مقایسه قیمت نرم افزار های حسابداری در سال ۱۴۰۳
مقایسه قیمت نرم افزار های حسابداری در سال ۱۴۰۳
یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب و خرید انواع کالاها و خدمات، قیمت و هزینه آن است.

میزان قیمت یک کالا، در تصمیم گیری مشتریان برای خرید، غیر قابل انکار است و این موضوع در خرید نرم افزارهای حسابداری نیز به چشم می خورد.

اگر شما هم به فکر خرید نرم افزار حسابداری افتاده باشید و انواع آن را بررسی کرده باشید، ممکن است اولین چیزی که توجه شما را جلب کند، قیمت نرم افزار حسابداری است. حتما شما هم می دانید که قیمت بالاتر یک محصول، به معنای بهتر بودن آن نیست! آنچه که مهم است این است که نرم افزار حسابداری، به دور از هر پیچیدگی و دشواری، به درستی به نیازهای کسب و کار شما پاسخ دهد. پس هنگام مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری، لازم است ویژگی ها و امکانات هر یک را بررسی کنید که به این نتیجه برسید که نرم افزار ارزش خرید دارد یا خیر.

اگر شما هم به دنبال مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری ایرانی هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. مهم ترین مواردی که به آنها می پردازیم، عبارتند از:

  • مقایسه قیمت بهترین نرم افزارهای حسابداری آپدیت ۱۴۰۳
  • چه عواملی در قیمت نرم افزار حسابداری تاثیر دارند؟
  • نرم افزار حسابداری پکیجی یا ماژول دار؟

به طور کلی، باید گفت که درست است که قیمت، نقش بسزایی در خرید نرم افزار حسابداری دارد، اما نباید تنها عامل تاثیرگذار باشد! به این ترتیب، یک نرم افزار حسابداری کاربردی، معتبر و مقرون به صرفه در اختیار شما خواهد بود.

در ادامه این مطلب، به مقایسه قیمت تعدادی از نرم افزارهای حسابداری شناخته شده می پردازیم.

مقایسه قیمت 6 تا از معروف ترین نرم افزارهای حسابداری در ایران

در ادامه این مطلب، قصد داریم لیست قیمت بهترین و معروف ترین نرم افزارهای حسابداری را برای شما جمع آوری کنیم تا مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری و فرایند انتخاب از بین گزینه های مطرح شده برای شما آسان تر شود.

قیمت نرم افزار حسابداری سپیدار

سپیدار، یکی از برندهای شناخته شده در حوزه حسابداری است و شرکت سازنده سپیدار، همکاران سیستم، برای سال های طولانی در این راستا فعالیت می کند. اگر شما برای مشاهده قیمت به سایت سپیدار مراجعه کنید، مشاهده می کنید که این امکان در سپیدار وجود دارد که شما سیستم ها و زیرسیستم های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

سپس، براساس سیستم های انتخابی شما، مجموع قیمت برای شما محاسبه می شود. طبق بررسی های ما، اگر شما به یک نرم افزار حسابداری پایه نیاز داشته باشید، باید حتما سیستم های حسابداری، سیستم دریافت و پرداخت، سیستم تامین کنندگان و انبار تولیدی، سیستم مشتریان و فروش را خریداری کنید. با وجود اینها، تازه می توان گفت یک برنامه حسابداری ساده و ابتدایی برای مدیریت کسب و کار خود دردسترس خواهید داشت.

مجموع این سیستم ها و زیرسیستم های لازم و ضروری، در سال ۱۴۰۳ به بیش از ۷۵ میلیون تومان می رسد! می توان اینطور گفت که این قیمت در ازای دریافت امکانات ابتدایی، چندان مقرون به صرفه نیست.

