جزئیات اشتغال مشاغل خانگی با افزایش صدور مجوزها
جزئیات اشتغال مشاغل خانگی با افزایش صدور مجوزها

ایجاد بیش از ۱۹۲هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی, صدور ۹۵درصد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی,افزایش صدور مجوزهای مشاغل خانگی به میزان ۱۴۵درصد از جمله اقدامات مشاغل خانگی در حوزه اشتغال است.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، اهمیت کارآفرینی و ضرورت توجه به آن در توسعه کشورها و نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی به عنوان یک فعالیت کارآفرینانه امری اثبات شده و غیرقابل انکار است.

در ایران پس از مطرح شدن بحث توسعه مقاومتی، یکی از راهکارهای رسیدن به این هدف توجه به مشاغل خانگی و حمایت از این بخش عنوان شد. اما از لحاظ آماری هنوز هم ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته، سهم کمتری از مشاغل خانگی را به خود اختصاص می دهد. به طوریکه این رقم در کشورهای آمریکا، استرالیا و انگلیس بین ۹تا ۱۱درصد ولی در کشومان ایران آمار اشتغال در خانه در حدود ۳الی ۴درصد اعلام شده است. از لحاظ شاخص تولید ناخالص داخلی که یک شاخص مهم در سنجش پیشرفت اقتصادی کشورهاست هم در ایران تنها میزان ۲٫۲ درصد از حجم تولید ناخالص داخلی به بخش مشاغل خانگی اختصاص دارد.

اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در نیمه دوم۱۴۰۰تاپایان تیرماه ۱۴۰۳بیانگر این است که در حوزه اشتغال حدود ۱۹۲هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی انجام شده است.

مطابق گزارش های معاون اشتغال وزارت کار در حوزه مشاغل خانگی  از نیمه دوم۱۴۰۰تاپایان تیرماه ۱۴۰۳ ایجاد بیش از ۱۹۲هزار شغل در حوزه مشاغل خانگی، صدور ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی، افزایش صدور مجوزهای مشاغل خانگی به میزان ۱۴۵ درصد (۲٫۵برابر) با صدور ۶۸۶۳۲۰مجوز و کسب رتبه اول در بین دستگاه های اجرایی در صدور مجوز درسال۱۴۰۲، افزایش سهم منابع قرض الحسنه در حوزه مشاغل خانگی به میزان ۶۰۰درصد (۷برابر) با مجموع جذب اعتبار ۱۴همت و افزایش ۴برابری پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و  تشکیل تعداد ۲۱ تعاونی استانی مشاغل خانگی برای اولین بار در دولت سیزدهم از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

انتهای پیام/

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]