اماراتی ها ۱۲۵ هواپیمای مسافربری خریدند| هواپیمایی امارات اولین مشتری هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۸ شد
اماراتی ها ۱۲۵ هواپیمای مسافربری خریدند| هواپیمایی امارات اولین مشتری هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۸ شد

نمایشگاه هوایی دبی میزبان ۱۸۰۰ غرفه از ۹۵ کشور جهان است و شرکت های بوئینگ و ایرباس در روز اول توانستد ۱۲۵ هواپیما به دو شرکت هوایی امارات و فلای دبی بفروشند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: نمایشگاه هوایی دبی یکی از مهمترین رویدادهای جهانی در صنعت هوانوردی، از دیروز تا جمعه ۲۶ آبان در دبی ورلد سنترال ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه مرکزی برای متخصصان بخش و کاتالیزوری برای توسعه بخش‌های هوانوردی، فضایی و دفاعی محسوب می‌شود.

این نمایشگاه بیش از ۱۴۰۰ غرفه از ۹۵ کشور و بیش از ۳۰۰ سخنران بین‌المللی را گرد آورده تا فرصت‌های همکاری و پیشرفت فناوری را افزایش دهد.

نمایشگاه امسال شاهد مجموعه ای از فعالان هوایی و زمینی هواپیماهای تجاری و نظامی خواهد بود تا توانایی هایشان را برای شرکت کنندگان در بخش های فضایی، دفاعی و هوانوردی به نمایش بگذارند. این نمایشگاه شامل ۱۸۰ فروند هواپیمای تجاری و نظامی می شود که برخی از آنها شامل مهمترین و پیشرفته ترین هواپیماهای جهان هستند.

نمایشگاه هوایی دبی آخرین پیشرفت‌ها در زمینه استفاده از سوخت پایدار هوانوردی و راه‌حل‌ها و نوآوری‌های دیگر را که به حمایت از تلاش‌های پایداری در بخش هوانوردی کمک می‌کند در معرض نمایش قرار می دهد.

شرکت های بزرگ سازنده هواپیما آخرین تکنولوژی و ساخته خود را برای بازاریابی عرضه کرده اند که از جمله شرکت ایرباس هواپیماهای خود را در مدل هایی چون A۳۲۰P۲F، A۳۲۱neo، A۳۳۰neo، Airbus A۴۰۰M Atlas CMk۱، H۲۲۵ (بالگرد)، C۲۹۵؛ Embraer E۱۹۵ و…به نمایش گذارده است. علاوه بر این هواپیمای E۲ برای اولین بار و Tech Eagle و بوئینگ نمایش هوایی از هواپیماهای آینده با نام ۷۷۷-۹ خود را ارائه خواهند داد.

نمایشگاه هوایی دبی با بیش از ۱۴۰۰ غرفه از ۹۵ کشور و بیش از ۳۰۰ سخنران بین‌المللی را گرد آورده تا فرصت‌های همکاری و پیشرفت فناوری را افزایش دهد

در غرفه جدید تحرک هوایی پیشرفته، مجموعه ای از جدیدترین هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین عمودی به نمایش گذاشته شده است.

آینده بخش فضایی یکی از برجسته ترین حوزه هایی است که نمایشگاه هوایی دبی با مشارکت آژانس فضایی امارات روی آن تمرکز دارد و در یک پاویون ویژه در معرض دید بازدیدگنندگان قرار گرفته است. این پاویون میزبان یک کنفرانس تخصصی به مدت دو روز است که درآن مهمترین مدیران، مقامات دولتی و تصمیم گیرندگان را گرد هم می آورد تا در مورد آخرین راه حل ها و نوآوری هایی که به توسعه بخش فضایی در آینده کمک می کند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بحث کنند.

امارات سفارش ۹۵ هواپیمای پهن پیکر را امضا کرده است که مجموع سفارشات خود را به ۲۹۵ هواپیما به ارزش ۵۲ میلیارد دلار (۱۹۱ میلیارد درهم) می رساند

اماراتی ها ۱۲۵ هواپیمای مسافربری خریدند| هواپیمایی امارات اولین مشتری هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۸ شد

سفارش ۹۰ فروند هوپیما توسط خطوط هوایی امارات

همچنین در این نمایشگاه خطوط هوایی امارات سفارش ۹۵ هواپیمای پهن پیکر را امضا کرده است که مجموع سفارشات خود را به ۲۹۵ هواپیما به ارزش ۵۲ میلیارد دلار (۱۹۱ میلیارد درهم) می رساند.

هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی در خاورمیانه است که براساس سایت معتبر فلایت رادار۲۴ این شرکت در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ هواپیمای فعال دارد. با این حال برای کاهش عمر ناوگان خود دست به خرید های سنگین در دو سال گذشته زده و هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷-۹، ۷۷۷-۸ و ۷۸۷ را برای حمایت از برنامه های خود در رشد و نوسازی ناوگان خود خریداری خواهد کرد.

خطوط هوایی امارات سفارش های قطعی برای ۵۵ هواپیمای ۷۷۷-۹ و ۳۵ هواپیمای ۷۷۷-۸ با موتورهای GE-۹X امضا کرده است که مجموع سفارش های این شرکت برای هواپیماهای ۷۷۷X را به ۲۰۵ فروند می رساند.

