لزوم تسریع در جذب نخبگان در دستگاه ها و دانشگاه ها
لزوم تسریع در جذب نخبگان در دستگاه ها و دانشگاه ها

اقتصاد ایران: رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: بعد از بیانات رهبری در سال گذشته، جذب نخبگان در دستگاه اجرایی کشور و همین‌طور جریان جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها سرعت گرفت.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان در یک گفتگوی تلویزیونی پیش از آغاز دیدار رهبر انقلاب با نخبگان و سرآمدان علمی کشور اظهار کرد: افتخار داریم به رسم هرسال در آغاز شروع سال تحصیلی به همراه جمع حدود هزار نفری از نخبگان کشور با رهبر انقلاب دیدار کنیم.

معاون علمی رییس جمهور افزود: طیف متعددی از نخبگان کشور شامل برگزیدگان کنکور، برگزیدگان المپیادها، استادان جوان، برگزیدگان جایزه‌های علوم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و تمام کسانی که به نحوی مستعدین و نخبگان حوزه علم و فناوری در کشور هستند در یک فرایندهایی برای حضور در این برنامه ثبت نام می کنند و بر مبنایی امتیازاتی که دارند انتخاب می شوند.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که هر سال از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار استفاده می کنیم و نقشه راه یکساله ما در حوزه نخبگان همیشه با این دیدار تعیین می شود، گفت: یکی از نکاتی که وجود دارد، سخنان نخبگان در این دیدار و بیانات رهبر انقلاب پس از آن است که بعد از دیدار دسته‌بندی و بعد از آن وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که از سال گذشته سرعت گرفت، موضوع استفاده از نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، جذب و انتخاب آن‌ها در دستگاه اجرایی کشور و همین‌طور سرعت گرفتن جریان جذب نخبگان در هیئت علمی دانشگاه‌ها بود.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: رهبر انقلاب توصیه‌ها و درخواست‌هایی به شکل خاص در حوزه‌های کلان کشور مثل معدن، کشاورزی و … داشتند که برای آن‌ها در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه‌ریزی شده و از چند ماه گذشته در دست اجراست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]