خداحافظی اسطوره فوتبال ایتالیا در ۴۵ سالگی
خداحافظی اسطوره فوتبال ایتالیا در ۴۵ سالگی

فابریزیو رومانو فاش کرد که جانلوئیجی بوفون اسطوره یوونتوس و ایتالیا در سن ۴۵ سالگی از فوتبال خداحافظی می‌کند.

به گزارش اسپورت بایبل، جانلوئیجی بوفون که ۱۹ سال را در یووه در دو دوره جداگانه سپری کرد، قرار است پس از دو سال حضور در پارما به دوران بازیگری خود پایان دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، او در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا قهرمان جام جهانی شد و جام‌های زیادی را با یوونتوس به دست آورد و به یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌بانان عصر مدرن تبدیل شد.

رومانو در توییتی مدعی شده است که بوفون تصمیم گرفته از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کند و در روزهای آینده تصمیم خود را به طور رسمی اعلام خواهد کرد. او در توییتی نوشت: جانلوئیجی بوفون تصمیم گرفته از فوتبال حرفه‌ای خداحافظی کند. این خبر در روزهای آینده رسمی خواهد شد.

بوفون که بسیار مورد توجه بازیکنان و هواداران قرار گرفت، در نظرسنجی که در سال ۲۰۱۶ در فرانس فوتبال انجام شد، به عنوان بهترین دروازه‌بان تاریخ فوتبال انتخاب شد. او در یوونتوس با آندره آ بارزالی، جورجیو کیه لینی و لئوناردو بونوچی همکاری بسیار خوبی داشت و ۸ اسکودتو متوالی به دست آورد.

از نظر افتخارات فردی، بوفون توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال به عنوان بهترین دروازه‌بان دهه (۲۰۱۱-۲۰۰۱) و بهترین دروازه‌بان جهان در پنج سال جداگانه (۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۷) انتخاب شد.

او فصل گذشته را در پارما گذراند اما به دلیل مصدومیت تنها ۱۹ بازی برای تیمش به میدان رفت.

بوفون جام جهانی ۲۰۰۶ را با ایتالیا برد و جام‌های بی‌شماری را با یوونتوس برد اما هرگز لیگ قهرمانان یا توپ طلا را نگرفت. او در سال ۲۰۰۶، تنها چند هفته پس از کسب بزرگ‌ترین جام فوتبال، با یووه به سری B سقوط کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]