افزایش تقاضای چینی‌ها برای ورود به بنادر ایران
افزایش تقاضای چینی‌ها برای ورود به بنادر ایران

اکوایران: وزیر راه و شهرسازی از افزایش تقاضای چینی ها برای حضور در بنادر ایران خبر داد.

به گزارش اکوایران، امروز سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران درباره اخبار منتشر شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری مبنی بر افزایش جذب سرمایه‌گذاری از سوی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بنادر استان هرمزگان گفت: در تمام بنادر مهم کشور سرمایه‌گذاری خارجی حضور دارد و اخیرا رغبت چینی‌ها برای حضور در بنادر کشور افزایش پیدا کرده‌ است و حتی برای حضور در بنادر شمالی کشور هم درخواست سرمایه‌گذاری داشتند.

 وزیر راه  ادامه داد: پس از تکمیل زنجیره کریدوری با توجه به اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی و اتصال ریلی آن به بنادر جنوب، تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه چینی‌ها افزایش یافت. در حال حاضر چینی‌ها متقاضی سرمایه‌گذاری در بنادر شهید رجایی، امام، کاسپین و انزلی هستند . 

او  تاکید کرد: همچنین در بحث تاسیس ٢٧ شهرک ساحلی سرمایه‌گذاران چینی متقاضی ورود به بخش‌های بندری این شهرک‌های ساحلی هستند که این تقاضاها در حال بررسی است.

به نقل از ایلنا بذرپاس درباره احتمال ورود ایرلاین‌های خارجی در برقراری پروازهای داخلی نیز گفت: صد درصد با انجام و برقراری پروازهای داخلی توسط ایرلاین‌های خارجی موافق هستم و در این باره توضیحاتی ارائه خواهم داد. 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]