بهترین هارد ssd تا ۴ میلیون تومان
بهترین هارد ssd تا ۴ میلیون تومان
هارد ssd نسل جدیدی حافظه‌ها است که تأثیر زیادی بر روی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. این هاردها دارای طراحی مدرنی بوده و طول عمر بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند
فهرست خبر اقتصادی بهترین هارد ssd تا ۴ میلیون تومان

هارد ssd نسل جدیدی حافظه‌ها است که تأثیر زیادی بر روی سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات دارد. این هاردها دارای طراحی مدرنی بوده و طول عمر بالا و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند. اگر به دنبال یک هارد با قیمت زیر ۴ میلیون تومان و البته عملکرد عالی هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید؛ زیرا در ادامه بهترین هاردهای مقرون به صرفه معرفی شده اند.

حافظه ssd چیست؟

اما حافظه ssd چیست؟ هارد ssd یا درایوهای حالت جامد به‌مرور جای هاردهای نسل قدم را می‌گیرند. SSDها دارای چندین میکروچیپ یا تراشه‌های فلش مموری (NAND) هستند؛ بنابراین در زمان خاموش‌شدن نیز اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند. این نوع هارد، READ و WRITE را با استفاده از این میکروچیپ‌ها انجام می‌دهد.

تفاوت حافظه ssd و hdd

حافظه ssd یا hdd ! کدام یک بهتر است؟ هارد HDD دارای یک دیسک مکانیکی بوده که با چرخش آن، عملیات read و write را انجام می‌دهد. این در حالی است که حافظه SSD دارای هیچ‌گونه قطعه متحرکی نیست. هاردهای ssd در برابر ضربه مقاوم‌تر هستند؛ بنابراین قابلیت اطمینان بیشتری دارند و اطلاعات آن‌ها به‌راحتی از دست نخواهد رفت. طول عمر حافظه SSD به طور میانگین حدود ۲ میلیون ساعت است؛ اما طول عمر هارد HDD حدود ۵۰۰ هزار ساعت کمتر است. هاردهای SSD نیاز به انرژی کمتری برای تبادل دیتا دارند و همین عامل باعث طولانی‌تر شدن عمر باتری خواهد شد اما حافظه hdd حدود دوبرابر انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

به دلیل وجود قطعه متحرک درون هارد hdd میزان سروصدای آن‌ها بیشتر است؛ اما هاردهای ssd هیچ‌گونه صدایی ندارند. همچنین وجود قطعه متحرک در حافظه HDD باعث تولید گرمای بیشتر نیز خواهد شد.

سرعت نوشتن (write) هارد ssd میانگین به طور حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه است؛ اما هاردهای hdd تنها حدود ۵۰ تا ۱۲۰ مگابایت بر ثانیه سرعت دارند. هاردهای ssd گاهی اوقات تا چندین هزار مگابایت بر ثانیه نیز سرعت دارند.

درصورتی‌که فایل‌های ویندوز بر روی هارد ssd قرار داشته باشند، سرعت بوت شدن ویندوز حتی تا یک‌چهارم کاهش می‌یابد.

بهترین SSD های بازار تا ۴ میلیون تومان

هارد PNY CS900 SSD 1 T

شرکت pny، به‌عنوان یک شرکت تولیدکننده قطعات سخت‌افزاری، این سری از هارد ssd را تولید و روانه بازار کرده است. اگرچه این حافظه سرعت خواندن و نوشتن بسیار بالایی ندارد؛ اما یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و مناسب‌ترین هاردها برای افرادی است که قصد ارتقا سیستم خود را دارند. سرعت نوشتن آن ۵۱۵ مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن این محصول ۵۳۵ مگابایت است.

این محصول دارای رابط SATA 3 است و قابلیت پشتیبانی از مادربوردهای با رابط SATA2 را دارد. نصب این محصول برای تمامی سیستم‌هایی که ظرفیتی خالی به‌اندازه ۲۵ اینچ دارند، مناسب خواهد بود. معمولاً تمامی هاردهای PNY حداقل به مدت ۲۴ ماه دارای گارانتی هستند.

PNY CS900 SSD 1 T جز ارزان‌ترین و به‌صرفه‌ترین مدل‌های موجود در بازار ایران با قیمت زیر ۴ میلیون تومان است.

هارد ssd سامسونگ ۹۸۰ pro

هارد ssd سامسونگ ۹۸۰pro دارای سرعت خواندن و نوشتن بسیار خوبی است و بدون شک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین هاردهای بازار ایران شناخته می‌شود.

سرعت READ این محصول ۶۹۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت WRITE آن ۵۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است. قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت هفت هزار مگابایت بر ثانیه بدون شک باعث محبوبیت این برند از هارد سامسونگ است.

این محصول به‌راحتی قابلیت جای‌گذاری در شیار pcle سیستم شما را دارد. همچنین از رابط NVMe نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.

