به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیر بهداشت فلسطین، امروز با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه گفت: بیش از ۷۳۰۰ نفر تاکنون در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ درصد شهدای غزه زن، کودک و سالمندند و علاوه بر شهید و مجروح شدن هزاران فلسطینی، هزاران نفر هنوز زیر آوارند. وی […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، وزیر بهداشت فلسطین، امروز با اشاره به وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه گفت: بیش از ۷۳۰۰ نفر تاکنون در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ درصد شهدای غزه زن، کودک و سالمندند و علاوه بر شهید و مجروح شدن هزاران فلسطینی، هزاران نفر هنوز زیر آوارند.

وی در خصوص حملات گسترده شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اذعان داشت: شب‌گذشته، غم‌انگیز بود و شاهد شدیدترین بمباران غزه بودیم. اسرائیل از خروج مجروحان و بیماران از نوار غزه یا ورود تیم‌های پزشکی داوطلب به این منطقه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بیش از ۷۳۰۰ نفر تاکنون در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها زن، کودک و سالمند هستند و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند و هنوز هزاران نفر در زیر آوارند.

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد که وضعیت وخیم انسانی در غزه قابل توصیف نیست. اسرائیل کادرهای درمان و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهد و با قطع خطوط برق و ارتباطات به دنبال ارتکاب جنایات بیشتر به دور از چشم جهانیان است. اشغالگر اسرائیلی، هر روز، هرگونه امید به نجات مجروحان و زیر آوارماندگان را با حملات شنیع خود علیه نوار غزه، از بین می‌برد.

از سوی دیگر، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز تحولات غزه را «دردناک» توصیف کرد و گفت که امکان انتقال مجروحان و بیماران وجود ندارد و هیچ پناهگاه امنی نیست. قطع برق و اینترنت نوار غزه دسترسی آمبولانس‌ها به مجروحان را مختل می‌کند. با قطعی اینترنت به کارکنان و مراکز درمانی سازمان جهانی بهداشت دسترسی وجود ندارد.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته با قطع کامل اینترنت و همه ارتباطات در غزه، یک عملیات زمینی علیه نوار غزه کلید زد و در مقابل نیز شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در حال مقابله با حمله زمینی اشغالگران در بیت حانون و شرق البریج است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]