قیمت نرم افزار حسابداری چرتکه

چرتکه، یک نرم افزار حسابداری ابری معتبر در ایران است که با استقبال روز افزون کاربران مواجه شده است. ابری بودن این نرم افزار، موجب می شود که به نصب و راه اندازی نیاز نداشته باشد و شما با هر دستگاهی، شامل کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و تبلت، می توانید از طریق یک مرورگر به راحتی به این نرم افزار متصل شوید.

حتی در صورت عدم وجود اینترنت، شما می توانید به صورت آفلاین امور حسابداری خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. در کنار این مزایا، برخورداری نرم افزار چرتکه از امنیت بالا، پشتیبانی اختصاصی، رابط کاربری ساده و امکانات متعدد، این نرم افزار را به یک گزینه مقرون به صرفه و کاربردی تبدیل کرده است که مشابه این نرم افزار با این قیمت، در بازار کنونی کم نظیر است!

نرم افزار چرتکه، در ۴ سطح مختلف پایه، استاندارد، پیشرفته و حرفه ای ارائه می شود که شما می توانید بر اساس قابلیت های مورد نظر خود، از این ۴ سطح انتخاب کنید. طبیعی است که قیمت هرکدام از سطح ها با یکدیگر متفاوت هستند.

گفتنی است که نسخه پایه نرم افزار حسابداری چرتکه، دارای ماژول انبارداری، خرید و فروش، طراحی فاکتور اختصاصی، مدیریت کاربران و ثبت و مدیریت اسناد حسابداری نامحدود است. این ویژگی ها و قابلیت ها موجب می شوند که حتی نسخه پایه این نرم افزار، برای مدیریت یک فروشگاه کافی باشد.

در قسمت قبل، مشاهده کردید که قیمت نرم افزار حسابداری سپیدار برای ارائه تعدادی از ماژول های ضروری، بیش از ۷۵ میلیون تومان است. اما در مقابل، برای داشتن امکانات و قابلیت های ضروری در چرتکه، کافی است چیزی حدود ۹ میلیون تومان پرداخت کنید که چندین برابر مقرون به صرفه تر است!

اگر به دنبال مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری رفته باشید، قطعا برای شما هم جالب است که سطح حرفه ای نرم افزار چرتکه، با برخورداری از تمامی امکانات اساسی و حرفه ای و بدون هیچ محدودیتی، با قیمت ۲۶ میلیون تومان ارائه می شود! گفتنی است که در بازارکنونی که نرم افزارهای حسابداری حرفه ای، قیمت چند صد میلیونی دارند، وجود چرتکه یک شانس ارزشمند برای همه است!

تعداد کاربر مجاز برای نسخه پایه ۱ نفر، برای نسخه استاندارد ۳ نفر، برای نسخه پیشرفته ۶ نفر و برای نسخه حرفه ای، نامحدود است! برای اینکه بیشتر با این نرم افزار آشنا شوید، می توانید از نسخه دموی رایگان استفاده کنید و به مدت ۷ روز، با تمامی امکانات کار کنید که موجب می شود بهتر این نرم افزار را ارزیابی کنید.

قیمت نرم افزار حسابداری هلو

هلو، یکی از نرم افزارهای شناخته شده در ایران است که در طی مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری، لازم است آن را نیز بررسی کنیم. شرکت سازنده نرم افزار هلو، برای هریک از کسب و کارها و اصناف، نرم افزار اختصاصی آن را طراحی کرده و امکانات کاربردی هریک را به طور ویژه در آن تعبیه کرده است.

شاید در نگاه اول، با خود بگویید که قیمت سطح های ساده و متوسط، مقرون به صرفه است و این دو، گزینه خوبی برای کسب و کار شما هستند. اما واقعیت این است که امکانات این نرم افزار هلوی ساده یا متوسط، ابتدایی تر از آن است که فکر می کنید و محدودیت های بسیار زیادی نیز در آن جود دارد. به طوری که هلوی ساده یا متوسط حتی از عهده حساب و کتاب یک مغازه کوچک هم بر نمی آیند.

