هروی: روحانی به دنبال مشوش کردن فضای انتخابات نیست
هروی: روحانی به دنبال مشوش کردن فضای انتخابات نیست

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: شاید تا اینجا دکتر روحانی اعتراض نکردند به این جهت است نخواستند دچار چالش با دستگاه‌های نظارتی بشوند و بیش از این فضا را مشوش بکنند.

اقتصادآنلاین – پرستو بهرامی راد؛ جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در مورد رد صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: آگاهان سیاسی کاملاً واقف هستند که در عالم سیاست پدیده‌هایی که اتفاق می‌افتد، اتفاقی نیست. آن چیزی که امروز در خصوص مهندسی انتخابات دیده می‌شود، اتفاقی نیست.
وی در ادامه توضیح داد: آنچه که از جنب برخی بزرگان عالم سیاست مثل آقای روحانی هم انجام می‌شود هم تصادفی نیست. یعنی خود من هم در گذشته مصر بودم که اگر رد صلاحیت شدم، اعتراض نکنم. ولی حزب به ما تاکید و توصیه کرد که همه دوستان دوباره اعتراض بکنند. وگرنه تا اینجای کار اعتراضات بی‌ثمر بوده و نشان داده که بی فایده است. شاید تا اینجا دکتر روحانی اعتراض نکردند به این جهت است نخواستند دچار چالش با دستگاه‌های نظارتی بشوند و بیش از این فضا را مشوش بکنند.
هروی در خصوص احتمال رد صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح کرد: به صراحت اعلام می‌کنم اگر این انتخابات به درستی انجام نشود، مشارکت مردم و اقبال احزاب را در پی نداشته باشد، انتخابات آینده را بسیار ضعیف و بدون مشارکت از همین الان می‌توان پیشبینی کرد.
در خصوص خالص‌سازی گفت: نظام در این قضیه دچار کج سلیقگی شده و اقلیت حاکم تصور می‌کنند احزاب عبارت از همفکران خودشان هستند. در حالی که در عالم سیاست این نیست. یعنی شما باید به دیدگاه‌های مخالفت احترام بگذارید و مشارکت بدهید. زیرا یک جامعه عبارت است از اندیشه و دیدگاه مختلف و اگر قرار بر این است که چیزی به نام رقابت معنا و مفهوم پیدا کند، جامعه مشکل پیدا می‎کند. اقلیت حاکم اصولگرا تصور می‌کند که فقط اصولگرایان باید در انتخابات شرکت کنند و اصلاح طلبان اعلام کناره گیری بکنند و این دیگر رقابت نیست.
وی توضیح داد: این موضوع در تاریخ علوم سیاسی بی‌سابقه است که شما بخواهید احزاب دیگر را از میدان خارج بکنید و بعد ادعای رقابت داشته باشید.
در ادامه هروی مطرح کرد: براساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی و براساس اصول دیگری که وجود دارد مفهوم قدرت در نظام ما عبارت است از ولایت فقیه، ریاست جمهوری، مجلس و قوه قضاییه؛ یعنی همه اینها ارکان قدرت گفته می‌شوند. لذا بحث انتخابات یک گوشه را تامین نمی‌کند، بلکه تمام جوانب عالم حکمرانی را پوشش می‌دهد. بنابراین من معتقد هستم که مهندسی انتخابات به گونه‌ای بوده است که نه تنها در بحث خبرگان و مجلس بلکه در بحث دستگاه‌های اجرایی و ریاست جمهوری هم تاثیر خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]