توصیه می‌کنیم زائران از مرزهای باشماق، تمرچین و خسروی استفاده کنند
توصیه می‌کنیم زائران از مرزهای باشماق، تمرچین و خسروی استفاده کنند

میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین، گفت: رفت و آمد در همه مرزهای ما به سهولت در حال انجام است و هیچ‌گونه ترافیکی وجود ندارد.

به گزارش بازار، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین در تشریح آخرین تحولات عبور و مرور زائران، گفت:‌ از ساعت ۱۲ شب تا ۶ عصر روز گذشته بیش از ۲۵۰ هزار زائر از مرزهای شش‌گانه عبور کردند.

وی افزود: اتفاق بسیار خوبی که در سایه همکاری زائرین عزیز صورت گرفته این است که سفر را زود آغاز و مدت ماندگاری در سفر را هم کوتاه کرده‌اند، به‌گونه‌ای که برگشت زائرین برای امروز ۹۴ درصد بیش از میزان بازگشت زائرین در مدت مشابه خود در سال گذشته بوده که اتفاق بسیار خوبی است، البته در اینجا به زائران عزیز توصیه می‌کنم که ماندگاری خود را در شهر کربلا کوتاه کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه رفت و آمد در همه مرزهای ما در امر به سهولت در حال انجام است و هیچگونه ترافیکی وجود ندارد، تصریح کرد: با وجود تراکم زوار عزیز در پایانه‌های مرزی، تردد زائران در همه پایانه‌های مرزی از جمله مهران به سهولت و با راحتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: در سایه همکاری‌های همه‌جانبه دولت عراق و وزیر کشور عراق و سایر مسئولان محلی آن سوی مرز هم مشکلی وجود ندارد و حمل و نقل زائران به خوبی در حال انجام است، البته در سایه همکاری و قرارگاه‌های مشترک وجود دارد امور مرتبط با زائران در آن سوی مرز هم به خوبی در حال مدیریت است.

میراحمدی، گفت: روند افزایش جمعیت زائران را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم که این می‌تواند ناشی از دو دلیل باشد؛ اول، آغاز سفر توسط زائران عزیز و دوم، درصدی هم ناشی از افزایش زائران نسبت به سال گذشته است، البته اینکه چه درصد نسبت به سال گذشته افزایش شاهد خواهیم بود در روزهای پایانی دهه دوم ماه سفر مشخص می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در ادامه خطاب به زوار پاکستانی، بیان کرد: زائران پاکستانی می‌بایستی صرفاً از مرز چذابه از کشور ما خارج شوند و برای این منظور هر زائر عزیزی که به مرز ما مراجعه کند صرفاً باید به مرز چذابه مراجعه کند.

وی با اشاره به برخی فیلم‌های منتشره از ازدحام زائران در مرزهای مختلف، تصریح کرد: فیلم‌ها و ویدیوهایی منتشر شده در فضای مجازی که صحنه‌ای از تراکم جمعیت یا اینگونه مسائل در آن منعکس می‌شود، صحنه‌های مقطعی و محدود هستند، چرا که ما در همه مرزها به شکل لحظه‌ای کنترل‌های لازم را داریم و هیچ نگرانی از جهت مدیریت جمعیت در سایه همکاری زائران نداریم.

میراحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) که امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز هم در حضور آقای مخبر در خصوص موضوع حمل و نقل زائران به ویژه برای بازگشت آن‌ها مباحث مفصلی مطرح شد و وزرای مربوط نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی ادامه داد: به دستور آقای مخبر قرارگاه حمل و نقل در دولت و دفتر او تشکیل شد و نمایندگانی مشخص شدند تا به صورت شبانه‌روزی که همه امکاناتی که می‌تواند در اختیار برگشت زائران قرار گیرد، بسیج شوند تا ما برای برگشت زائران هم دچار مشکل نباشیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین از وضعیت مناسب پارکینگ‌های تعبیه شده برای زائران خبرداد و گفت:‌ پارکینگ‌های ما هنوز ظرفیت کافی و لازم را دارند، البته میزان اشغال پارکینگ‌ها در مهران بیش از همه مرزهاست، ۵۰ درصد پارکینگ‌های مرز مهران اشغال شده است.

وی افزود: ما همچنان توصیه می‌کنیم که زوار از مرزهای باشماق تمرچین و خسروی استفاده کنند هرچند که ما در سایر مرزها هم حضور زائران و تردد آن‌ها با سهولت انجام می‌شود.

میراحمدی بیان کرد: ما دو پیک در مرزهای خود شاهد هستیم که یکی از آن‌ها اواخر شب و بعدی در اول صبح است که این هم به خوبی مدیریت شده و می‌شود. اگر روند حضور زائران به همین شکل باشد و حتی میزان افزایش آن‌ها بیش از وضعیت فعلی هم باشد، ما نگرانی خاصی نداریم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان، از ظرفیت تهیه شده با استفاده از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرزهای شش‌گانه خبرداد و خاطرنشان کرد: ما بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را در مرزهای خودمان با عراق آماده کرده‌ایم تا چنانچه حمل و نقل عزیزان عراقی دچار مشکل شد بلافاصله این اتوبوس‌ها وارد مرزها شده و انتقال زائران را انجام دهند، البته این اتفاق امروز در مرز مهران انجام گرفت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]