کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست
کاخ سفید: تهدید ایران علیه اسرائیل قابل اجراست

سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر درباره گزارش‌ها درباره احتمال حمله قریب‌الوقوع ایران به اسرائیل خودداری کرد اما گفت: این یک تهدید قابل اجرا است و  به نظارت بر وضعیت ادامه می دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که حمله ایران به اسرائیل، یک تهدید قابل اجرا است و آمریکا از نزدیک این موضوع را دنبال می‌کند.
کربی تصریح کرد: تهدید بالقوه ایران را واقعی و معتبر می‌دانیم. حمایت ما از امنیت اسرائیل قاطع است و شامل تهدید های ایران می شود.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: ما در ارتباط دائمی با همتایان اسرائیلی خود برای اطمینان از این موضوع هستیم که آنها می توانند از خود در برابر این نوع حملات دفاع کنند.
این سخنگوی دولت بایدن گفت: آمریکا از مردم و تاسیسات خود در برابر تهدیدات ایران محافظت خواهد کرد. آمریکا وضعیت نیروهای خود را پس از تهدید ایران بررسی می‌کند.
پیش از این، شبکه سی بی اس به نقل از دو مقام ناشناس آمریکایی نوشت که در بدترین سناریوی ممکن برای اسرائیل، پیش بینی می شود که ایران تا ساعاتی دیگر حمله ای بزرگ را به تلافی حمله به کنسولگری آن در دمشق انجام داده و بیش از ۱۰۰ پهپاد و ده ها موشک را به اهداف نظامی سرزمین های اشغالی پرتاب کند.
به گفته این مقام ها، دفاع در برابر چنین حمله بزرگی برای اسرائیل چالش‌برانگیز خواهد بود.
سفارت آمریکا در اسرائیل ساعاتی پیش در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که به کلیه کارکنان خود و اعضای خانواده آنها هشدار داده به خارج از مناطق تل‌آویو، قدس اشغالی و بئرالسبع رفت و آمد نکنند.
در این بیانیه آمده است: به دلایل مسائل امنیتی و برای احتیاط بیشتر، رفت و آمد کارکنان سفارت دولت آمریکا به خارج از تل‌آویو (شامل هرتزلیا، نتانیا و ایون یهودا)، اورشلیم (قدس اشغالی) و بئرالسبع در آستانه انتقام ایران از (رژیم) اسرائیل (برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق سوریه) تا اطلاع ثانوی محدود شده است.
روزنامه وال استریت ژورنال نیز دیروز (۲۳ فروردین) در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که ایران ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده پاسخ حمله به کنسولگری خود در دمشق را خواهد داد و تل آویو برای حمله مستقیم به شمال یا جنوب سرزمین‌های اشغالی آماده می‌شود.
به گزارش ایرنا، وال استریت ژورنال به نقل از فردی که نامش عنوان نشده و ادعا می‌شود که گزارش مقام‌های عالی‌رتبه حکومت ایران را دریافت کرده، نوشت که طرح‌های حملات به اسرائیل مورد بحث قرار گرفته ولی «هیچ تصمیم نهایی اتخاذ نشده است».
وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع نوشت که این حمله ممکن است «در داخل مرزهای اسرائیل» انجام شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]