گفتنی است که قیمت نرم افزارهای حسابداری شرکتی هلو، از ۶۰ میلیون تومان شروع شده و به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان هم می رسد!

در دنیای امروز که بیشتر کاربران به دنبال گزینه های مقرون به صرفه هستند، هلو به نرم افزاری تبدیل شده است که بیشتر به قیمت بالا شهرت دارد! علاوه بر قیمت بالا، باید به این نکته نیز توجه کنید که نصب و راه اندازی هلو، بسیار پیچیده است و هرکسی نمی تواند آن را نصب کند.

قیمت نرم افزار حسابداری محک

محک یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری ایرانی است که قابلیت های کاربردی را در یک ظاهر ساده به شما ارائه می کند. محک نیز برای هرکدام از مشاغل و اصناف، نرم افزار حسابداری اختصاصی آن را طراحی کرده است و در سطح های پایه تا پیشرفته، امکانات خود را عرضه می کند.

توجه کنید که نسخه پایه نرم افزار محک، فقط قابلیت عملیات بازرگانی و عملیات حسابداری را دارد که برای مدیریت یک فروشگاه، اصلا کافی نیست! در صورت خریداری نسخه پایه، لازم است افزونه های مورد نیاز برای مدیریت فروشگاه را خریداری کنید که قیمت آنها نیز جداگانه حساب می شود. در نتیجه می توان گفت برای داشتن یک نرم افزار حسابداری حداقلی با امکانات ابتدایی، باید بیش از ۱۵ میلیون هزینه کنید.

در نرم افزارهای حسابداری شرکتی محک نیز مشاهده می شود که برخی از زیرسیستم ها و قابلیت های مهم در آنها وجود ندارد! به این ترتیب، شما باید افزونه های مورد نیاز را جداگانه تهیه کنید و به نرم افزار خود اضافه نمایید. در نتیجه، قیمت تمام شده نرم افزار حسابداری محک، از لیستی سایت آن ارائه می دهد، بیشتر است و به طور میانگین، به بیش از ۳۵ میلیون تومان می رسد.

قیمت نرم افزار حسابداری قیاس

در راستای مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری، به نرم افزار قیاس می رسیم. انواع نرم افزار حسابداری قیاس عبارت است از:

  • نرم افزار حسابداری بازرگانی
  • نرم افزار حسابداری خدماتی
  • نرم افزار حسابداری تولیدی
  • نرم افزار حسابداری جامع
  • نرم افزار مالی
  • نرم افزار فاکتور
  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی

برای اینکه نرم افزار حسابداری قیاس را خریداری کنید، باید به سایت این نرم افزار مراجعه کنید تا سیستم ها و افزونه های مورد نیاز خود را انتخاب کنید که هریک قیمت مشخصی دارند. برای مثال، برای اینکه یک نرم افزار حسابداری شرکتی ابتدایی را از قیاس خریداری کنید، باید چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کنید تا فقط اطمینان حاصل کنید که قابلیت های پایه برای مدیریت شرکت شما فراهم شده است.

همچنین با انتخاب افزونه ها و سیستم های لازم حسابداری فروشگاهی، مشاهده خواهید کرد که حداقل قیمت نسخه حسابداری فروشگاهی قیاس نیز ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

قیمت نرم افزار حسابداری حسابفا

طبق مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری ایرانی، نرم افزار حسابفا یک گزینه ساده و مقرون به صرفه برای شما است. حسابفا، یک نرم افزار ساده با مجموعه ای از امکانات ابتدایی و پایه محسوب می شود. حسابفا، یک نرم افزار حسابداری آنلاین با ماهیت ابری است که متاسفانه به صورت آفلاین دردسترس نیست و برای دسترسی به آن، وجود اینترنت با سرعت مناسب، لازم و ضروری است. شما می توانید از نسخه دموی این نرم افزار برای آشنایی با فضای آن به مدت محدود استفاده کنید.

