باز شدن گره ترافیکی ۲۵ ساله دربزرگراه آزادگان /اختصاص ۳۵ همت به پروژه های عمرانی پایتخت
باز شدن گره ترافیکی ۲۵ ساله دربزرگراه آزادگان /اختصاص ۳۵ همت به پروژه های عمرانی پایتخت

اکوایران :‌معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیاء گفت : گره ترافیکی ۲۵ ساله با بهره‌برداری از کندروی شمالی بزرگراه آزادگان حدفاصل فداییان اسلام تا شهید تندگویان باز شد .

به گزارش اکوایران ، لطف‌الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ‌در آیین بهره‌برداری از کندروی شمالی بزرگراه آزادگان حدفاصل فداییان اسلام تا شهید تندگویان بیان کرد: زمان برای افتتاح تا پایان سال کم داریم که این نشان از فعالیت شهرداری تهران است. امروز تهران تبدیل به کارگاه شده است.

وی ادامه داد: در این دوره برای اولین بار اتفاقاتی در حوزه مترو، خرید اتوبوس، پسماند، فضای سبز، امور فرهنگی و اجتماعی می‌افتد که مفصل است. اصحاب رسانه باید بزرگراه آزادگان را قبل و بعد از این پروژه به مردم نشان دهند.

فروزنده با بیان اینکه تلاش بی‌منت حتماً می‌تواند آثار خوبی را در زندگی مردم بگذارد، تصریح کرد: با اینکه ما منابع بسیاری تزریق کردیم باز هم مهندسین برای انجام کار منابع می‌خواهند و شهرداری ۳۵ همت دیگر منبع مالی برای صرف مسائل عمرانی تعریف کرده است.

معاون شهردار تهران در پایان با بیان اینکه در توزیع آسفالت اتفاقی که افتاد مهم  است، گفت: با همکاری نهادهای مختلف مدیریت واحد شهری را در شهر دنبال می‌کنیم. وقتی دغدغه؛ کار و تلاش باشد برکات هم خواهد داشت.

دراین مراسم، سردار اسدالله حاج زمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم الانبیاء با بیان اینکه این پروژه، گره ترافیکی ۲۵ ساله را با کمک مدیریت شهری و مهندسین قرارگاه خاتم الانبیا باز کرد، گفت: در کمتر از ۲۰ ماه این پروژه به بهره برداری رسید و ۱۵۰ نقطه معارض داشت. ترافیک این نقطه با این اتفاق روان شده است.

حاج زمانی ادامه داد: تاکنون بیش از هزار پروژه در سراسر کشور از سمت قرارگاه خاتم الانبیاء اجرا شده است. همچنین در ۲۵ پروژه از ۱۰۱ پویش امید و افتخار با مدیریت شهری پایتخت همکاری داشتیم.

وی تأکید کرد: تفاوت پروژه‌های عمرانی با دیگر پروژه‌ها در ماندگاری آن است؛ بنابراین باقیات صالحاتی برای دست اندرکاران پروژه است.

همچنین محمد آقامیری نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران هم با بیان اینکه پروژه امروز کیفیت کاربری بزرگراه آزادگان را بالا می‌برد، گفت: هر کدام از پروژه‌ها که تکمیل می‌شود یک گره‌گشایی خوب در آن نقطه ایجاد می‌کند. اجرای این کندرو به اندازه خود بزرگراه ارزشمند است. ضمن اینکه بزرگراه آزادگان یک ویژگی منحصر به فرد از لحاظ بارگذاری خودرویی در سطح کشور دارد.

آقامیری عنوان کرد: حجم باری که روی این بزرگراه است در کل کشور بی نظیر است و همین موضوع ضرورت این را می‌رساند که در بزرگراه آزادگان اقدامات جدی و کیفی انجام شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه خاصیت سرمایه‌گذاری پروژه‌های عمرانی این است که مردم از نزدیک آن را لمس می‌کنند، گفت: امیدواریم سال آینده مردم ثمره این سه سال مدیریت شهری را ببینند.

 مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران نیز در این مراسم با بیان این که پروژه کندروی شمالی بزرگراه آزادگان به جهت بار ترافیکی بسیاری که دارد و خارج از ظرفیت خود علاوه بر نقش کمربندی جنوب تهران نقش محور ترانزیتی در کشور را هم ایفا می‌کند، نیازمند دقت زیادی است که در این دوره مدیریت شهری مورد توجه قرار گرفته است گفت :‌طول این کندرو ۳/۶ کیلومتر است،  عرض محور احداث شده بعضاً از محور اصلی نیز بیشتر است.

صداقتی تاکید کرد: این پروژه کار بسیار سنگینی بود که طی یک سال و نیم انجام شد.

وی همچنین تصریح کرد: دو دستگاه پل سواره رو در این پروژه تعریض شد و در دو محور شهید دستواره و شهید رجایی هم دو پل جدید احداث شد.

وی با اعلام اینکه ۱۳ هزار تن آسفالت در این محدوده توزیع شده است، خاطرنشان کرد: بنا بر این بود امروز، هم کندروی شمالی و هم جنوبی را همزمان افتتاح کنیم اما به جهت معارض تأسیساتی کندروی جنوبی، احداث آن به تاخیر افتاد و طی عملیات ۳ تا ۴ ماهه آن محور نیز تقدیم شهروندان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با اشاره به اینکه طبق گزارش پلیس راهور ترافیک باند شمالی سنگین‌تر بود، به طوری که هر ساعت هشت هزار خودرو از این محور عبور می‌کند، بیان کرد: با احداث این کندرو باید دوربین های سرعت گیر در این نقطه فعال شود؛ چرا که گره‌گشایی بسیاری در این نقطه انجام شده است.

وی اضافه کرد: بعد از کلان‌پروژه شهید بروجردی اثرگذار ترین پروژه سازمان مهندسی عمران در سال جاری همین پروژه است که آرامش ترافیکی از دستاوردهای این پروژه برای مدیریت ششم شهری خواهد بود. تا پایان سال ۶ تقاطع دیگر را تکمیل خواهیم کرد و برنامه سال آینده ما نیز احداث ۲۰ تقاطع دیگر است.

صداقتی در پایان با بیان اینکه بزرگراه آزادگان ۳۸ کیلومتر طول دارد، گفت: اتفاقی که در سال جاری افتاد این بود که ۱۰ درصد از آسفالت تولیدی را در این بزرگراه توزیع کردیم. این نشان از توجه ما به این بزرگراه و خرابی‌های گذشته آن است. کارکرد این بزرگراه صرفاً برای مردم تهران نیست و به عنوان مجرای ترانزیتی شرق و غرب ایران عمل می‌کند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]