ثبت بیش از ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل
ثبت بیش از ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغل

مطابق آخرین آمار بیش از ۱۰۶هزار کارجو درخواست های خود را ثبت کرده اند و بیش از ۱۳۰هزار فرصت شغلی توسط کارفرماها بارگذاری شده است و نزدیک به ۱۰هزار به کارگماری و معرفی نامه از طریق سامانه ارائه شده است.

به گزارش خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم،سامانه ارتقای یافته فرصت شغلی با عنوان جست‌وجوی شغل در دولت سیزدهم در تاریخ ۱۸ تیرماه رونمایی شد.

معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به طراحی و ارتقای سامانه جست‌وجوی شغل با هدف کاهش زمان و هزینه‌های جست‌وجوی شغل، بهبود و انسجام در عملکرد کاریابی‌ها و در نهایت رشد نرخ اشتغال کشور و افزایش رضایتمندی ذینفعان کرد.

در این سامانه کاریابی‌ها، کارفرمایان و کارجویان می‌توانند ضمن ایجاد پنل کاربری و ثبت داده‌های لازم از خدمات سامانه در زمینه معرفی فرصت‌های شغلی، شناسایی افراد آماده به کار و تطبیق شغلی بهره‌مند شوند. بر این اساس، شفافیت و پویایی در بازار کار ثبت می‌شود و سیاستگذاری بهتر و بهبود عملکرد بازیگران حوزه بازارکار را به دنبال خواهد داشت.

محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به رونمایی از سامانه جستجوی شغلی از خرداد ماه گفت: تمام کارجویان, کارفرماها و کاریابی ها که سه بازیگر اصلی   بازار کار می توانند درخواست های خود را ثبت کنند. فرآیند به کارگماری افراد از طریق سامانه و کاریابی ها از سوی وزارت کار به صورت روزانه رصد می شود. آخرین آماربیش از ۱۰۶هزارکارجودرخواست های خودشان را ثبت کرده اند و بیش از ۱۳۰هزار فرصت شغلی توسط کارفرماها بارگذاری شده است. نزدیک به ۱۰هزار به کارگماری و معرفی نامه از طریق سامانه ارائه شده است.

وی ادامه داد: اینکه می گویند صرفاٌ‌مشاغل سطح پایین بارگذاری می شود درست نیست,کارفرماها و کاریابی ها فرصت شغلی خودشان را ارائه می دهند و این چیزی است که در بازار کار رخ می دهد. اما تکنسین های سطح بالا هم در سامانه بازارکار بارگذاری شده است.طی  تفاهم‌نامه سه‌جانبه اخیراً جذب ۸هزار نیروی بومی در بستر سامانه جستجوی شغل میان استانداری هرمزگان، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به امضاء رسید.

انتهای پیام/

 
✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]