خرید اشتراک این نرم افزار، به صورت ماهانه، ۶ ماهه و یکساله ممکن است و این نرم افزار، اشتراک دائمی ندارد. به طور متوسط برای خرید نسخه پایه نرم افزار حسابداری حسابفا، باید حدود ۱۰ میلیون تومان در سال هزینه کنید.

لازم است که لیست امکانات هرکدام از طرح ها را در سایت حسابفا مشاهده کنید. گفتنی است که امکانات این نرم افزار، نسبت به رقبا محدودتر است.

اکنون که قیمت ۶ تا از نرم افزارهای نام آشنای ایرانی را بررسی کردیم، می خواهیم به این پرسش بپردازیم که چه عواملی در قیمت نرم افزار حسابداری موثر هستند؟ با ما در ادامه همراه باشید.

چه عواملی در قیمت نرم افزار حسابداری تاثیر دارند؟

چه عواملی در قیمت نرم افزار حسابداری تاثیر دارند؟

آشنایی با عوامل موثر در قیمت یک سیستم حسابداری

عوامل مختلفی بر تفاوت قیمت میان انواع نرم ‌افزارهای حسابداری فروشگاهی و شرکتی موثر هستند. به طوری که امروزه مشاهده می کنیم قیمت برخی از نرم افزارهای حسابداری به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان می رسد! البته باید توجه داشت گران بودن قیمت یک نرم ‌افزار حسابداری الزاما به معنای بهتر بودن آن نیست! بنابراین برای خرید و استفاده از یک برنامه حسابداری کامل، باید ویژگی های آن را بسنجیم و با قیمت آن مقایسه کنیم. به این ترتیب، ارزان ترین نرم افزار حسابداری با بیشترین قابلیت ها برای ما فراهم خواهد شد.

در ادامه به بررسی عواملی که باعث تغییر در قیمت نرم ‌افزار حسابداری می‌شوند، می‌پردازیم:

نوع نرم افزار حسابداری

اولین عامل موثر در قیمت گذاری نرم افزارهای حسابداری، نوع نرم افزار بسته به شغل و کسب وکار مورد نظر است. به طور مثال، قیمت نرم افزار حسابداری تولیدی با یک نرم افزار حسابداری سوپرمارکت، متفاوت است.

امروزه انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری در بازار وجود دارند که هریک برای صنف یا شغل خاصی طراحی شده اند. انواع رایج نرم افزار حسابداری شامل موارد زیر هستند:

  • حسابداری فروشگاهی
  • حسابداری هایپرمارکت و سوپرمارکت
  • حسابداری رستوران و کترینگ
  • حسابداری طلا فروشی
  • حسابداری ابزار و یراق
  • حسابداری پوشاک
  • حسابداری انبار
  • حسابداری بیمه
  • حسابداری بازرگانی
  • حسابداری خدماتی
  • حسابداری تولیدی
  • حسابداری پیمانکاری

و…

به این ترتیب، امکانات و زیرسیستم های تعیبه شده در آنها متفاوت است. به همین دلیل، خریدار باید ابتدا نوع نرم افزار را براساس نیازهای کسب و کار خود انتخاب کند.

پشتیبانی

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، نوع پشتیبانی شرکت ارائه دهنده محصول است. بسیاری از صاحبان کسب و کار به این موضوع توجهی ندارند و تنها به فکر مرحله اول، یعنی خرید نرم افزار حسابداری هستند.

اگر از نرم افزارهای ساده یا پیچیده استفاده می کنید، در هر صورت نیاز به پشتیبانی آن ضروری است. گاهی ممکن است در مراحل نصب نرم افزار دچار مشکل شوید، یا ممکن است نتوانید به خوبی با نرم افزار کار کنید و به آموزش اولیه نیاز داشته باشید. در چنین شرایطی، فقط یک تیم پشتیبانی حرفه ای مسلط به نرم افزار می توانند به شما کمک کنند.

