با ورود به فصل نقل و انتقالات زمستانی، نه تنها فوتبال عربستان نتوانسته است قرارداد جدیدی را به ثبت برساند بلکه بحث خروج ستاره هایی که در این لیگ حضور دارند پررنگ تر از همیشه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پس از آنکه در فصل تابستان فوتبال عربستان با حضور ستاره‌های مطرحی مانند «کریم بنزما»، «انگولو کانته»، «فیرمینو»، «ریاض محرز» و «نیمار» و «سادیو مانه» در صدر اخبار فوتبال جهان قرار گرفت به نظر می‌رسد اکنون وارد شرایط متفاوتی شده است و نخستین بحران جدی خود را دنبال می‌کند.
پایگاه خبری «bolavip» در یادداشتی به لیگ عربستان پرداخت و نوشت: با ورود به فصل نقل و انتقالات زمستانی هیچ بازیکن مطرحی در لیست خریدهای تیم‌های عربستانی حضور ندارد و علاوه بر این بازیکنانی مانند «بنزما»، «هندسون» و «فیرمینو» برای بازگشت مجدد به فوتبال اروپا تلاش کردند.
دلایل مختلفی برای این اتفاق مطرح شده است. به گفته پایگاه خبری «Sun» عدم تطابق با فرهنگ کشور عربستان و همچنین کیفیت پایین تیم‌هایی که تحت حمایت صندوق سرمایه گذاری عربستان نیستند موجب شده است این بازیکنان از حضور در فوتبال این کشور پشیمان شوند.
این گمانه‌زنی ها زمانی تشدید شد که کریم بنزما ستاره فرانسوی الاتحاد اردوی این تیم را ترک کرد و پس از بازگشت به اروپا تاریخ مشخصی را هم برای بازگشت خود مطرح نکرده است.
به گفته «bolavip» بازیکن دیگری که در چنین شرایطی حضور دارد «جردن هندرسون» است. او با دستمزد ۴۰ میلیون از لیورپول به الاتفاق آمد تا در تیمی حضور پیدا کند که استیون جرارد ستاره سابق فوتبال انگلیس و لیورپول هدایت آن را برعهده دارد. اما دوری از خانواده و حضور در ورزشگاه‌هایی که به طور میانگین ۷۵۰۰ نفر تماشاگر در آن حضور پیدا می‌کنند موجب افزایش تردید او نسبت به حضورش در عربستان شده است.
«فیرمینو» هم در چنین شرایط مشابهی به سر می‌برد. او هم از حضور در تیم الاهلی ناراضی است و مایل است به فوتبال اروپا بازگردد. پایگاه خبری «Mirror» اعلام کرده است که تیم‌های نیوکاسل، فولام و کریستال پالاس تیم‌های انگلیسی هستند که پیشنهادات خود را برای خرید این بازیکن مطرح کرده اند و به نظر می‌رسد از چنین پیشنهاداتی برای بازگشت به لیگ جزیره استقبال می‌کند. اما از آنجا که مقامات فوتبال عربستان قصد دارند فوتبال این کشور را در بین ۱۰ لیگ برتر جهان نگه دارند بعید به نظر می‌رسد عملیات انتقال این بازیکنان به خارج از عربستان آسان و البته کم هزینه باشد.
با شرایط به وجود آمده باید دید آیا لیگ فوتبال عربستان می‌تواند با خرید بازیکنان جدید بازهم خود را به عنوان یک لیگ محبوب مطرح کند و یا باز هم شاهد اخبار دیگری مبنی بر نارضایتی بازیکنان خواهیم بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]