عمر سازه فولادی ۵ برابر سازه بتنی| پیشنهاد شرکت کره‌ای برای فاینانس۶ میلیارد دلاری در صنعت ساختمان
عمر سازه فولادی ۵ برابر سازه بتنی| پیشنهاد شرکت کره‌ای برای فاینانس۶ میلیارد دلاری در صنعت ساختمان

در نشست تخصصی سازه های فولادی که با حضور تولید کنندگان سازه‌های فولادی و مقام دولتی برگزار شد یک شرکت کره‌ای با سرمایه ۶ میلیارد دلاری پیشنهاد فاینانس در صنعت ساختمان را ارایه کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: در نشست تخصصی سازه های فولادی که عصر امروز در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد که تولیدکنندگان سازه های فولادی معتقد بودند که تا سال های قبل تمام سازه های فلزی به کار گرفته شده حتی در صنعت نفت نیز توسط خارجی ها احداث می شد.

محمد مهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در نشست تخصصی سازه‌های فولادی با اشاره به ضرورت رتبه بندی تولیدکنندگان سازه‌های فولادی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های ما در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ارتقای کیفیت ساخت و سازها است که با رتبه‌بندی تولیدکنندگان می‌توان در تحقق این هدف اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: تجربه رتبه بندی‌ تولید کنندگان را در حوزه قیر داریم و در بازار قیر تنها تولیدکنندگانی که مورد تایید مرکز تحقیقات هستند، می‌توانند فعال باشند و این سیاست را در سازه های فولادی را هم دنبال می‌کنیم تا کیفیت تولیدات سازه‌های فولادی افزایش یابد. از این طریق می‌توان از ورود محصولات زیر پله‌ای به بازار هم جلوگیری کرد و تولیدات زیرپله‌ای را از تولیدات دارای تاییدیه تفکیک می‌شوند.

در پروژه نهضت ملی مسکن هر چه تعداد واحد که بتوانیم بسازیم مشکل دانش فنی نداریم اما آنچه مهم است مدل مالی پروژه است

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن هر چه تعداد واحد که بتوانیم بسازیم مشکل دانش فنی نداریم اما آنچه مهم است مدل مالی پروژه است و امیدواریم از توان شرکت‌های فولادی در این زمینه استفاده کنیم.

او ادامه داد: در نهضت ملی مسکن ۴ میلیون مسکن ساخته می شود که البته کاری به بحث عدد ندارم، چراکه مشکل اصلی که وجود دارد بحث تامین منابع مالی است.

حیدری توضیح داد: در قالب مدل مشارکتی با وزارت راه و شهرسازی می توانیم از توان تولیدکنندگان سازه های فولادی استفاده کرده و معضل مسکن کشور را برطرف کنیم.

عمر سازه فولادی ۵ برابر سازه بتنی| پیشنهاد شرکت کره‌ای برای فاینانس۶ میلیارد دلاری در صنعت ساختمان

در ادامه این نشست «احمد کرمی راد» عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی ایران نیز با بیان اینکه گردش مالی این صنعت دو میلیارد دلار است، گفت: به یاد داریم که در دهه ٧٠ و ٨٠ تمام سازه‌های فلزی پروژه‌های نفتی را خارجی ها می‌ساختند اما امروز در پروژه‌های نفتی هیچ سازه فلزی از خارج وارد نمی‌شود و تمام سازه‌های فلزی و فولادی کشور خودکفا شده‌ایم.

تولید سازه های فلزی در ۴ وزارتخانه خودکفا شده‌ و امروز فازهای نهم و دهم عسلویه را که قبلاً توسط شرکت‌های چینی و کره ای ساخته می‌شدند، کاملا ایرانی هستند

وی ادامه داد: امروز تولید سازه های فلزی در ۴ وزارتخانه خودکفا شده‌ایم و امروز فازهای نهم و دهم عسلویه را که قبلاً توسط شرکت‌های چینی و کره ای ساخته می‌شدند، کاملا ایرانی هستند و تمام فولاد وزارت صمت را که ٣٨ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد را تامین می‌کنیم.

اختلاف قیمت سازه‌ای بتنی و فلزی در هر متر مربع حدود یک میلیون تومان است

عضو هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان سازه های فولادی ایران با بیان اینکه اختلافی بین شرکت های بتنی نداریم، اظهار داشت: اختلاف قیمت سازه‌ای بتنی و فلزی در هر متر مربع حدود یک میلیون تومان و در شرایطی که دیگر قیمت کمتر از ۵٠ میلیون تومان در هر متر نداریم، یک میلیون تومان افزایش هزینه در استفاده از سازه‌های فلزی به ازای افزایش ایمنی، عدد قابل توجهی محسوب نمی‌شود. از سوی دیگر پس از پایان عمر ساختمان سازه فولادی قابل بازیافت است اما سازه بتنی به نخاله ساختمانی تبدیل می شود. از سوی دیگر ساختمان‌های با سازه بتنی بعد از ۲۰ سال تخریب می شوند اما عمر ساختمان ها با سازه فولادی حداقل یک قرن است.

شرکت کره‌ای با سرمایه ۶ میلیارد دلاری پیشنهاد فاینانس در صنعت ساختمان را ارایه کرده که حضور این شرکت منوط به فراهم آوردن زیرساخت‌های ضمانت بانکی و رفع تحریم‌ها است

کرمی‌راد همچنین درباره حضور شرکت کره‌ای صنعت ساختمان تاکید کرد: یک شرکت کره‌ای با سرمایه ۶ میلیارد دلاری پیشنهاد فاینانس در صنعت ساختمان را ارایه کرده که حضور این شرکت منوط به فراهم آوردن زیرساخت‌های ضمانت بانکی و رفع تحریم‌ها است.

عمر سازه فولادی ۵ برابر سازه بتنی| پیشنهاد شرکت کره‌ای برای فاینانس۶ میلیارد دلاری در صنعت ساختمان

همچنین در ادامه این نشست سیامک ایپکچی، رییس هیئت مدیره انجمن سازه‌های فولادی با بیان اینکه تا پایان امسال تولیدکنندگان سازه های فولادی رتبه بندی می‌شوند، گفت: ظرفیت تولید ١ تا ١.۵ میلیون تن فولاد را داریم اما این میزان تولید به حمایت دولتی نیاز دارد و می توان با این حمایت‌های دولتی فولاد مورد نیاز ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را تامین کنیم.

ظرفیت تولید ١ تا ١.۵ میلیون تن فولاد را داریم اما این میزان تولید به حمایت دولتی نیاز دارد و می توان با این حمایت‌های دولتی فولاد مورد نیاز ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال را تامین کنیم

وی با تاکید بر اینکه مشکل جدی صنعت فولاد قطع برق و گاز است، اضافه کرد: انتظار داریم یک سوبسید از سوی دولت برای ما در نظر گرفته شود تا موانع تولید فولاد برطرف شود.

وی تاکید کرد: البته یکی از مشکلات و موانعی جدی تولید فولاد ناترازی‌ انرژی و قطعی برق و گاز است و انتظار اختصاص یارانه و بودجه از سوی دولت را داریم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]