طبیعتا با افزایش پشتیبانی، قیمت نرم افزار حسابداری نیز تا حدودی بالا می رود. توجه داشته باشید که نرم افزار حسابداری رایگان یا ارزان قیمت، پشتیبانی مناسبی نخواهد داشت!

انواع عملیات حسابداری مورد نیاز برای کسب ‌و کار

شرکت های سازنده نرم افزار، معمولا چند سطح پایه، استاندارد، پیشرفته و… را برای نرم افزارهای خود در نظر می گیرند که در هرکدام، امکانات مختلفی گنجانده شده است. این عامل باعث می شود که بسیاری از کاربران از خود بپرسند که چه نرم افزار حسابداری بخریم ؟

برای خرید نرم افزار حسابداری، باید عملیات ضروری حسابداری خود را شناسایی کنید تا بتوانید از بین سطح های مختلف نرم افزار، گزینه مناسب را انتخاب کنید. به این ترتیب هزینه اضافی برای امکاناتی که از آنها استفاده نخواهید کرد، نمی پردازید!

پردازش سریع

از جمله عواملی که در مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری مهم است، نحوه کد نویسی و پردازش اطلاعات است. اینکه چقدر زمان صرف برنامه نویسی نرم افزار شده و زمان انجام عملیات و دقت محاسبات آن چقدر است، تاثیر مهمی روی قیمت نرم افزار حسابداری دارد.

درنتیجه، سرعت انجام امور حسابداری توسط نرم افزار نیز می تواند روی قیمت آن تاثیر بگذارد. هرچه سرعت ثبت و مدیریت حجم زیادی از داده های مختلف توسط نرم افزار بیشتر باشد، ارزش آن نرم افزار نیز بیشتر است.

امنیت

تامین امنیت داده ‌ها در سیستم‌‎ های مختلف نرم ‌افزاری دارای اهمیت فراوانی است. اگر یک نرم ‌افزار حسابداری سیستمی نتواند امنیت داده ‌های حساس را تامین کند، قطعا کاربردی نخواهد بود. بنابراین اینکه در یک نرم‌ افزار حسابداری ایمنی چگونه، با چه روشی و با کمک چه راهکارها و ابزارهایی تامین می‌ شود، می ‌تواند یکی از فاکتورهای موثر در قیمت‌گذاری و خرید نرم ‌افزار حسابداری باشد.

به یاد داشته باشید که درست است که نرم افزارهای با امنیت بالا، قیمت بالاتری دارند؛ اما این نکته در طولانی مدت به نفع شما خواهد بود. زیرا با این وجود، مطمئن هستید که داده های مالی مهم شما هیچوقت از بین نمی روند و به این ترتیب، از ضرر و زیان های مالی جلوگیری خواهد شد.

امکان به ‌روزرسانی و نسخه ‌های جدید

امکان به ‌روزرسانی به نسخه‌ های جدید یکی از مواردی است که برای کاربران هر نرم‌ افزار از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. به این ترتیب، حساب و کتاب های شما طبق آخرین قوانین مالیاتی و حسابداری انجام می شوند.

در صورتی که شما از نرم افزارهای حسابداری آنلاین یا ابری استفاده کنید، این قابلیت برای شما تضمین شده است! زیرا نرم افزارهای حسابداری ابری، به طور مرتب به روز می شوند و داده های مالی شما را با امکانات و قوانین جدید، ثبت می کنند.

ابعاد و حجم کسب‌ و کار

نیازهای یک فروشگاه زنجیره ‌ای بزرگ با نیازهای یک سوپرمارکت متفاوت است و هرکدام احتیاج به سیستم مالی متفاوتی خواهند داشت که براساس تعداد کارکنان، شیوه صدور فاکتور، تعداد فاکتورهای خرید یا فروش و موارد مشابه دیگر تغییر می ‌کند. این که یک کسب‌ و کار چقدر بزرگ و تخصصی است، چه میزان داده و اطلاعات دارد، حجم و تنوع تراکنش‌ های صورت گرفته، تعداد افراد و میزان دسترسی‌های آنها و عوامل متعدد و مشابه دیگر بر قیمت نرم افزار حسابداری، تاثیرگذار خواهد بود.

