اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ سال‌ها پیش بازدید از تایلند سفری جسورانه به شمار می‌آمد، اما امروزه سفر به این کشور و گشت‌وگذار در طبیعت زیبای آن مورد توجه همه افراد از سراسر دنیا قرار گرفته است. فرهنگ متفاوت تایلند سبب گردیده است تا افراد زیادی از هر قشری را به خود جذب نماید. […]

اقتصاد آنلاین – فائزه امین پویا؛ سال‌ها پیش بازدید از تایلند سفری جسورانه به شمار می‌آمد، اما امروزه سفر به این کشور و گشت‌وگذار در طبیعت زیبای آن مورد توجه همه افراد از سراسر دنیا قرار گرفته است. فرهنگ متفاوت تایلند سبب گردیده است تا افراد زیادی از هر قشری را به خود جذب نماید. تایلند به دلیل حجم بالای گردشگر در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در تمام زمینه پیدا کرده است. از هتل‌های پنج ستاره بانکوک تا کلبه‌های ساحلی در کوه‌های سامورایی هر  کدام بر افزایش جذابیت سفر به این کشور زیبا نقش داشته‌اند.

شبگردی در تایلند

علت سفر به تایلند برای برخی تفریحات هیجان‌انگیز و شبگردی در خیابان‌های این کشور است. به هر کدام از شهرهای تایلند که سفر کنید، یکی از تفریحات شرکت در جشن‌های ساحلی، رستوران‌گردی و قدم‌ زدن در خیابان‌های شلوغ شهر در شب خواهد بود. گشت‌وگذار در بازارهای شبانه و پیاده‌روی در محله‌های مختلف نیز از دیگر جاذبه‌های شبگردی به شمار می‌روند. اگر از افراد علاقه‌مند به موسیقی هستید در کنسرت‌های شبانه حتماً شرکت نمایید و از موسیقی زنده لذت ببرید. شما در شب‌های تایلند همراه با تورهای شبانه می‌توانید به تفریحاتی چون دوچرخه‌سواری در کوهستان یا جت اسکی نیز بپردازید.

سواحل تایلند؛ دری به سوی بهشت روی زمین

سواحل زیبای این کشور در شهرهای توریستی، یکی از مهم‌ترین دلایل سفر ایرانیان به تایلند محسوب می‌شود. شما حین گشت‌وگذار در ساحل می‌توانید از تفریحات و ورزش‌های هیجان‌انگیز دریایی نیز لذت ببرید. در بین جزایر این کشور، پوکت بزرگ‌ترین و زیباترین جزیره تایلند به شمار می‌آید. سواحل شنی سفید رنگ در کنار آب‌های فیروزه‌ای رنگ دریا از یک طرف و سرسبزی جنگل‌های پوکت از طرف دیگر ترکیب زیبایی پدید می‌آورند.

در این جزیره نیز تفریحات متنوع آبی برای سرگرمی محیا است که یکی از این تفریحات غواصی در آب‌های زیبای دریای آندمان محسوب می‌شود. آب‌های دریا به قدری تمیز و شفاف هستند که از تماشای دنیای زیبای زیر آن‌ها سیر نخواهید شد. به دلیل آب‌وهوای تایلند، تفریح در ساحل‌های شنی و زیبای این کشور در اغلب ایام سال امکان‌پذیر است. از دیگر شهرهای ساحلی این کشور که می‌توانید غواصی را در آن‌ها تجربه نمایید شهرهای بانکوک و پاتایا به شمار می‌آیند.

هزینه ‌های مقرون به‌ صرفه، دلیل دیگر مسافرت ایرانیان به تایلند

یک سفر هیجان‌انگیز با تفریحات متنوع و جذاب اگر هزینه کمتری به همراه داشته باشد، سفری ایده‌آل برای مسافران خواهد بود. سفر به تایلند از همه نظر یک سفر مقرون به صرفه محسوب می‌شود. شما با یک بررسی کلی متوجه خواهید شد تورهای گردشگری تایلند نسبت به دیگر تورهای مسافرتی از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. در این سفر با استفاده از خطوط هواپیمایی با قیمت‌ پایین‌تر و همچنین استفاده از اتوبوس و قطار در حمل‌ونقل درون شهری تا حدود زیادی می‌توانید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی نمایید.

یکی از پرطرفدارترین سایت‌های فروش انواع تورهای گردشگری خارجی این هفته در خصوص تور مسافرتی پاتایا، برای ۸ روز سفر رفت و برگشت هوایی به پاتایا و اقامت در هتلAmari Pattaya  قیمت اتاق ۲ تخته مبلغ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته مبلغ۷۴,۵۵۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

این در حالی است که هتلRoyal Cliff Beach برای همین مدت اقامت قیمت اتاق ۲ تخته را مبلغ۴۹,۳۰۰,۰۰۰ تومان و قیمت اتاق ۱ تخته را مبلغ۶۹,۳۰۰,۰۰۰ تومان تعیین کرده است.

