مشارکت‌های اجتماعی باید مومنانه و برخاسته به امر رهبری باشد
مشارکت‌های اجتماعی باید مومنانه و برخاسته به امر رهبری باشد

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: حضورهای اجتماعی باید مومنانه، برخاسته به امر رهبری و پیروی از ولایت باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، ضمن تسلیت شب شهادت امام سجاد(ع) اظهار کرد: پس از گذشت پنج دهه از وفات پیامبر اسلام(ص) جنگ روایت‌ها و تحریف‌ها ایجاد شد و مردم با ابزار زر و تزویر جذب دستگاه اموی شدند و در دوره فتننه‌ها و شایعه‌پردازی‌ها، امام سجاد(ع) عهده دار امر امامت و پرچم دار جهاد تبیین و روشنگری بودند.    

وی گفت: امام زین العابدین(ع) دین و معارف دین را به مردم آموزش داد و مسئله جایگاه امامت و حکومت اسلامی را باز تعریف و خود را به‌عنوان امام معرفی کرد و این سه کار در قالب چند روش انجام شد و معارف دین را در صحیفه سجادیه به مردم آموزش داد و امروز این منبع علمی و انسان‌‌ساز و تمدن پرداز در اختیار ماست.

خطیب نماز جمعه شهرقدس ادامه داد: برای نقش آفرینی اجتماعی، مسلمانان باید تشکل‌های اجتماعی داشته باشند که این امر به مسوولان در خدمت‌رسانی کمک می‌کند و نمونه‌های آن گروه‌های جهادی و انجمن‌های خیریه است و این حضورهای اجتماعی باید مومنانه، برخواسته به امر رهبری و پیروی از ولایت باشد. 

حجت الاسلام جوکار بیان کرد: یکی از مصادیق امر جامع، انتخابات است و انتخابات موجب مصونیت کشور در مقابل طمع‌های کشور است و در این ۴۵ سال پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن موفق نشد بند انگشتی از سرزمینمان را بگیرد و فاصله بین مردم و حاکمیت ایجاد کند که اینها به برکت جمهوری اسلامی است. 

وی افزود: رویداد مهم انتخابات که صحنه‌ای از پاسخ کوبنده به دشمن است، در اسفند ماه برگزار می‌شود و مرحله پیش ثبت‌نام در این فرایند اضافه شده و دستگاه‌های بررسی کننده فرصت بررسی صلاحیت‌ها را دارند. 

امام جمعه شهرقدس با اشاره به روز خبرنگار تاکید کرد: خبرنگاران پرچم داران جهاد تبیین و امید آفرینی هستند و رویداد ملی نهضت سواد رسانه‌ای در شهرستان قدس اقدام ارزشمندی بود که باحضور افسران جنگ نرم و سایبری برگزار شد و مسوولان از این فرصت برای ساماندهی فضای مجازی شهرستان استفاده کنند. 

حجت الاسلام جوکار خاطرنشان کرد: امروز میزهای خدمت و گروه‌های جهادی پزشکی در نماز جمعه به مردم خدمت رسانی می‌کنند و نماز جمعه قرارگاه و کانون خدمت است. 

پایان پیام/۶۷۰۷۵


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]