احتمال ممنوعیت نیک تاک در آمریکا
احتمال ممنوعیت نیک تاک در آمریکا

قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را تهیه کرده بودند که به شرکت «بایت‌دنس» شش ماه فرصت می داد تا مالکیت تیک‌ تاک را واگذار کند در غیر این‌صورت فعالیت این اپلیکیشن در آمریکا ممنوع خواهد شد.

به گزارش­ اقتصادآنلاین به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، کمیته (انرژی و بازرگانی) مجلس نمایندگان آمریکا طرح سرکوب (و محدودسازی فعالیت) شبکه اجتماعی «تیک تاک» را (که در مالکیت چین است) با رای مثبت اکثریت قاطع نمایندگان تصویب کرد.
رویترز نوشت: قانون‌گذاران آمریکایی طرحی را به کنگره ارائه کردند که در صورت تصویب به شرکت «بایت‌دنس» شش ماه فرصت داده خواهد شد تا مالکیت اپلیکیشن محبوب ویدیوهای کوتاه «تیک‌تاک» را واگذار کند. در غیر این‌صورت فعالیت این اپلیکیشن در ایالات متحده ممنوع خواهد بود.
این طرح به رئیس جمهور آمریکا اختیار می‌دهد تا اپلیکیشن‌های نگران‌کننده‌ای دارای بیش از یک میلیون کاربر در سال را که توسط یک نهاد رقیب خارجی کنترل می‌شوند و ممکن است برای امنیت ملی خطرناک باشند، شناسایی کند و آن‌ها را در معرض خطر محدودیت یا ممنوعیت قرار دهد. در سال ۱۴۰۱ کنگره کارمندان فدرال را از استفاده از تیک تاک در ادارات دولتی منع کرد.
اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا هم این لایحه را مغایر قانون‌اساسی ایالات متحده دانست.
گفتنی است رسانه‌های آمریکا از کنار رویداد خودسوزی نظامی آمریکایی در حمایت از نسل کشی مردم فلسطین در غزه به آرامی عبور کردند در نتیجه مردم این کشور برای بیان دیدگاه‌ها و حمایت‌های خود از آرون بوشنل، به فضای مجازی به ویژه پیام رسان‌ تیک تاک روی آوردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]