۴۴۳ تُن روغن نباتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد
۴۴۳ تُن روغن نباتی در بندر شهید رجایی تخلیه شد

بندرعباس- معاون امور بندری و اقتصادی  بنادر هرمزگان با اشاره به پهلودهی یک فروند کشتی حامل کالای اساسی در اسکله ۲۱ بندر شهید رجایی گفت: این کشتی حامل بیش از ۴۳ هزار تن روغن نباتی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، روح‌الله شاعلیا اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون، یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده است.
وی ادامه داد: این کشتی روغن که ۱۴ فروردین‌ماه وارد لنگرگاه بندرعباس شده بود، بامداد شنبه ۱۸‌ام در اسکله ۲۱ بندر شهید رجایی پهلودهی و کار تخلیه آن آغاز شده است.
شاعلیا ادامه داد: تا کنون ۴۴۳ تن از روغن‌های این کشتی تخلیه شده که در مخازن روغن نباتی بندر شهید رجایی نگه‌داری می‌شود.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کار تخلیه روغن‌های این کشتی تا یک هفته آینده به اتمام می‌رسد.
وی یادآور شد: سال گذشته(۱۴۰۲) یک میلیون و ۱۹۸هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.
به گفته شاعلیا؛ در مجموع سال گذشته ۲۷ فروند کشتی کالای اساسی حامل گندم، روغن، برنج، ذرت، شکر، جو، خمیر کاغذ و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.
وی با اشاره به وجود سه پایانه نگه‌داری روغن نباتی در بندر شهید رجایی، مجموع ظرفیت این پایانه‌ها را بالغ بر ۲۵۸ هزار تُن و تعداد مخازن نگهداری روغن نباتی در این بندر را ۹۴ مخزن عنوان کرد.
بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، شش پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]