شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 53058
  • 31 دسامبر 2023 - 20:12
  • 63 بازدید
  • ۰ دیدگاه

سامانه یکپارچه فروش خودرو در قرق خودروهای مرموز

سامانه یکپارچه فروش خودرو در قرق خودروهای مرموز
سامانه یکپارچه فروش خودرو در قرق خودروهای مرموز

اکو ایران : سامانه یکپارچه فروش خودرو در دور جدید عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز چهار خودرو را پشت ویترین خود قرار داده است. سه خودرو از خودروهای عرضه شده برای اولین بار وارد بازار کشور می شود و برای مصرف کنندگان ایرانی خودروهای مرموزی هستند.

به گزارش اکو ایران، شرکت های واردکننده خودرو در دور جدید عرضه محصولات خود چهار خودرو را در دسترس متقاضیان قرار داده اند.

تنها کیا K5 که پیش تر در بازار خودروی کشور با نام اپتیما شناخته می شد تنها محصول در میان خودروهای عرضه شده است که مشتریان ایرانی نسبت به آن شناخت داشتند و سه محصول دیگر برندهای جهانی خودروساز برای اولین از در بازار کشور حضور پیدا می کنند. این محصول بعد از کیا سونت و کیا سلتوس سومین خودروی برند کیا است که از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. 

کیا K5

سوزوکی بالنو (Baleno)، جی ای سی مکو  (GAC Emkoo)  و جی ای سی امپو (GAC Empow) سه خودروی مرموزی هستند که مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دور جدید عرضه در دسترس متقاضیان قرار داده اند.

سوزوکی بالنو (Baleno) محصول سوزوکی ماروتی هند است. این خودروهای هاچ بک شهری در سال ۲۰۱۵ نسل اولش به بازار عرضه شد و مورد استقبال متقاضیان خودروهای جمع و جور قرار گرفت. سوزوکی ماروتی بعد از بازار هند این خودرو را در بازارهای آسیا، آفریقا، خاورمیانه و حتی آمریکای لاتین عرضه کرد.

این خودرو در بازار هند با توجه به آپشن هایی که دارد با قیمتی حدود هشت هزار تا ۱۲ هزار دلار فروخته می شود. سوزوکی بالنو (Baleno) رقیب هیوندایی i20، هوندا جاز و فولکس واگن پولو است.

سوزوکی بالنو

جی ای سی امکو یکی از سه خودرویی است که برای اولین بار حضور در بازار خودروی کشور را تجربه می کند. این برند چینی پیش از ممنوعیت واردات خودرو به کشور در سال ۹۷ در بازار ایران حضور داشت. مدیران GAC قصد داشتند تا بازار ایران را همانند سایر برندهای چینی در تیررس خود قرار دهند اما ممنوعیت ناگهانی واردات خودرو به کشور آنها را ناکام گذاشت.

حال که واردات خودرو از سرگرفته شده محصولات این برند خودروساز بار دیگر روانه بازار خودروی کشور می شود. جی ای سی امکو در سال ۲۰۲۲ ذیل برند ترامپچی توسط GAC در بازار چین عرضه شد. این خودرو یک کراس اوور شهری محسوب می شود.

بررسی GAC Emkoo نشان می دهد این محصول در سه نسخه در بازار چین حضور دارد اما ضعیف ترین نسخه آن با توجه به سقف در نظر گرفته شده برای واردات خودرو این فرصت را پیدا کرد تا از گیت ورودی به بازار ایران به سلامت عبور کند.

این نسخه از یک موتور ۱٫۵ لیتری بهره می برد که توان ایجاد شده توسط ان ۱۷۷ اسب بخار است. همچنین گشتاور آن ۲۷۰ نیوتن متر خواهد بود. قیمت این نسخه در بازار چین بر اساس سایر آپشن ها در بازه ۱۶ هزار و ۸۰۰ تا ۲۰ هزار دلاری نوسان می کند.

نکته قابل توجه در ارتباط با برند GAC این است که این خودروساز چینی در بازار این کشور پهناور آسیایی مونتاژکار برند تویوتا محسوب می شود. همکاری GAC با برند ژاپنی این امکان را فراهم می کند تا GAC از تکنولوژی تویوتا در محصولات خود بهره ببرد.

GAC Emkoo

تنها خودروی سدان جی ای سی یعنی جی ای سی امپو سومین خودروی مرموزی است که مدیران سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی پشت ویترین قرار داده اند.

این خودرو از یک موتور ۱٫۵ لیتری که توان قدرت ۱۶۷ اسب بخاری را دارد. گشتاور آن نیز ۲۷۰ نیوتن متر گزارش شده است.

این محصول GAC بر خلاف امکو با نسخه میانی در بازار ایران حضور خواهد داشت. حجم موتور این خودروی سدان ۱٫۵ لیتر است. این موتور امکان تولید ۱۶۷ اسب بخار قدرت دارد.

GAC Empow

 

 

 

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی 27 آوریل 2024

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی از طوفان خودروهای الکتریکی

اکوایران: آژانس بین‌المللی انرژی در گزارشی به بررسی چشم‌انداز خودروهای الکتریکی پرداخته است. طبق این گزارش، تقریبا از هر ۳ اتومبیل در جاده‌های چین تا سال ۲۰۳۰ یک اتومبیل الکتریکی خواهد بود و این میزان در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تقریبا یک خودرو از هر ۵ اتومبیل خواهد بود.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می‌گیرد؟

اکو ایران: وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می‌رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟ 25 آوریل 2024

ایده آرام کردن بازار خودرو به کما رفت/ قیمت خودرو با این خبر فاز افزایشی به خود می گیرد ؟

اکو ایران : وزارت صمت قصد داشت تا به کمک اهرم واردات خودرو سر و سامانی به وضعیت بازار دهد اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای منتشر شده از ورود محصولات برندهای جهانی خودروساز این ایده عملیاتی نشده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.