به دلیل وجود مدل‌های مختلف و متنوع، انتخاب گوشی همراه ممکن است گاهی سخت باشد اما نیازی به نگرانی نیست! ما در این مطلب لیستی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید تلفن همراه را بهشما معرفی می‌کنیم تا شما انتخاب بهتری را داشته باشید. با ما همراه باشید! صفحه نمایش خرید موبایل همیشه ختم به قیمت […]

به دلیل وجود مدل‌های مختلف و متنوع، انتخاب گوشی همراه ممکن است گاهی سخت باشد اما نیازی به نگرانی نیست! ما در این مطلب لیستی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید تلفن همراه را بهشما معرفی می‌کنیم تا شما انتخاب بهتری را داشته باشید. با ما همراه باشید!

صفحه نمایش

۵ فاکتور که هنگام خرید گوشی همراه باید در نظر داشته باشید

۵ فاکتور که هنگام خرید گوشی همراه باید در نظر داشته باشید

خرید موبایل همیشه ختم به قیمت آن نمی‌شود و شما به عنوان خریدار باید به نکات مختلفی توجه کنید که یکی از این نکات، صفحه نمایش تلفن هراه است. انتخاب یک صفحه نمایش بستگی به نوع استفاده روزانه شما از تلفن همراه دارد. اندازه صفحه نمایش و رزولوشن تصویر دو مورد از مهم‌ترین فاکتورها برای سنجیدن صفحه نمایش مناسب برای شما هستند. صفحه نمایش‌های ۵.۵ تا ۶ اینچی که دارای رزولوشن Full HD ویا QHD هستند می‌توانند یک گزینه خوب برای افرادی باشند که از گوشی خود برای بازی کردن، فیلم دیدن و یا کارهای گرافیکی انجام می‌دهند باشند. گوشی‌های بزرگ‌تر ۶ اینچ می‌تواند برای مصرف روزانه سخت باشد و یا حتی به خوبی در جیب و یا کیف شما جا نشوند.

رزولوشن یک تلفن همراه می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای هنگام انتخاب کردن یک گوشی باشد. تعداد پیکسل بیشتر مساوی با تصویر بهتر و تمیزتر است. برخی از صفحه نمایش‌ها دارای تعداد بسیار زیادی پیکسل هستند که قابل دیدن با چشم انسانی نیستند که این صفحه‌ها نام retina را به خود اختصاص دادند. توجه داشته باشید که تلفن انتخابی شما حداقل کیفیت ۱۲۸۰ در ۷۲۰ را داشته باشد تا بتواند تصویر مطلوبی را به شما بدهد.

عمر باتری

گاهی اوقات توجه عمر باتری تلفن همراه از بقیه بخش‌های موبایل مهم‌تر است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تلفن همراه شما در مواقعی که به آن نیاز دارید، خاموش می‌شود و یا درصد باتری بالایی ندارد. باتری‌های گوشی آیفون نسبت به بقیه گوشی‌ها ظعیف‌تر هستند و دارای یک عمر مفید چندساله هستند و برای افرادی که به دنبال عمر باتری تلفن همراه هستند، مفید نمی‌باشند. توجه داشته باشید که شارژ کردن اشتباه تلفن همراه و یا شارژ کردن آن با پاوربانک‌های مختلف می‌تواند به سلامت باتری آنها ضرر بسیار بزند و عمر مفید آنها را به شدت کاهش دهد. در هنگام انتخاب کردن یک گوشی، توجه داشته باشید که باتری تلفن انتخابی شما کمتر از ۳.۰۰۰ میلی آمپر نباشد. باتری‌های کمتر از این عدد برای استفاده‌های روزانه مناسب نیستند و در طول روز نیاز به چندین مرتبه شارژ کردن دارند.

گوشی های سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های وجود در بازار هستند که دارای باتری‌های قوی و سخت افزار مناسبی هستند که آنها را برای استفاده روزمره، یک گزینه عالی می‌سازند. شما همین حالا می‌توانید تمامی مدل‌های گوشی‌های سامسونگ را در سایت دیجی کالا مشاهده کنید و مدل‌های مخالف را با یکدیگر مقایسه کنید.

