سن زیاد جو بایدن کار دستش داد!
سن زیاد جو بایدن کار دستش داد!

بیشتر آمریکایی‌ها خواستار ایجاد محدودیت سنی برای «مقامات انتخابی» شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شفقنا، بیشتر مردم آمریکا خواستار ایجاد یک محدویت مشخص سنی برای مقامات انتخابی در کشورشان هستند.

به نقل از اکسیوس، براساس نظرسنجی سی‌بی‌اس و موسسه یوگو بیش از سه چهارم آمریکایی ها فکر می کنند که باید حداکثر سن برای مقامات منتخب وجود داشته باشد. این نظرسنجی‌ها در پی بروز چند رخداد از جمله فریز شدن لحظه‌ای میچ مک کانل رهبر جمهوریخواهان سنا و همچنین مشاجره‌ها در مورد سن رییس جمهور بایدن صورت می‌گیرد.

براساس این نظرسنجی ۷۷ درصد از افراد مورد بررسی گفتند که باید حداکثر محدودیت سنی برای مقامات منتخب وجود داشته باشد، به این معنی که پس از رسیدن به سن معینی، آنها دیگر مجاز به تصدی پست نیستند. ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که حداکثر سن برای مقامات منتخب باید ۷۰ سال باشد. تنها ۱۸ درصد گفتند که ۸۰ سال باید حداکثر سن برای مقامات منتخب باشد.

گفتنی است طبق تحقیقات موسسه تحقیقاتی پیو، میانگین سنی سنا ۶۵ سال و میانگین سنی مجلس نمایندگان ۵۷ سال است. ۱۶ سناتور ۷۵ سال یا بیشتر و ۱۸ سناتور بین ۷۴ تا ۷۰ سال سن دارند. در مجلس نمایندگان هم ۴۳ نماینده ایالات متحده ۷۵ سال یا بیشتر و ۴۲ نماینده بین ۷۴ تا ۷۰ سال سن دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]