نحوه سازمان دهی اطلاعات

امکان سازمان دهی اطلاعات در هر نرم افزار حسابداری وجود دارد. داده های مالی، صورتحساب ها و اطلاعات مشتریان، در بخش های مشخصی از نرم افزار ثبت می شوند و شما برای یافتن دوباره آنها کار سختی در پیش ندارید.

اما نحوه سازمان دهی و مرتب سازی اطلاعات، بخش مهمی است که باید به آن توجه شود. اینکه میزان ردیف های ثبت اطلاعات مشتری چقدر است، ایجاد شماره ثبت به صورت مرتب و جداسازی انواع فاکتور های خرید، فروش، قرارداد ها و پیش فروش ها، نکات مهمی اند که قیمت یک نرم افزار حسابداری را با نرم افزاری دیگر متفاوت می کنند.

رابط کاربری ساده و گرافیک مناسب

هرچه کار با یک نرم افزار ساده تر باشد و ظاهر آن، کاربر پسند تر باشد؛ یعنی ارزش بالاتری دارد! سهولت استفاده و گرافیک مناسب نرم افزار به معنای آن است که زمان قابل توجهی برای طراحی نرم افزار صرف شده تا افراد بتوانند بدون نیاز به دانش حسابداری، از نرم افزار استفاده کنند و به فرایندهای مالی خود رسیدگی کنند. این عامل نیز تاثیر زیادی در قیمت نرم افزار حسابداری دارد.

دسترسی های چندکاربره

امکان تعیین سطح دسترسی برای افراد مختلف، یک قابلیت کاربردی و پیشرفته است که بر قیمت نرم افزار حسابداری تاثیر دارد. به این ترتیب، شما می توانید به تعداد نامحدودی از افراد اجازه بدهید که به بخشی از اطلاعات مالی دسترسی داشته باشند و حتی می توانید میزان دسترسی آنها را تعیین کنید.

در ادامه مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری و شناخت عوامل موثر در آن، باید بگوییم که امروزه بیشتر نرم افزارهای حسابداری به دو صورت پکیجی یا ماژول دار به کاربران ارائه می شوند. همین عامل نیز می تواند موجب تغییر قیمت نرم افزارهای حسابداری شود. در ادامه، قیمت نرم افزار حسابداری پکیجی و ماژول دار را مقایسه می کنیم.

نرم افزار حسابداری پکیجی یا ماژول دار؟

نرم افزار حسابداری پکیجی یا ماژول دار؟

کدام یک مقرون به صرفه تر است؟

اگر تاکنون به فکر خرید نرم افزار حسابداری افتاده باشید، حتما با نام های پکیج حسابداری یا ماژول های حسابداری مواجه شده اید. نرم افزارهای حسابداری ماژول دار، این امکان را فراهم می کنند که شما خودتان سیستم ها و زیرسیستم های لازم برای کسب و کارتان را انتخاب کنید. هر کدام از این سیستم ها و ماژول ها، قیمت مشخصی دارند که مجموع آنها برای شما محاسبه خواهد شد.

از معایب نرم افزارهای حسابداری ماژول دار این است که ممکن است هنگام خرید و انتخاب ماژول ها، گزینه ای از قلم بیفتد که اتفاقا برای کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد! هچنین ممکن است اضافه کردن آن در آینده، سخت یا ناممکن باشد و مجبور شوید از یک برنامه حسابداری دیگر نیز استفاده کنید.

