اقتصاد ایران: شرکت اینتل به دلیل اقدامات ضدرقابتی در پرونده چند دهه پیش خود با جریمه ۴۰۰ میلیون دلاری اتحادیه اروپا روبه رو شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، اینتل در یک پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا به پرداخت ۳۷۶ میلیون یورو (۴۰۰ میلیون دلار) جریمه شد. این اتحادیه اعلام کرده که اینتل، شرکت سازنده تراشه، تقریباً دو دهه پیش برای جلوزدن از رقبا رویه ضدرقابتی پیش گرفته است.
پرونده اولیه جریمه ۱٫۰۶ میلیارد یورویی در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸)برای این تخلف و سایر اعمال در سال گذشته توسط دادگاه عمومی لوکزامبورگ، دومین دادگاه عالی اروپا، حذف شد.

با این حال، دادگاه با کمیسیون اروپا موافقت کرد که اینتل به طور غیرقانونی رقبای خود را از بازار کنار گذاشته است که باعث شد ناظر ضد انحصار اتحادیه اروپا دوباره پرونده را باز کند.

حکم سال ۲۰۰۹ اینتل را متهم به مانع تراشی برای رقیبش شرکت ای‌ام‌دی کرد. ناظر اتحادیه اروپا روز جمعه، اعلام کرد که جریمه‌ای را مجدداً بین نوامبر ۲۰۰۲ (آبان-آذر۱۳۸۱) و دسامبر ۲۰۰۶ (آذر-دی ۱۳۸۵) اعمال کرده، زیرا اینتل به اچ‌پی، ایسر و لنوو باج داده تا تولید محصولات قابل رقابت را متوقف یا به تعویق بیندازد.

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: «دادگاه عمومی تأیید کرد که محدودیت های اینتل به منزله سوء استفاده از موقعیت غالب بازار تحت قوانین رقابت اتحادیه اروپا است.»

این شرکت در بیانیه ای گفت: «ما در حال تجزیه و تحلیل تصمیم و میزان جریمه برای تعیین دلایل احتمالی و چشم انداز موفقیت آمیز درخواست تجدید نظر در دادگاه های اروپایی هستیم.»

اینتل در حال حاضر منتظر تایید کمیسیون برای نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو یارانه دولتی آلمان برای ساخت یک مرکز تولید تراشه در آلمان است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]