ایجاد کمیته حمل و نقل مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان
ایجاد کمیته حمل و نقل مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل نقل بین دو کشور برای حل و فصل موضوعات دو طرف بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش بازار، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان ظهر امروز ١۵ مهر با رشاد نبی‌یف وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال این کشور در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تسریع در پیگیری موضوعات مرتبط با همکاری های حمل و نقلی تبادل نظر کردند.

حل و فصل مشکلات در پایانه های مرزی، تسریع در اجرای پروژه های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نکاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تن در سال از جمله مواردی بود که بحث و تبادل نظر و مورد موافقت دو طرف قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی با همتای حمل و نقلی خود در جمهوری آذربایجان همچنین درباره رفع مشکل تردد رانندگان، ناوگان جاده ای، تفاهم کلی درباره توسعه همکاری ها در حوزه هوایی، دریایی، ریلی و حمل و نقل ترکیبی و تسریع در اجرای پروژه های مرزی مشترک صحبت کردند.

تفاهم در زمینه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند جهت تحقق ١۵ میلیون تن در سال از دیگر مطالب مهم مورد گفتگو در در دیدار رئیس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان بود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]