اما در مقابل، نرم افزارهای حسابداری پکیجی، با شناسایی نیازهای مشاغل و اصناف مختلف، مجموعه ای از امکانات و قابلیت های کاربردی برای آن کسب و کار را به شما ارائه می دهند. شرکت های سازنده نرم افزارهای پکیجی، برای هرکدام از شغل ها به صورت جداگانه، نرم افزار اختصاصی خود را طراحی کرده اند که با فضا و نیازهای مالی آن صنف، سازگار باشد.

اینگونه مطمئن خواهید بود که هیچ ماژول و سیستمی از قلم ننداخته اید و هرآنچه برای مدیریت کسب و کار خود نیاز دارید، در قالب یک نرم افزار در اختیار شما خواهد بود.

نرم افزارهای حسابداری سپیدار، هلو، محک و قیاس از نرم افزارهای حسابداری ماژول دار هستند که انتخاب ماژول ها به عهده شما خواهد بود. گفتنی است که قیمت نرم افزارهای ماژول دار، به طرز قابل توجهی بیشتر از نرم افزار حسابداری پکیجی خواهد بود.

قابل ذکر است که نرم افزار حسابداری چرتکه، از بهترین نرم افزارهای پکیجی محسوب می شود که تمام امکانات مورد نیاز مشاغل را برای شما فراهم می کند. همچنین، همانطور که در قسمت ابتدایی متن مشاهده کردید، نرم افزار چرتکه از سایر رقبای خود، قیمت به صرفه تر و امکانات نامحدودتری دارد.

جمع بندی

همانطور که در ابتدای این مقاله مشاهده کردید، قیمت یک محصول از عوامل موثر در خرید آن است. این نکته درباره نرم افزارهای حسابداری هم صدق می کند. اما به یاد داشته باشید که نرم افزار گرون تر لزوما به معنای نرم افزار بهتر نیست!

در ادامه، به مقایسه قیمت نرم افزارهای حسابداری پرداختیم. به صورت خلاصه، حدود قیمت نرم افزارهای حسابداری به شرح زیر است:

  • نرم افزار حسابداری سپیدار با قیمت حداقلی ۷۰ میلیون تومان تا بیش از ۱۵۰ میلیون
  • نرم افزار حسابداری ابری چرتکه با حداقل قیمت ۹ میلیون تا ۲۶ میلیون تومان در ازای امکانات پیشرفته و عدم محدودیت
  • نرم افزار حسابداری هلو با حداقل قیمت ۵۰ میلیون تومان تا بیش از ۲۰۰ میلیون تومان
  • نرم افزار حسابداری محک از حدود ۳۰ میلیون برای نسخه پایه تا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان
  • نرم افزار حسابداری قیاس با حداقل قیمت ۵۰ میلیون تومان در ازای دریافت ماژول های ابتدایی و پایه حسابداری
  • نرم افزار حسابداری حسابفا شروع قیمت از ۱۰ میلیون تومان در سال بدون نسخه آفلاین و بدون اشتراک دائمی

در ادامه، به عوامل موثر در قیمت نرم افزار حسابداری پرداختیم که عبارتند از:

  1. نوع نرم افزار حسابداری
  2. پشتیبانی
  3. انواع عملیات حسابداری مورد نیاز برای کسب ‌و کار
  4. پردازش سریع
  5. امنیت
  6. امکان به ‌روزرسانی و نسخه ‌های جدید
  7. ابعاد و حجم کسب‌ و کار
  8. نحوه سازمان دهی اطلاعات
  9. رابط کاربری ساده و گرافیک مناسب
  10. دسترسی های چندکاربره

سپس به نرم افزارهای حسابداری پکیجی و ماژول دار اشاره کردیم. به طور کلی گفتیم که نرم افزارهای حسابداری ماژول دار، مانند هلو، سپیدار، قیاس و محک، از قیمت بالاتری برخوردار هستند؛ اما نرم افزارهای حسابداری پکیجی، مانند نرم افزار حسابداری چرتکه، قیمت های به صرفه تر و امکانات گسترده تری برای مدیریت ساده تمام امور مالی دارند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 3 میانگین: 5]