فضای ذخیره‌سازی

۵ فاکتور که هنگام خرید گوشی همراه باید در نظر داشته باشید

۵ فاکتور که هنگام خرید گوشی همراه باید در نظر داشته باشید

حافظه داخلی یکی دیگر از موارد قابل توجه هنگام خرید تلفن همراه است. تمامی تلفن‌های همراه دارای یک حافظه اشغال شده توسط سیستم هستند که حافظه داخلی واقعی آنها را کمتر می‌کند. همچنین برنامه‌ها و یا بازی‌های امروزی دارای حجم بیشتری هستند که نیازمند به یک حافظه داخلی با حجم بالا هستند. در تلفن‌های امروزی، حجم حافظه داخلی کمتر از ۶۴GB به هیچ خریداری توصیه نمی‌شود چراکه این مقدار از حافظه برای یک مصرف روزانه نیز کافی نمی‌باشد. سعی کنید تلفن همراه خود دارای ۶۴GB تا ۲۵۶GB از حافظه داخلی باشد تا شما در هنگام استفاده کردن از تلفن خود به مشکل برنخورید.

همچنین می‌توانید گوشی‌هایی را خریداری کنید که قابلیت پشتیبانی از حافظه میکرو اس دی داشته باشند تا شما بتوانید فضای ذخیره بیشتری را در اختیار خود داشته باشید.

دوربین

مهم نیست که شما از دوربین خود استفاده حرفه‌ای دارید یا فقط از آن برای ثبت کردن عکس‌های ساده و روزمره خود استفاده می‌کنید، تلفن همراه شما باید داری یک یا چند دوربین خوب باشد. اکثر افراد در هنگام خرید تلفن همراه به کیفیت و رزولوشن دوربین گوشی انتخابی خود توجه می‌کنند چراکه کیفیت دوربین رابطه مستقیم با قدرت سخت افزاری تلفن هراه دارد. برای انتخاب دوربین مناسب ما باید به سرعت عکس برداری، کیفیت فیلم برداری، قدرت فوکوس کردن و مقدار مگاپیکسل توجه داشته باشید تا بتوانید یک دوربین مناسب برای خود انتخاب کنید.

امنیت تلفن همراه

در دنیای امروزی، داشتن امنیت برای تلفن‌های همراه یکی از مهم‌ترین نکات‌ها برای خرید یک تلفن همراه خوب است. بیشتر تلفن‌ها همراه دارای قابلیت شناسایی اثر انگشت و یا عنبیه چشم هستند که امنیت آنها را بسیار بیشتر از گوشی‌های معمولی میکند. این حسگرها و قابلیت‌ها درست مثل یک رمز دیجیتال برای گوشی شما عمل می‌کند و فقط به شما اجازه دسترسی به تلفن همراه خود را می‌دهد.

بهترین گزینه برای داشتن امنیت بالا، استفاده از گوشی‌های دارای حسگر اثر انگشت است. برخی از گوشی‌ها به شما اجازه می‌دهند که از اثر انگشت برای قفل کردن برنامه‌های مختلف و فایل‌های خود استفاده کنید که امنیت این نوع تلفن همراه را به بیشترین حد خود می‌رساند. توجه داشته بشید که حسگر اثر انگشت یکی از امن‌ترین حسگرها برای قفل مردن گوشی است و تا به امروز، مقدار امنیت حسگرهای عنبیه ثابت نشده است.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، قیمت و شکل ظاهری تلفن تنها فاکتورهایی نیستند که شما باید در هنگام خرید تلفن همراه به آنها توجه کنید. این مطلب لیستی از بهترین نکات برای خرید یک تلفن همراه مناسب بود و ما سعی داشتیم با معرفی کردن این نکات، به شما کمک کنیم انتخاب بهتر و سریع‌تری را هنگام خریداری تلفن همراه داشته باشید. از همراهی شما با ما متشکریم و امیدواریم که این مطلب به شما کمک کرده باشد!

نویسنده: امیرحسین نظری

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]