بورس هفته را سبز آغاز کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار بر بازار سرمایه
بورس هفته را سبز آغاز کرد / خبرهای مهم تاثیرگذار بر بازار سرمایه

در تاریخ ۷ بهمن، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۱۲۳,۴۶۴ واحد رسید و با صعود بیش از ۳ هزار واحد، ارزش کلی بازار بورس نسبتاً افزایش یافت. این اتفاق نشانگر نگرانی و ناراحتی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت بازار بورس بود و به علت رشد محدود در ارزش سهام، بازار تحت تأثیر قرار گرفت.

در روز هفتم بهمن ماه، بازار سرمایه ایران شاهد رشد شاخص کل بود و قیمت سهام نیز در این روز افزایش یافت. این روند منجر به تغییر رنگ نمایشگر برخی از نمادهای معاملاتی شد و آنها به رنگ سبز تغییر کردند. رنگ سبز در نمادها نشان می‌دهد که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است و این نشانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فملی، حکشتی، فولاد، کگل، ثفارس، فارس و صبا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس ۷ بهمن ۱۴۰۲

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  صعود افزایش یافت تا با رشد ۵۴۱۲ واحدی به ۷۳۳ هزار و ۳۷۷ واحدی رضایت دهد.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۳,۸۵۹,۲۸۲.۱۴۴ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۱,۳۰۱.۰۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۸۰۰ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، ارفع، انتخاب، وهور، کزغال و حخزر هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۷ بهمن ۱۴۰۲

 مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس: تامین مالی به روش سنتی دیگر نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شرکت‌ها باشد، در همین راستا باید برای تسریع در فرآیند راه‌اندازی و توسعه پروژه‌ها از ابزارهای نوین بازار سرمایه بهره بگیریم.

کارشناس بازار سرمایه: تجدید ارزیابی دارایی‌ها اطلاعات شفاف و قابل توجهی را در خصوص عملکرد ناشران در اختیار نهادهای نظارتی و سرمایه‌گذاران (حقیقی و حقوقی) قرار می‌دهد.

تحلیلگر بازارهای مالی: یکی از اصول اولیه بازارهای مالی توسعه ابزارها با هدف مدیریت ریسک و ایجاد جذابیت برای اقشار مختلف سرمایه‌گذاران بوده تا از طریق بازار سرمایه ضمن مدیریت ریسک، پس‌اندازهای خود را تبدیل به سرمایه‌گذاری مولد کنند.

بورس‌های عربستان سعودی و چین یک یادداشت تفاهم همکاری برای «توسعه و همکاری متقابل» امضا کردند که چهار هدف «بررسی راه‌های پذیرش متقابل، فین‌تک، صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) و تبادل اطلاعات» را در بر می‌گیرد.

 تامین مالی، پاشنه آشیل شرکت‌های دانش‌بنیان

 کارشناس کسب‌وکارهای نوین،«کرادفاندینگ» را یکی از مناسب‌ترین روش‌ها برای کمک به تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ دانست.  

 صندوق حمل و نقل مجاز به تاسیس صندوق پروژه شد

نمایندگان مجلس به صندوق توسعه حمل‌ونقل کشور اجازه دادند با دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار برای تکمیل و یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل‌ونقل از طریق ‌تأسیس صندوق طرح(پروژه) اقدام کند.

 بورس بستر بهینه برای مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت

 مدیرکل دفتر مطالعات بخش عمومی وزارت اقتصاد گفت: بورس با توجه به شفافیت، زیرساخت‌ها و بسترهای موجود می‌تواند محل مناسبی برای فروش و مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]