سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد؟
سفر به ژاپن چقدر هزینه دارد؟
ژاپن را همه مردم دنیا به انیمه‌ها و مانگاهایش، درختان گیلاس باشکوه و شکوفه‌های گیلاس صورتی‌رنگش، قله زیبای فوجی و کوه‌های آتش‌فشانی‌اش، سامورایی‌ها و نینجاهایش و تکنولوژی‌های پیشرفته و فناوری‌های مدرنش می‌شناسند. عجیب نیست که هر گردشگری دلش بخواهد حداقل یک بار از نزدیک این کشور پیشرفته و مدرن و در عین حال وفادار به سنت‌هایش را از نزدیک ببیند.

اگر شما هم رؤیای سفر به سرزمین سامورایی‌ها را در سر می‌پرورانید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا درباره هزینه سفر به ژاپن از ایران، قیمت تور سفر به ژاپن و هزینه‌های جاری در طول سفر، اطلاعات کافی را به دست آورید.

هزینه بلیط هواپیما برای ژاپن

هزینه سفر به ژاپن با هواپیما از تهران، به عوامل مختلفی وابسته است. مثلاً زمان سفر، نوع صندلی انتخاب شده (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس)، شهری که به عنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اید و ایرلاینی که مجری پرواز شماست، همگی بر قیمت بلیط پرواز شما تأثیرگذار هستند.

شما می‌توانید بلیط خود را به مقصد شهرهایی همچون هیروشیما، کیوتو یا توکیو با ایرلاین‌های مختلفی نظیر ترکیش ایرلاینز، امارات، فلای دبی، قطر ایرویز و… تهیه کنید. اگر تور ژاپن بخرید، در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌شود.

هزینه سفر به ژاپن با تور

اگر نگران هزینه سفر به ژاپن هستید، سفر با تور از برخی جهات می‌تواند شما را در مدیریت بهتر هزینه‌ها یاری کند. هزینه تور ژاپن نوروز ۱۴۰۳ به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به زمان سفر، تعداد روزهای برگزاری تور، خدمات تور، نوع هتل موردنظر شما، خدمات هتل، تعداد گشت‌های شهری، نوع پروازها و… اشاره کرد.

از محاسن سفر با تور باید به این نکته اشاره کرد که شما را از پرداخت هزینه‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند و شما با یک بار هزینه کردن، همه هزینه‌های پیش رو را می‌پردازید. به‌علاوه، هزینه اخذ ویزا و پیش بردن فرایند دریافت ویزا نیز برعهده مجری تور است و این موضوع کار شما را بسیار راحت می‌کند.

هزینه های اسکان و اقامت در ژاپن

ژاپن کشوی پرجمعیت به شمار می‌آید و تراکم جمعیت نیز در آن بالاست؛ همین مسئله باعث محدودیت فضا و افزایش قیمت مسکن در ژاپن شده است. هزینه‌های اسکان و اقامت در ژاپن کم نیست و بخش فراوانی از هزینه سفر به ژاپن را مبالغ مربوط به محل اقامت تشکیل می‌دهد. در ادامه، گزینه‌های اقامتی در ژاپن را بررسی می‌کنیم تا بهتر بتوانید هزینه‌های سفر خود با تور خارجی را تخمین بزنید.

هزینه های اسکان و اقامت در ژاپن

هزینه های اسکان در هتل

طبیعتاً اولین گزینه‌ای که برای اقامت در هر منطقه‌ای به ذهنمان می‌رسد، هتل است؛ اما بد نیست بدانید که هزینه‌های اقامت در هتل در ژاپن سر به فلک می‌کشد. اقامت در هتل‌ها بسته به کیفیت‌ آن‌ها، هزینه متفاوتی دارد، برای مثال:

  • هتل‌های مقرون‌به‌صرفه: از ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار برای هر شب
  • هتل‌های سه ستاره: ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای هر شب
  • هتل‌های چهار ستاره: ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار برای هر شب
  • هتل‌های لوکس و پنج ستاره: بیش از ۱۰۰۰ دلار برای هر شب
  • هتل‌های بیزنس کلاس: این هتل‌ها بیشتر برای بازرگانان و تاجران ژاپنی ساخته شده‌اند که به دلیل کار کردن تا دیرهنگام یا مسافرت‌های متعدد نمی‌توانند شب را در خانه بگذرانند. این هتل‌ها اتاق‌های کوچک اما بسیار تمیز و مرتبی را در اختیار افراد قرار می‌دهد و در داخل این اتاق‌ها امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، حمام، دستگاه‌های سرو قهوه یا چای وجود دارد.

