولات مورد نیاز خود را خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]