هارد سامسونگ pro980 از تکنولوژی torbowrite و elpsisبهره می‌برد که باعث افزایش سرعت هارد می شود. با خرید هارد ssd سامسونگ تجربه خوبی از سرعت بالای ذخیره‌سازی اطلاعات و دسترسی به دیتاها خواهید داشت.

این هارد ssd کامپیوتر، دارای سیستم DDR4 SDRAM است؛ به همین دلیل با وجود ولتاژ کاری کم، نرخ بالایی در تبادل اطلاعات دارد.

این هارد دارای الگوریتم‌های رمزنگاری و استانداردهای بین‌المللی مختلفی است. همچنین قابلیت TRIM در این محصول سبب طولانی‌تر شدن عمر آن و قابلیت SMART باعث چک‌کردن لحظه‌ای سلامت هارد می‌شود.

هارد ADATA مدل XPG SX8200 Pro

این هارد با ظرفیت ۵۱۲ گیگ از دیگر مدل‌های خوش‌قیمت و محبوب موجود در بازار بوده که دارای رابط PCLe Gen3 است.

سرعت خواندن این برند از هارد ای دیتا ۳۵۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن آن ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه است. فلش این محصول نیز از نوع TLC است.

فناوری‌های پیشرفته زیر باعث محبوبیت دوچندان این هارد شده‌اند:

  • دارای حافظه DDR4 DRAM برای افزایش سرعت انتقال دیتا
  • پشتیبانی از رابط NVMe 1.3
  • افزایش سرعت به دلیل داشتن قابلیت SLC Cashing
  • پشتیبانی از NAND 3d flash
  • دارابودن تکنولوژی ذخیره‌سازی RAID و فناوری اصلاح خطا

این محصول به‌خوبی توانایی محافظت از اطلاعات شما را هم خواهد داشت. قیمت SSD ای دیتا نسبت به ویژگی های آن مناسب است.

هارد SSD سامسونگ مدل ۹۷۰EVO Plus 1T

هارد یک ترابایت مدل ۹۷۰EVO Plus با داشتن قیمت زیر ۴ میلیون مقرون به صرفه است. این حافظه ssd سامسونگ وزنی در حدود ۸ گرم دارد و بسیار سبک وزن است. این محصول سرعت خواندن و نوشتن قابل قبول و به ترتیب ۳۵۰۰ و ۳۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را دارد.

میانگین طول عمر هارد SSD سامسونگ مدل ۹۷۰EVO Plus چیزی در حدود ۶۰۰ TBW (میزان نوشته شدن اطلاعات بر روی هارد) است. این حافظه مجهز به کنترل‌کننده اختصاصی سامسونگ به نام SAMSUNG Phoenix است که باعث افزایش راندمان و سرعت این هارد می‌شود.

هارد ۹۷۰EVO Plus دارای فلش از نوع MLC است. افراد با وجود ظرفیت یک ترابایتی در کنار امکانات و سرعت آن، تمایل زیادی به خرید این محصول دارند.

هارد SSD سامسونگ ۸۷۰EVO

هارد SSD سامسونگ ۸۷۰EVO با ظرفیت ۵۰۰ گیگابایت نیز محبوبیت بالایی دارد که برای ایرانیان بسیار نام آشنا است. این محصول از رابط SATA 3 بهره می‌برد. اگرچه سرعت خواندن و نوشتن بسار بالایی ندارد (سرعت خواندن ۵۶۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه) اما به دلیل داشتن قابلیت‌های زیر جز پر فروش ترین محصولات سامسونگ زیر ۴ میلیون تومان است:

  • داشتن قابلیت TRIMM
  • طول عمر یک و نیم‌میلیون ساعتی
  • حفاظت از اطلاعات و رمزنگاری دیتاها
  • مقاومت بالا در برابر شوک و ضربه
  • داشتن سیستم Cashing DDR4 SDRAM
  • بهره‌بردن از World Wide Name برای عیب‌یابی
هارد SSD سامسونگ 870EVO

حافظه ssd سامسونگ

هارد سامسونگ مدل ۹۸۰

هارد سامسونگ مدل ۹۸۰ در ظرفیت‌های ۲۵۰ و ۵۰۰ گیگابایتی در بازار وجود دارد. سرعت خواندن و نوشتن این محصول به ترتیب ۲۹۰۰ و ۱۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است و برای افرادی که قصد ارتقای سیستم خود را دارند و به دنبال کیفیت بالایی هستنند، مناسب است.

این محصول به‌مانند سایر برندهای سامسونگ در مقابل شوک و ضربه مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، دارای قابلیت TRIM نیز است. این هارد حدود یک و نیم میلیون ساعت کار می‌کند. سامسونگ ۹۸۰ با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها اطلاعات موجود بر روی حافظه را رمزنگاری خواهد کرد.

این محصول نیز از فلش نوع MLC در حافظه خود بهره می‌برد. دارابودن سیستم Cashing از نوع HMB، قابلیت SMART و… از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

قبل از خرید هارد و اس اس دی مورد نظر می‌توانید قیمت هارد SSD را در زومیت مشاهده کرده و از میان فروشندگان معتبر، ارزان‌ترین را پیدا کرده و خریداری کنید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]