قیمت تور هوایی پاتایا (۸ شب / آبان ماه ۱۴۰۲)
هتل درجه هتل نوع اتاق قیمت / تومان
Amari Pattaya ۵ ۲ تخته ۵۲,۰۰۰,۰۰۰
۱ تخته ۷۴,۵۵۰,۰۰۰
Holiday Inn Pattaya ۲ تخته ۵۰,۷۴۰,۰۰۰
۱ تخته ۷۲,۱۶۰,۰۰۰
Royal Cliff Beach ۲ تخته ۴۹,۳۰۰,۰۰۰
۱ تخته ۶۹,۳۰۰,۰۰۰

شرایط اخذ ویزای تایلند؛ راه سختی نخواهید داشت!

برای اخذ ویزای تایلند شما فقط به گردش حساب ۱ ماهه خود نیاز دارید. تنها شرطی که برای اخذ ویزای تایلند وجود دارد این است که موجودی حساب شما در برگه گردش حساب برای هر نفر، باید بالای ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان باشد. حتی در صورتی که در برگه گردش حساب این موجودی را نداشته باشید، می‌توانید با افزایش موجودی حساب‌تان، دوباره برای اخذ ویزای تایلند اقدام کنید. فرم تکمیل شده ویزای تایلند، گردش حساب ۱ ماه اخیر، پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار، ۲ قطعه عکس ۴×۶، کپی کارت ملی و تمامی صفحات شناسنامه (بدون نیاز به ترجمه)، واچر هتل، بلیط رفت و برگشت هواپیما و بیمه مسافرتی از مدارک درخواست ویزای تایلند می‌باشد. حدودا ۷ روز کاری پس از ارائه درخواست ویزای تایلند، جواب آن برای شما ارسال می‌شود.

به لطف طبیعت زیبا و امکانات متنوع گردشگری، تایلند از نظر اقامتگاه و هتل جایگاه مناسبی دارد. شما با یک بررسی ساده در هزینه اقامتگاه‌ها می‌توانید گزینه مناسب جیبتان را پیدا نمایید. هتل‌های ساحلی بسیار لوکس هستند و امکانات خوبی نیز دارند، اما اقامت در آن‌ها هزینه بالایی برای شما خواهد داشت. جهت پیدا کردن اقامتگاه مناسب هتل‌های تمیز با امکانات مناسبی نیز وجود داشته که به دلیل سه ستاره بودن قیمت مناسب‌تری دارند. انتخاب این هتل‎ها یا اجاره کردن سوئیت، هتل آپارتمان یا هاستل در صرفه‌جویی هزینه‎های شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

از طرفی در تایلند غذاهای خوشمزه محلی و خیابانی را با هزینه مناسبی می‌توانید تهیه و میل کنید. در این رستوران‌ها هزینه یک وعده غذا حدوداً ۹۰ تا ۱۵۰ بات خواهد بود. دقت داشته باشید غذاهای دریایی جزء غذاهای گران ‌قیمت در تایلند محسوب می‌شوند، اما بد نیست یک بار این هزینه را پرداخت نمایید و مزه لذیذ غذاهای تایلندی را بچشید. یکی از موارد مهم سفر به تایلند، کنترل هزینه‌ها است که یک برنامه‌ریزی دقیق پیش از سفر، کمک بسیاری به شما جهت کم کردن هزینه‌ها خواهد کرد.

مناسب بودن قیمت ویزای تایلند

هر مقصدی در خارج از کشور نیاز به پاسپورت و سپس ویزا دارد و سفر به تایلند نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر شما با تورهای گردشگری قصد سفر به این کشور را داشته باشید، از طریق تور می‌توانید جهت اخذ ویزا اقدام نمایید. اخذ این ویزا شرایط خاصی نیاز ندارد و شما با پرداخت حدود ۳۵ تا ۴۰ یورو ویزای یک بار ورود تایلند را می‌توانید دریافت کنید. پس از ارائه مدارک این ویزا را که ۶۰ روز اعتبار دارد، بعد از یک هفته به شما تحویل می‌دهند. از مزایای دریافت ویزای این کشور صدور ویزای فوری نیز محسوب می‌شود، این ویزا بعد از ۲ روز صادر می‌گردد.

تاریخ تایلند؛ آشنایی با فرهنگی غنی از تمدنی کهن

باوجود پیشرفت و مدرن شدن جامعه شهری تایلند، تاریخ و فرهنگ غنی این کشور همچنان با ریشه‌هایی قوی و قدرتمند پابرجا و استوار است. یکی دیگر از دلایل سفر ایرانیان به تایلند، همین تاریخ و فرهنگ ریشه‌دار محسوب می‌شود. تاریخ و تمدن کهن تایلند در مراسم‌های سنتی و آثار به جای مانده از دیرباز تاکنون قابل مشاهده هستند.

لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز  متفاوت باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]