افزایش دستبرد به حساب‌های بانکی در آستانه نوروز/ از این کارها پرهیز کنید!
افزایش دستبرد به حساب‌های بانکی در آستانه نوروز/ از این کارها پرهیز کنید!

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از اجرای طرح این پلیس به منظور شناسایی و دستگیری مجرمان سایبری فعال در حوزه کپی‌ کردن کارت‌های بانکی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا بیان داشت: با توجه به تجربه ادوار گذشته همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و با پیش‌فرض افزایش خریدها و مسافرت‌های نوروزی، یکی از ترفندهای مجرمان سایبری کلاهبرداری در قالب فروشندگان سیار خواهد بود.
این مقام مسئول ادامه داد: این افراد با حضور در سطح معابر عمومی درون شهری و برون شهری و ارائه کالا و خدمات متنوع از جمله البسه و پوشاک، میوه، آجیل و… مترصد کلاهبرداری از هموطنان با در اختیار قرار گرفتن کارت‌های بانکی و کپی آنها به منظور برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنها هستند.
وی افزود: به منظور شناسایی مجرمین سایبری این حوزه، از ۱۵ اسنفد سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی گشت‌های فیزیکی پلیس فتا در سراسر کشور به صورت نامحسوس بر عملکرد فروشندگان نظارت خواهند کرد.
سرهنگ پاشایی به هموطنان توصیه کرد: حتی‌المقدور هنگام خرید از فروشندگان سیار از پول نقد استفاده کنید و به هیچ عنوان هنگام خرید از فروشندگان سیار و فروشگاه‌ها، عابر بانک خود را در اختیار آنان قرار ندهید.
وی تاکید کرد: تمامی مراحل عملیات بانکی را شامل کشیدن کارت درون دستگاه پوز و وارد کردن رمز کارت شخصا انجام داده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به همکاران ما در پلیس فتا گزارش دهید.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]