هزینه های اسکان در هتل های کپسولی

یکی از گزینه‌های اقامتی که احتمالاً در جای دیگری غیر از ژاپن پیدا نمی‌کنید، هتل‌های کپسولی هستند. اتاق‌های این هتل درواقع به شکل کپسول‌های مربعی شکل ساخته شده‌اند و به هر نفر یک کپسول که دارای چراغ مطالعه در ورود و خروج و گاهی یک تلویزیون کوچک است اختصاص داده می‌شود. در این نوع هتل‌ها سرویس بهداشتی و حمام و برخی فضاهای دیگر بین ساکنان مشترک است و تنها کپسول‌ها اختصاصی هستند. هزینه اقامت در هتل‌های کپسولی برای هر شب حدود ۳۵ دلار است.

هزینه های اسکان در هاستل

هاستل‌ها یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه‌های اقامت در ژاپن به شمار می‌آيند. اگر با اقامت در فضای اشتراکی و خوابگاه مشکلی نداشته باشید، این نوع اقامت هزینه‌ای تقریباً نصف هزینه اقامت در هتل را به همراه دارد و یک گزینه خوب اقتصادی است.

هزینه های اسکان در ریوکان

اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن یک زندگی سنتی ژاپنی را تجربه کنید و البته نگرانی زیادی بابت هزینه سفر به ژاپن ندارید، می‌توانید اقامت در ریوکان را انتخاب کنید. ریوکان‌ها اقامتگاه‌های سنتی ژاپنی هستند که به صورت کاملاً سنتی طراحی شده‌اند و به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرند. شما با اقامت در ریوکان از وعده‌های شام و صبحانه سنتی ژاپنی و همچنین حمام سنتی ژاپن (انسن) بهره‌مند خواهید شد. هزینه تقریبی اقامت در ریوکان‌ها بین ۱۴۰ تا ۲۳۰ دلار است.

هزینه غذا و خورد و خوراک در ژاپن

غذا یکی از گزینه‌های کم‌هزینه سفر به ژاپن است. البته شما می‌توانید به رستوران‌های لاکچری و گران‌قیمت در شهر توکیو بروید و مبلغ زیادی پرداخت کنید؛ اما در مجموع، پیدا کردن غذای ارزان و با کیفیت کار راحتی است.

وعده غذایی وایکینگ‌ها در ژاپن

بسیاری از رستوران‌ها در ژاپن غذاهایی نظیر تمپورا، سوشی و ساشیمی را به گونه‌ای سرو می‌کنند که می‌توانید به راحتی آن‌را با دوستان خود تقسیم کرده و دور هم میل کنید و در آخر در حدود ۱۷ دلار برای هر نفر پرداخت کنید. بوفه «هرچه می‌خواهد دل تنگت بخور» یا Vikings در برخی از رستوران‌های ژاپن به شما این اجازه را می‌دهد تا با پرداخت تقریبی ۲۰ دلار، به‌صورت نامحدود غذا میل کنید. البته برخی از رستوران‌ها مبالغ بسیار بیشتری برای وعده غذایی وایکینگ دریافت می‌کنند.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی ژاپن

طبیعتاً به عنوان کسی که با هدف گردشگری به کشور ژاپن سفر کرده‌اید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که دوست دارید انجام بدهید، بازدید از جاهای دیدنی ژاپن است. اما باید بدانید که هر یک از اماکن دیدنی ژاپن دارای هزینه ورودی هستند و به طور تقریبی بازدید از هر یک از آن‌ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ین معادل ۵ تا ۱۰ دلار هزینه خواهد داشت که در انتهای سفر، مبلغ قابل‌توجهی خواهد شد.

البته در این میان، ورود به برخی از پارک‌ها، معابد و اماکن مذهبی، رایگان و بدون هزینه است. در برخی شهرها مانند کیوتو شما می‌توانید پاس معبد بگیرید. با پاس معابد با هزینه حدود ۱۲۰۰ ین می‌توانید به شکل نامحدود به معابد دسترسی داشته باشید.

هزینه بازدید از جاهای دیدنی ژاپن

سفر به ژاپن با تورهای آژانس الفبای سفر

کشور ژاپن مقصد گردشگری لوکس و گرانی به حساب می‌آید و اگر بخواهیم یک حساب سرانگشتی برای هزینه سفر به ژاپن در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم، باید هزینه اخذ ویزا، بلیط هواپیما، هتل، خوردوخوراک، رفت‌وآمد و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را در نظر بگیریم که در کنار یکدیگر مجموع هزینه سفر توریستی به ژاپن را تعیین می‌کنند. دیگر لازم نیست نگران خرید بلیط یا رزرو هتل باشید؛ با خرید تور ژاپن از آژانس الفبای سفر می‌توانید ضمن سفر ژاپن با جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های این کشور نیز آشنا شوید.

الفبای سفر مجری تخصصی تورهای گردشگری مختلف محسوب می‌شود و پکیج‌های متنوعی را برای سفر به ژاپن و شهرهای مختلف آن در اختیار گردشگران قرار داده است. برای خرید تور ژاپن و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۳۵ تماس بگیرید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 1 میانگین: 5]