امارات همچنین سفارشی برای ۲۰۲ موتور GE-۹X برای نیرو دادن به هواپیماهای اضافی ۷۷۷X که امروز سفارش داده بود امضا کرد و مجموع سفارش موتورهای GE-۹X را به ۴۶۰ دستگاه رساند.

انتظار می‌رود اولین ۷۷۷-۹ از سفارش قبلی در سال ۲۰۲۵ به ناوگان امارات ملحق شود. سفارش‌های اضافی امروز به این معنی است که امارات به تحویل هواپیماهای ۷۷۷-۹ جدید و معرفی آنها تا سال ۲۰۳۵ به ناوگان خود ادامه می‌دهد.

با سفارش جدید، هواپیمایی امارات اولین مشتری هواپیماهای مسافربری بوئینگ ۷۷۷-۸ نیز می شود و انتظار می رود اولین این هواپیماها را در سال ۲۰۳۰ دریافت کند.

شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس عالی و مدیرعامل شرکت هواپیمایی و گروه امارات در این باره گفت: هواپیماهای اضافی، خطوط هوایی امارات را قادر می کند تا شهرهای بیشتری را با دبی متصل کند و انتظار می‌رود که تا آغاز دهه ۲۰۳۰ ناوگان امارات شامل حدود ۳۵۰ هواپیما باشد.

شایان ذکر است که هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ ستون فقرات عملیات خطوط هوایی امارات است و توانایی انجام ماموریت های تا ۱۸ ساعت را دارد و به شرکت هواپیمایی اجازه می دهد بدون توقف دبی را به شهرهای شش قاره جهان متصل کند.

هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷-۹ و ۷۷۷-۸ جدید جایگزین هواپیماهای ۷۷۷ امارات می‌شوند که بعداً بازنشسته می‌شوند و در خدمت برنامه‌های رشد آینده این شرکت خواهند بود.

خطوط هوایی امارات سفارش قبلی خود را برای خرید ۳۰ هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۹ گسترش داد و تعهد خود را به مجموع ۳۵ هواپیمای دریم لاینر، از جمله: ۱۵ هواپیمای ۷۸۷-۱۰ و ۲۰ هواپیمای ۷۸۷-۸ افزایش داد.

امارات در حال حاضر ناوگان کاملی از هواپیماهای پهن پیکر متشکل از هواپیماهای ایرباس A۳۸۰ و بوئینگ ۷۷۷ را اداره می کند. این شرکت از مرکز اصلی خود در دبی، به بیش از ۱۴۰ شهر در شش قاره خدمات رسانی می کند.

فلای دبی و شرکت آمریکایی بوئینگ دیروز در نمایشگاه، قراردادی را اعلام کردند که در آن فلای دبی متعهد به خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم لاینر به ارزش کل تا ۱۱ میلیارد دلار (۴۰ میلیارد درهم) بود

اماراتی ها ۱۲۵ هواپیمای مسافربری خریدند| هواپیمایی امارات اولین مشتری هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۸ شد

خرید ۱۱ میلیارد دلاری فلای دبی

شاید یکی از دلایل اصلی استقبال فعالان صنعت هوایی از نمایشگاه هوایی دبی وجود مشتریال بالقوه و بالفعل در این منطقه باشد زیرا امارات متحده عربی به تنهایی خرید قابل توجهی را انجام داده است و علاوه بر شرکت هوایی امارات، شرکت فلای دبی «Flydubai» دیگر شرکت مستقر در دبی قراردادی را برای خرید ۳۰ هواپیمای Dreamliner به قیمت ۱۱ میلیارد دلار امضا کرد.

به گزارش سایت ارقام فلای دبی و شرکت آمریکایی بوئینگ دیروز در نمایشگاه، قراردادی را اعلام کردند که در آن فلای دبی متعهد به خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۸۷-۹ دریم لاینر به ارزش کل تا ۱۱ میلیارد دلار (۴۰ میلیارد درهم) بود. آن طور که در خبرهای نمایشگاه آمده است، این قرارداد به عنوان بخشی از تلاش های این شرکت برای تنوع بخشیدن به ناوگان خود و استفاده از هواپیماهای پهن پیکر است.

فلای دبی «Flydubai»در حال حاضر دارای یک ناوگان متشکل از ۸۰ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است که شامل ۳۰ فروند هواپیمای نسل جدید بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰، ۴۷ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۸ و ۳ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ MAX ۹ می باشد.

فلای دبی شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اماراتی است، که دفتر مرکزی آن در ترمینال شماره ۲ فرودگاه بین‌المللی دبی، مستقر بوده و در سال ۲۰۰۸ توسط دولت مرکزی دبی متولد شده است.

طبق آنچه در سایت این شرکت آمده است، در حال حاضر چندین هواپیما دارد که به ۱۲۰ مقصد در ۵۲ کشور پرواز می کنند. این شرکت هواپیمایی با ادامه رشد، مدام شهرهای جدیدی را به شبکه خود اضافه می کند و بیش از ۹۰ میلیون مسافر از خدمات آن استفاده کرده اند. به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل هوایی بین المللی، فلای دبی یکی از مهمترین شرکت های حمل و نقل هوایی در جهان است.

فلای دبی «Flydubai» در حال حاضر بیش از ۵۱۰۰ شاغل از ۱۳۸ کشور دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]